Babynameninspiratie

Haha ik vind Thor juist heel goed passen bij die namen :smiley: voelt heel erg Viking-achtig en Scandinavisch haha, zoals de andere namen. Vind O di n ook heel leuk.

1 like

Haha oke oke @anon18050057 en @Zitzak misschien is Marlon dan toch beter. Vind zelf Maren ook leuk voor een jongen maar ik wil niet dat hij daar later ook ‘last’ van kan ondervinden.

Ben niet eens zwanger maar toch hahahah

1 like

Haha, dat had ik tijdens de zwangerschap van J al gedaan. Probleem is alleen dat ik er nu 2 heb, beide voor meisjes… Sommige mensen hebben moeite met het kiezen van een leuke naam en ik heb juist teveel namen. :see_no_evil:

Tren
Quin
Boaz
Abel
Seth
Zeno
Wes
Jonah
Vince
Kian
Otis
Dex
Ilan

1 like

Onze jongensnaam wordt er waarschijnlijk een die we van Zitzak d’r lijst hebben :smiley:

3 likes

Haha ik dacht nog aan Flynn maar wist niet of je die te apart vond.
Wat vindt je man leuke namen? Dan kan ik misschien daar op voortborduren

1 like

Haha ik ken een Fons hoor. :slight_smile:

1 like

Ik ken meerdere Fonsen :stuck_out_tongue:. Maar de ene die ik wat beter ken is niet aardig en daardoor vind ik de naam stom

1 like

Ik ken ook een Fons dus jouw man heeft het mis

Mijn meester op de basisschool heette Fons dus je hebt het niet zelf verzonnen én het bestaat al een aantal jaar want deze man is nu ongeveer 70!

1 like

The Fonz!

4 likes

Fons komt van Alfons en die naam is echt al zo oud als de wereld.

Groetjes van iemand met 2 Fonsen in de familie en bijna een 3e als ik geen dochter had gekregen. :see_no_evil:

Oh en Fonz had met zijn achternaam te maken, hij heette Arthur Fonzarelli.

1 like

Ik werk dagelijks babynamen dus mijn lijstje wisselt heel snel. Kutklant met die naam? Weg ermee, haha!

Lola
(vriend haaat deze, al mn hele leven mijn favoriet)

Bobbi

Nola

Lizzie

Loua

Philou

Loiza

Viv / Vive

Kae

Sef

James

Lou

Vriend vind alleen Luca mooi, that’s it.

1 like

Roan of Ravi misschien?

Mick
Tycho
Jake
Timo
Nathan
Tristan
Dani
Morris
Scott
Jari
Kai
Dean
Ivan/Yvan
Senn
Aron
Vigo

1 like

Haha nee het is niet allemaal wat ik zelf mooi vind, maar ik heb gedacht in de trant van Faye, Luna en Levi.

Als je man zelf niks aandraagt zou ik voorlopig een jongensnaam kiezen die jij mooi vindt, tot hij zelf met andere suggesties komt. Kan hij óf wennen aan die naam, óf eens nadenken over iets anders

1 like

We gaan pas over een aantal jaar aan kindjes beginnen, maar ik heb al jarenlang een namenlijstje haha. Ik weet alleen echt geen enkele jongensnaam die ik leuk vind als in: leuk genoeg om mijn kind zo te noemen. Sepp vond ik leuk maar zo heet de baby van een vriendin.

Meisjesnamen:
Faye, Fee
Jolie
Noe
Jipp
Romee
Sophie / Sofie
Novee

1 like

Ja en ik vind ook Isolde echt mooi. Helaas beide afgekeurd door de man

Wij zijn nu op een punt dat we steeds bij dezelfde jongensnaam uitkomen. En dat is een naam die al jaaaaaaren op mijn favorietenlijstje staat, dus in principe zou ik helemaal blij moeten zijn. Maar ik vind het zo lastig om nu dan echt te zeggen 'ja dit wordt ‘m’
Grootste twijfelpunt is dat de naam voor onze dochter echt heel apart is (wordt maar een paar keer gegeven elk jaar) en de jongensnaam is een klassieke naam, beetje kak, die elk jaar wel iets van 140x gegeven wordt. Zouden jullie je hier iets van aantrekken? En herkennen jullie de ‘knopen doorhak twijfel’?

Ik heb al zo lang een namentic dat ik dacht dolgelukkig te zijn als ik namen voor echte kinderen mocht kiezen. En dan ook nog voor een jm tweeling. Maar als het er echt om gaat vind ik het maar lastig :joy:

2 likes

Ik zou gewoon 2 namen kiezen die je mooi vindt en die een beetje achter elkaar uit te spreken zijn. Dat de ene dan vaker dan de andere gegeven wordt, zou ik me weinig van aan trekken.

En de knopen doorhak twijfel herken ik. Wij hadden pas heel laat een naam. Uiteindelijk werd het een naam die ik al op mijn eerste lijstje had en toch bleef ik een beetje twijfel houden.

1 like

@Zitzak ja pffff echt ‘definitief’ kiezen voor een naam vind ik ook mega lastig. Wij hebben eigenlijk nog steeds maar 1 echte kanshebber en er is de laatste weken ook niks nieuws bij gekomen dat we allebei leuk vinden. Dus zeer grote kans dat dat de naam wordt maar ik vind het super moeilijk om nu echt te zeggen ‘ja, dit wordt hem definitief’. Terwijl ik normaal heel goed ben in beslissingen nemen haha

2 likes

Ik zou mij er niks van aantrekken! Ik vind ook niet dat namen persee bij elkaar moeten passen. Dus gewoon doen als jullie het een mooie naam vinden!

De knoop doorhakken vond ik ook zo lastig… wij hebben toen hij 1 uur oud was uiteindelijk de naam gekozen.

1 like