Babynameninspiratie (Deel 1)

Jilles
Fedde
Fenno
Hylke
Ynze
Pieter
Hidde
Jelte
Tije
Thijmen

4 likes

Melle
Seppe
Fedde
Sinne
Imke
Auke
Meinder
Falko
Wiard

2 likes

Hier was de eind top 3: Fedde, Lieuwe of Melle. Blij dat het een meisje was want we konden echt niet kiezen.

1 like

Hidde, Klaas, Krijn, Gus, Twan, Tuur, Pol(le), Wessel, Rens, Jent, Lex, Beer, Loek, Joes, Derk, Brent, Jisse, Ivo, Rein, Niek, Duuk, Stef

3 likes

Kobus

3 likes

Boet, Abe, Ferre, Pelle, Jelte, Kick, Duuk, Faas, Jits(e), Rijk, Ward

1 like

Tieme
Ties
Tibbe
Teije
Jelle
Noud
Jip
Joppe
Job
Tjerk
Boris
Sietske
Melle
Mels

3 likes

Een neef en nicht van mij hebben ‘onze’ namen een paar jaar later ook aan hun kind gegeven. En ze heten geen Bram en Sophie, dus in die zin verwacht ik wel dat we een inspiratiebron zijn geweest haha. Wel een beetje jammer dat het nu bij beide namen zo is…:sweat_smile:

Toen ik het hoorde vond ik het wel bijzonder, want het voelt toch een beetje alsof een naam al ‘bezet’ is. Maar heb verder vrij weinig contact met hen, dus lekker boeiend of ze dezelfde naam hebben gegeven. Levert ook geen problemen op voor de andere familieleden.

2 likes

Huh jullie hebben een gezin met 2 kinderen en zij ook en die heten beide precies zoals jullie kinderen? Dat vind ik echt raar haha

5 likes

Snap dat je het zo leest, maar het zijn neef en vrouw met kind 1, en dan nicht en man met kind 2. Anders zou het inderdaad gek zijn.

5 likes

Thanks voor al het meedenken! Veel namen waren al gepasseerd, maar toch ook weer wat nieuwe er tussen, leuk!

1 like

Sjoerd!!!

1 like

Iemand enig idee hoe je de jongensnaam Keje uitspreekt? Is dat als ‘Keej’ of meer ‘Keejuh’?

1 like

Mijn eerste gevoel zou keejee zijn :face_with_monocle:

2 likes

Ik zou voor Keejuh gaan maar kom er niet helemaal uit eerlijk gezegd

1 like

Na wat YouTube filmpjes over Keje Molenaar te hebben gekeken ben ik erachter haha, het is Keeje, al hoor je soms ook Kee. Ik vind dus de uitspraak als Kee echt heel leuk.

2 likes

Dus kéjè?

2 likes

Maar waarom zou je het schrijven als Keje als je het wil uitspreken als Kee?

Ik hoorde laatst over Amy wiens naam werd uitgesproken als Emmie. Ik snap dat soort namen gewoon niet, dat blijft toch gedoe hun hele leven?

7 likes

Net zoals het kind van influencer Marlieke Koks die Imae heet maar uitgesproken wordt als Aimee :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ik zeg niet dat ik dat zou doen want dat zou ook mijn bezwaar zijn haha. Ik las wel dat bijvoorbeeld Kae unisex is, maar dat associeer ik dan toch weer meer met een meisjesnaam…

1 like