Babynameninspiratie

Oh wij hebben veel dezelfde! Ik ben dan benieuwd of je onze definitieve naam ook leuk vind haha

1 like

Ben heel benieuwd! Misschien kan ik die dan ook op mn lijstje gaan zetten :sweat_smile:

Laatste loodjes he, succes nog even!

2 likes

Ik vind Lexi(e) ook zo leuk maar mā€™n vriend wilt die niet, zegt dat ze later dan gepest wordt als sexy lexie

1 like

De meisjesvariant:

Skylar
Reagan
Rylie/Rylee
Marley
Elouise/Eloise
Brynna
Madilyn
Faylee
Logan
Mayra

2 likes

Mijn meisjesnamen:

  1. Elena
  2. Mila
  3. Zara
  4. Lola
  5. Feline
  6. Jade
  7. Yasemin/Yasmine

Jongens:

  1. Miguel
  2. Noah
    Vind jongensnamen zo moeilijk!
1 like

Ik ben zelf op zoek naar een naam die wel bekend klinkt maar niet te veel voorkomt en waarvan je meteen weet of het om een jongen of meisje gaat.

Namen die bij ons de shortlist niet gehaald hebben:
Alec
Roemer
Hugo
Rein
Freek
Wessel
Linus

Ella
Lara
Jula
Lea
Lenne
Ava
Niene

1 like

Veel Amerikaanse namen hier! Dat verbaast me. Dit is meer mijn ding:

Hugo
Oscar
Luuk
Stijn
Abel
Kees
Lou
Gijs
Tom
Tije
Max
Guus

Mies
Gijs
Luus
Lou
Lois
Elle
Roos
Loes
Juul
Jade
Ruby
Eef

2 likes

Fijn topic! Ik vind het zoo lastig. Vooral jongensnamen!

Ik vind Noah eigenlijk de enige echt leuke jongensnaam maar die is een tijdje zo populair geweest (en nog wel misschien?) dat ik het niet meer zo leuk vind om mijn kind zo te noemen.

Mijn telefoon notities lijstje:
Meisje:

Ayla
Coco
Ella/Ela
Evi
Isabel
James
LoĆÆs
Nora
NoƩ
Jasmijn
Sophie
Pippa
Mare
Rosa
Rana
Zara

Jongens:

Mees
Juda
Samuel

4 likes

@Limoncello
Ik zeg dit alleen omdat je naam Limoncello is: als je je dochter Pippa noemt hoop ik niet dat je regelmatig naar Italiƫ gaat. (Sorry wilde het toch maar even zeggen :p)

Wel een heel leuk lijstje! Mijn naam staat er ook tussen.

1 like

meisje
Maeve
Noƫl
NoƩ
Skyler
Devon
Vivian/Vivien
Zoƫ

Jongen
Vince
Renze
Milan
Neal
Dex

Meer jongens namen graag haha!

1 like

Om te zien hoe vaak een naam het afgelopen jaar gegeven is kun je op svbkindernamen.nl kijken. Voor een trend de afgelopen jaren is vernoeming.nl heel fijn. Kun je een beetje inschatten of een naam upcoming is

J haar naam is vrij populair, toch hoor ik deze niet zo mega vaak. We zijn er blij mee! Maar de rest van ons rijtje zit toch in de Nederlandse namenā€¦ zoals: Teun, Bram, Alex, Sophie, Fleur, Floorā€¦

Moet ik eerlijk zeggen dat mijn vriend echt een oerhollandse achternaam heeft, dus deze namen ook het beste passen!

Ik heb nu ook een klas met 2 Daniā€™s. Veel Mees-en Luuk-en.

2 likes

Ja dat is sinds afgelopen jaar zo idd, daarvoor stond elke gegeven naam er in. Is vanwege privacy afgeschaft helaas

2 likes

Matteo :heart: Maar de uitspraak van die naam zou hier (Verre Zuiden) zo vernacheld worden dat ik m nooit serieus zou overwegen.

2 likes

Mijn broer heet zo en ik noem hem altijd Tom als ik zijn naam afkort.

1 like

Idd heel veel Mezen momenteel! Maar ook Skip en Fayenne en Luca en Fedde en Sara zijn heel populair.
Volgens mij ga ik nooit een naam vinden voor dit kind.

Er komen hier voorlopig nog geen kinderen, maar heb uiteraard al mijn lijstje klaar (al wordt die regelmatig bijgewerkt :tipping_hand_woman:

Meisje

Elsa
Ella
Lot
Lize
Isa
Rosa/Roos
Sofie

Jongen

Mees
Jelle
Jules
Olaf
Willem
Jonas
Gijs
Thijn
Sam

2 likes

Theodora - Doris/Doortje kan ook.
(Theodora is in onze familie toevallig een veelgebruikte naam.)

1 like