Babynameninspiratie

Op mijn lijstje staan

Jongens
Daan
Luuk

Meisje
Mia
Eva
Elin
Mare
Eefje
Anna
Mara

Helaas zijn we nog niet eens over DE naam. Maar het is ook nog allemaal heel pril, dus we hebben geen haast.

1 like

Floriene met als roepnaam Flo?

1 like

Haha Oke dit is ook rechtstreeks gekopieerd uit m’n notities waar ik al jaren iedere mooie naam opschrijf die ik tegen kom. Het zijn er echt nog veel meer dan ik dacht :sweat_smile: Sommigen zijn nu al niet echt meer m’n smaak maar wie weet heeft iemand er nog wat aan.

Meisje:

Isabel

Nola

Olivia

Noé

Noémy

Emma

Julia

Noura

FĂ©lin

Carly

Aylin

Robyn

Robine

Bette

Merle

Annelin

Mabel

Amarens

Manou

Caitlynn

Alexis

Carmen

Bente

Luna

Daya

Shay

Aubrey

Kate

Lilly

VajĂšn

Guusje

Lize

Lola

Zoë

Juul

Fenna

Anna

Lenna

Lena

Tweede naam voor een meisje:

Mae

Sandrine

Adaline

Amélie

Maxime

Jasmijn

Anneroos

Vesper

Kenza

Meera

Karianne

Victoria

InĂšs

Jongens:

Luca

Jules

Dani

Xavi

Guus

Max

Siebe

Seb

Finn

Redouan

Benjamin

Austin

Avery

Daan

Boaz

Tijn

Loek

Tyler

Quinn

Vic

Benja

1 like

Jongens:
Julius
Olivier
Sepp
Valentijn
Mees
Floris
Jip
Ties
Faas

We hebben al 2 jongens uit deze lijst, en mocht er ooit nog een derde komen, wordt het waarschijnlijk een van de andere namen.

2 likes

Ik zie namen voorbij komen, waarvan ik denk zo moet je je kind echt niet noemen. Niet omdat de naam stom is. Laat ik zeggen dat ik een beroep heb waarbij je wel bepaalde associaties hebt bij sommige namen.

De naam van een van mijn kinderen zie ik ook voorbij komen. Die is ineens populair geworden. Kwam ik nooit tegen.

“Zo moet je je kind echt niet noemen.”

:face_with_raised_eyebrow:
Volgens mij is dat nog steeds ieder zijn eigen keuze toch? Veel Engelse namen zijn ook absoluut niet mijn smaak, maar om nou gelijk te zeggen: zo moet je je kind niet noemen


Ben btw wel nieuwsgierig met welk beroep jij dan associaties hebt en met welke namen.

15 likes

Het gaat mij er ook niet om dat ik een naam wel
of niet mooi vind. Maar ik ben werkzaam in het onderwijs en dan krijg je bij bepaalde namen soms echt wel wat minder leuke associaties (ook leuke trouwens). Zo vind ik Sepp best een leuke naam, maar zou mijn kind echt nooit zo noemen. Ik verbind daar nu een bepaald type aan. Gewoon puur mijn eigen ervaring.

Uh ja en ik ken een hele stomme Emiel. Maar dat is dan toch gewoon gebaseerd op iemand die je kent en niet ‘zo moet je je kind niet noemen’ :face_with_raised_eyebrow: Iedereen heeft toch wel associaties bij bepaalde namen?

4 likes

Ik werk ook in het onderwijs en ja die associaties heb je. Maar om dan tegen een ander te zeggen dat ze hun kind niet zo moeten noemen gaat wel een beetje ver. Straks krijg ik een heel vervelend meisje in de klas met dezelfde naam als m’n dochter, dan is dat “jammer”, maar daardoor ga ik niet minder van m’n eigen kind houden?!

2 likes

@CindyPauper ah volgens mij hebben nu wel genoeg mensen het gezegd. Je bedoelt het vast goed maar je hebt het een beetje rottig verwoord denk ik. Ik denk dat iedereen die hier namen post goed over die namen heeft nagedacht en het gewoon leuke namen vindt. Who cares wat voor associaties een ander daar dan mee heeft, toch?!

Als ik mijn kind Sepp wil noemen of als kaaskop Jayden Daylano D’Angelo dan is dit mijn goed recht toch? Zou er niet echt van wakker liggen wat een juf of iemand anders daar dan van vindt.

3 likes

Maar dat heeft toch iedereen? En dat heeft mijns inziens toch niks te maken met dit topic?
Ik sta zelf ook voor de klas, maar ook al sta je niet voor de klas, iedereen heeft wel associaties met bepaalde namen. Dat is puur gebaseerd op je ervaringen. Overigens aardig generaliserend trouwens, de ene Kees is de andere Kees niet toch?

Btw, mijn jongste zoon heet Sepp en het is het vrolijkste kind dat ik ken.

3 likes

Ik denk dat het een beetje heftiger en serieuzer wordt opgevat dan ik het bedoelde hoor. Het was namelijk niet lullig en zeker niet met gebiedende wijs bedoeld. Iedereen moet vooral zijn kind een naam geven die hij of zij mooi vindt. En iedereen heeft bepaalde associaties bij een naam. Dat is heel normaal. Als je jarenlang honderden kinderen meemaakt heb je gewoon veel associaties. En als je drie keer een kind hebt meegemaakt met een bepaalde naam en alle keren zijn het types die pesten, stelen, liegen, agressief zijn en volwassenen uitschelden met kanker mongool, dan ben je niet meer snel geneigd je eigen kind zo te noemen. Ook al vind je de naam wel leuk. Neemt niet weg dat ik minder van mijn kind hou als een ander kind vervelend is die dezelfde naam heeft. En als ik weer een kind tegenkom met die naam, dan vind ik het ook niet gelijk een stom kind. Mijn post was dus niet heel series bedoeld.

1 like

Ik zie allerlei leuke namen staan, maar ik kan zelf echt geen naam bedenken die ik ZO mooi vind dat ik mijn kind zo zou noemen. Het lijkt me gewoon zoo lastig dat die naam voor altijd vast staat! @ alle moeders, waren jullie er direct zeker van dat dit DE naam was of blijft er altijd twijfel tot hij/zij geboren is? (of zelfs daarna nog haha)

2 likes

Ja meteen zeker en vast. En de naam groeit ook met het kind en hoort bij het kind. (in mijn situatie)

Ik ben 38 weken zwanger en we hebben pas een vanaf week 34 ofzo de naam. En ik vind het nog lastig om 100% overtuigd te zijn.

1 like

Wij pas bij 39 week hoor haha, ellende!

2 likes

Ik heb geen idee of ik ooit een kind zal (willen) krijgen, maar mijn nummer 1 naam is al sinds ik klein ben Nadia :heartbeat:, en ik denk wel dat ik een eventuele toekomstige dochter zo zou willen noemen. Ik vind het niet eens meer de mooiste naam ooit, maar het voelt gewoon heel fijn en vertrouwd, haha!

Verdere namen die ik mooi vind:

  • Elena
  • Daria
  • Enea
  • Davide
2 likes

Ahhh Daria vind ik super mooi!

Ik vind Vik en Noah echt afschuwelijke namen trowuens, zo vreemd vind ik dat die zo populair zijn.

2 likes

Nee, je had hem geen ‘makkelijkere’ naam moeten geven. Het is een prachtige naam voor een prachtig ventje en past heel mooi ook samen bij die van jouw dochter. :heart_eyes:

3 likes

Vik denk ik vanwege Lieke van Lexmond haar zoontje trouwens. Je ziet dan ineens zo’n piek in die ‘hippe BN-er’ namen

2 likes