Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Ik heb het ook één keer moeten / mogen doen, toen ik getuige was. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt naar een bruiloft ging (d.w.z., in mijn volwassen / bewuste leven, ik ben wel bloemenmeisje enzo geweest toen ik 3 jaar was ofzo).

Ik vond het ook lastig om met de budgetten en wensen van iedereen rekening te houden, ook omdat ik niet echt in de grote vriendinnengroep van de bruid zat (we kennen elkaar ergens anders van). Ook hebben er drie mensen (van de elf oorspronkelijk) redelijk last-minute afgehaakt. Dat vond ik echt jammer.

Maar uiteindelijk kon ik het met de andere meisjes heel goed vinden en heeft iedereen echt alles uit de kast gehaald om er iets superleuks van te maken :biggrin: De bruid zei ook dat het echt was wat ze wilde (en ze heeft graag de controle over dingen, dus dat was nog een uitdaging :redface:)

2 likes

Wauw ik wist niet dat vrijgezellenfeesten een ding waren in nederland! En baby shower ook niet eigenlijk. Nog nooit geweest dus maar lijkt me best geinig, beetje vreten en drinken. :woman_shrugging:

2 likes

Het wordt een escaperoom en een driegangendiner, leuk!

2 likes

Wie is de (on)gelukkige om een babyshower te mogen organiseren? Een goede vriendin van mij is zwanger maar ik ken haar andere vriendinnen niet echt goed + ze heeft een aantal schoonzussen en een zus. Zal ik er dan maar vanuit gaan dat een van hen het op zich neemt of is dat gek?

Haha ik had laatst precies hetzelfde. Haar zusje is het aan het regelen, dat vond ik ook logischer omdat ik de rest allemaal niet ken. Anders misschien aan haar vriend vragen, of haar zus facebooken?

goeie tip, ga ik dat maar doen! Waar je je allemaal wel niet druk over kan maken…

1 like

Vind ik nog zacht uitgedrukt …

Ik ben uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest waar we waarschijnlijk gaan bloemschikken… kosten nog niet bekend, maar trekt me helemaal niet :no_mouth:

Gelukkig hebben we bij de babyshowers waar ik ben geweest nooit stomme spellen gedaan. Eigenlijk had ik er nooit zin in maar achteraf was het altijd heel gezellig. Budget werd vooraf met de groep besproken.

1 like

Haha zo kut. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik dingen die ik stom vind en die geld kosten dat ik daar niet aan mee hoef te doen. Heb een keer het vrijgezellenfeest uit de hel gehad en dat grapje kostte me €160 terwijl ik net afgestudeerd zonder baan was. Het was van m’n schoonzusje dus vond dat ik er niet onderuit kon. In het vervolg zou ik dan bijvoorbeeld alleen met het eten komen of een ander gedeelte wat me wel aanspreekt zodat ik de rest van de kansloze activiteiten niet mee hoef.

4 likes

ja hier de babyshower-nerd weer, asking for a friend. Als iemand eind aug is uitgerekend, wanneer plan je dan een babyshower? Zeker gezien de zomervakantie er nog tussen zit…wat is dan handig? Iemand ervaring?

o pff, bij mijn zus was het twee maanden voor de uitgerekende datum. Ik weet niet zo goed wanneer iedereen op zomervakantie gaat, maar misschien begin juli een goed idee? En anders voor de zekerheid eind juni, maar dat is het alweer bijna natuurlijk. In ieder geval succes en veel plezier :wink:

Haha ja in principe heb ik die regel voor mezelf ook wel, maar dit is voor een vriendin die een aantal heel nare jaren achter de rug heeft (met depressies en alles) en die eindelijk weer een beetje de berg op lijkt te gaan, dan voelt het zo lullig om te zeggen ‘ja, sorry, maar dat bloemschikken trekt me niet dus jammer voor je!’ :yum: Ik kan het geld gelukkig ook wel missen, voelt alleen zonde om het uit te geven aan iets wat me niet zo boeit. En ze heeft niet heel veel andere vriendinnen dus het is sowieso al een klein clubje.

Gisteren een hartstikke leuk feestje gehad. We zijn ontsnapt uit de escaperoom en hebben daarna een supergezellig etentje gehad.

Grappig dat je met een groepje waarvan je er maar 1 echt kent een leukere avond hebt dan met de mensen waarvan je dacht dat het je vriendinnen waren…

6 likes

thanks! het gaat inderdaad sneller dan je denkt! Wat hebben jullie voor jouw zus gedaan met haar shower?

1 like

Ik heb binnenkort dus een babyshower, m’n eerste en hopelijk enige (love baby’s, maar vind babyshowers echt een stom gebeuren en vier pas liever wat als het kond er is) naar ik word dus nu al helemaal gestoord van die appgroep. Maar kan er ook niet uitstappen want moet er wel heen :frown:

“Super veel zin in, ik zie jullie [vul datum in] !!”

hendrik heeft deze groep verlaten

9 likes

@Roguee ik was bv halverwege sept uitgerekend en had 1mnd ervoor mn babyshower. Ik vond dat het echt prima. Net met verlof. Geen stress.

Ik snap overigens de hype ook niet helemaal van heel veel geld uitgeven. Bij mij had mn schoonzusje een babyshower bij haar thuis georganiseerd en wat van mn vriendinnen en schoonzussen uitgenodig. Iedereen had een klein hapje gemaakt en meegenomen. Zij zelf had een taart en cupcakes geregeld. We deden wat spelletjes etc. Was heel gezellig.

2 likes

Mijn zusje organiseerde het en had alle vriendinnen uitgenodigd. Iedereen maakte iets lekkers en wij zorgden voor twee taarten. Iedereen legde geld in voor een groot cadeau. We deden geen spelletjes etc. want daar moest niemand aan denken :joy:
O en ik had een soort van noteboekje met harde kaft gekocht en iedereen die er was schreef daar iets in voor de zwangere.
Ik ben totaal niet van de babyshowers maar dit was prima en gezellig. Iedereen blij én lekkere dingen :slight_smile:

2 likes

Ik heb al afgesproken met mijn vriendinnen dat we absoluut geen traditioneel vrijgezellenfeest gaan organiseren. Als ik in een of andere debiele outfit door de stad moet, ga ik echt meteen weg. Mocht het ooit iemand trouwen, gaan we denk ik een weekendje weg of bij een goed restaurant uiteten met drankjes.

Ik zou ook met alle liefde meer willen betalen voor een vrijgezellenfeest, maar als het piemels schilderen is, wil ik er nog geen euro aan meebetalen. Verder ben ik wel aardig en ik verzin (vind ik zelf) ook altijd hele attente cadeau’s voor iedereen, maar deze verplichtingen vind ik verschrikkelijk.

5 likes