Babynameninspiratie

https://www.kindengezin.be/zoekvoornaam/

Ik vond dit wel een handige site om namen te zoeken, te bekijken van populariteit. Is wel Belgisch maar mss ook eens leuk voor de inspiratie voor jullie?
De naam van mijn zoontje is bv. maar 8x gegeven het laatste jaar in België. Eerlijk gezegd zou ik liever hebben dat het iets meer wordt maar het moet ook geen Jan of Piet worden.

2 likes

Het wordt vast een vrolijke vogelboel als m’n zoontje uiteindelijk naar school gaat haha. Zijn back-up was Raaf, dus een kwetterend vogeltje hadden we sowieso.

Whaha helemaal niet bij nagedacht! Italië is ons favoriete vakantieland dus we komen daar redelijk vaak ja

1 like

Oh dat lijkt me zó moeilijk! Ik zit sowieso in een fase waar veel mensen kinderen krijgen, en dat maakt het echt veel lastiger nog. Twee meisjesnamen uit mijn top 5 zijn aan mn nichtjes gegeven, en mijn beste vriendinnetje heeft haar zoon mijn favoriete jongensnaam gegeven. Mijn lijstje uit notities:

Boris
Charlie
Olaf
Willem
Elliot

Marie
Nina
Nine
Chloé
Elin
Lotta
Thirza
Ida

3 likes

Jongens:
Finn
Joppe
Raaf

Meisjes:
Pien (maar die gaat niet lekker samen met achternaam)
Sofie
Sterre

Vind de suggesties op vernoeming.nl altijd wel kloppend voor ons.

Jongens
Felix
Otto
Abel
Midas
Jacob

Meisjes
Amélie
Isolde
Marise
Elodie
Juliëtte

2 likes

Abel en Jacob staan ook op onze shortlist! Felix en Midas vind ik zelf heel leuk maar mijn vriend niet. Abel is alleen heul populair aan het worden helaas, dat houdt ons misschien wel tegen die naam te kiezen

Dat is inderdaad wel het nadeel van Abel. Midas is mijn lievelings en daarna Felix. Jacob is een van de namen van mijn zoon.

1 like

Ik zie veel ‘engelse’ namen voorbij komen.
Hierbij mijn lijstje, ook al duurt het nog wel ff voor het zover is:

Meisje:
Sara
Evi
Eva
Janne
Tessa

Jongen:
Sven
Lars

Ik vind Rox zoooo’n leuke afkorting ook

1 like

Huh, zijn er meerdere manieren waarop je Mia en Lena uit kan spreken? :smiley:

2 likes

Ik denk dat het komt omdat ik een Mia ken en zij spreken het uit als Maya, vraag me niet waarom. Lena ken ik ook als Liena.

2 likes

Oee mijn dochters naam staat hierbij en die hoor je bijna nooit, leuk!

Haha sorry dubbelpost, maar Ronja is mijn jongste en we krijgen zulke leuke reacties er op! Scheelt ool dat het een lekker druk kind is, past er wel bij!

2 likes

Jammer he. Wij hebben een naam gegeven die wij op de engelse manier uitspreken (vriend heeft ook engelse namen) maar hier wordt t altijd “verkeerd” uitgesproken. Achja. Gelukkig is het wel dezelfde naam alleen de uitspraak van 1 letter is anders.

1 like

Zie daar echt zo’n bomenklimbuitenspeelkind bij.

2 likes

Zo leuk al die namenlijstjes!

Ik heb al jaren dezelfde naam in gedachten voor een meisje: Lena. Lea vind ik ook prachtig, maar dat vindt vriend niet mooi. Maar beide zijn zulke lieve, mooie, klassieke namen.

Deze naam ga ik denk ik niet gebruiken, want te ‘vreemd’: Papaver. Naar het boek Maanzaad van Lydia Rood. Maar vind dat ook zo’n mooie bijzondere naam.

Voor een jongen vind ik alles leuk wat in 1900 in de mode was haha. Onder andere Barend en Jacob. Mijn vriend wil ook een ‘zeemansnaam’ voor ons kind, dus dat komt goed uit.

1 like

Heel leuk topic! Grappig wel dat ik m’n naam al een paar keer bij de jongensnamen voorbij heb zien komen. Vroeger dacht ik met vriendinnen vaak over babynamen na, tegenwoordig minder haha. Maar heb wel wat namen in m’n hoofd:

Meisjes:
Veerle
Tessel
Elin
Suze
Jula/Julie/Juul
Saar (maar past niet bij de achternaam van m’n vriend haha)

Jongens:
Abel
Thije
Jonas
Aron
Hessel

1 like

Ik vind meisjesnamen zo vreselijk moeilijk! Ik vind het al snel tuttig, saai of te populair.
Jula, Ela en Nika vind ik leuk maar kunnen niet met achternaam of kinderen in de familie. Er is nu welgeteld 1 naam waar we allebei blij mee zijn, als het 2 meisjes blijken wordt het nog lastig :sweat_smile:

Jongensnamen hebben we er meerdere van die we allebei geweldig vinden, en ook leuke combinaties mee kunnen maken, dat is al een geruststelling

Ik was voor een jongensnaam al vrij overtuigd van Oscar, maar nu blijkt de baby een meisje te zijn haha. Vind meisjesnamen ook heel moeilijk @Zitzak! Ik wil inderdaad graag een beetje een stoere naam die ook internationaal goed klinkt. Denk nu aan namen als Mila en Juno, maar ga dit topic wel even volgen voorlopig.

1 like