Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Wat is eigenlijk het gebruik met betalen? Betaalt de aanstaande bruid ook of is het een soort cadeau voor haar?

@Annie
Ik zou het dus ook geen probleem vinden om als bruid zelf een groot deel in te leggen, zodat je dan iets echt heel leuks kan doen. Ik zou me snel bezwaard voelen denk ik. Maar goed ik zou het sowieso het liefst zelf organiseren (lekker controle, haha) en dat lijkt me niet de bedoeling.

2 likes

Voor zover ik weet hoeft de bruid niet te betalen. Of de kosten voor de bruid worden verdeeld over de rest van de groep, of iemand neemt die kosten gewoon op zich. Heb beide meegemaakt.

1 like

Hahahaha goed plan! Helaas zijn de plannen nog niet rond dus zal er nog wel in moeten blijven, heb de groep nu maar op negeer gezet.

1 like

Ik zit in een appgroep voor een vrijgezellenfeest, maar niemand neemt de leiding. Echt irritant, want er worden geen knopen doorgehakt op deze manier en dat trek ik echt heel slecht.

Ik vind vrijgezellenfeesten en babyshowers wel leuk altijd. Moet eerlijk zeggen dat ik mij ook wel erger aan mensen die alles te duur vinden. Vaak zijn het namelijk wel mensen die heel dicht bij de persoon staan om wie t gaat. Dan vind ik het altijd zo gierig als mensen daar geen geld voor over hebben. Tenzij je natuurlijk een arme student bent of je hebt geen baan.

Ik heb laatst een vrijgezellenfeestje georganiseerd en de mensen die genoeg geld hebben deden het moeilijkst.

Babyboom aan de gang bij de mensen om mij heen. Gelukkig houden mijn vriendinnen niet van traditionele babyshowers :slight_smile: Binnenkort gaan we bootje varen en picknicken. Dus geen spelletjes etc…
Vrijgezellenfeest nog nooit meegemaakt maar dat lijkt me erg leuk als het ook niet “traditioneel” is met flauwe spelletjes en activiteiten.

Ik snap gewoon nooit zo goed waarom babyshower? Waarom moet er een feestje zijn omdat er een baby komt? Je komt toch ook al langs als de baby geboren is? Ik ben zelf zwanger en hoef geen babyshower, en ALS ze al iets organiseren loop ik echt linea recta weer naar buiten zodra ik gendered stuff zie hangen of luiers met pindakaas erin. Ugh.

5 likes

Snap ik ook niet. Ik snap zo’n babymoon ook nooit, kom op zeg.

1 like

Maar goed ik zou het sowieso het liefst zelf organiseren (lekker controle, haha) en dat lijkt me niet de bedoeling.

Dat heb ik dus gewoon gedaan, fuck it. Ik hoorde van vriendinnen dat er allemaal gezeik in hun appgroep was, en ik had er uberhaupt niet om gevraagd om een vrijgezellenfeest te krijgen (en dus ook niemand aangewezen, en de gene die de leiding nam kende me het slechtst).

Gewoon bij mij thuis, gezellig eten. Iedereen nam wat mee, en ik kocht zelf veel eten en drinken. Klaar.

1 like

Vond je het zelf dan wel leuk? Of was het een moetje?

Haha volgens mij onpopulaire mening (of een onwetende) maar zulke feestjes lijken mij dus echt heel gezellig, helemaal als je vrij dichtbij diegene staat die gaat trouwen! Maar goed, nog nooit meegemaakt dus wie weet piep ik over een paar jaar wel anders

Enige gezeik over geld, als iedereen wat anders wil, lijkt me mega irritant

3 likes

Hier ook de onpopi mening, ik vind die feestjes heel leuk! :slight_smile: babyshowers niet zo boeiend, maar vrijgezellen wel heel leuk. Vind het ook gewoon leuk om die persoon 1 dag in het zonnetje te zetten, zeker als het goede vriendin of lief persoon is. Voor mijn vrijgezellenfeest vond ik alles leuk,zelfs de stomme opdrachten, en de meiden vonden het ook allemaal leuk (ja echt, anders had ik het wel gehoord).

3 likes

Toen ik ging trouwen kwam een vriendin er (te) laat mee dat een vrijgezellenfeest leuk zou zijn, dus heb ik er geen gehad. Opzich heb ik er niet veel mee, maar nu achteraf denk ik soms dat het toch wel leuk geweest zou zijn. Als iemand er zo laat mee komt voel je je wel een beetje een nagedachte. Ik zat van de week ergens naast een babyshower en het zag er echt vreselijk uit (allemaal super roze en ze hadden zelfs een dresscode) maar je zag wel dat er veel moeite was gedaan. Denk dat het toch wel veel voor iemand kan betekenen als er zoveel moeite in wordt gestopt, niet zozeer omdat iemand zo nodig een feest wil maar het laat wel zien dat je als vriendinnen heel erg om diegene geeft.

4 likes

Ik begin nu ook in die leeftijd te geraken dat mensen gaan trouwen en baby’s gaan krijgen, terwijl ik zelf forever single ben (en met liefde blijf).
Vorig jaar vrijgezellenfeest heb ik gewoon niet mee overnacht, ik vond dat echt een belachelijke prijs en heb het dagprogramma en diner meegedaan en toen naar huis. Dan geef ik liever een iets gevuldere envelop.

Nu laatst de eerste babyshower gehad en moesten 5 euro lappen en iedereen mocht zelf weten of die een cadeau deed. Nou ja dit is wel een goed vriendinnetje van me en de eerste baby HAHA dus die heb ik wel verwend, ik kon het missen en zij en baby verdienden het.

Maar ik zou zoiets nooit voor iemand willen organiseren, nu denk ik ook niet heel snel dat er nog een bruiloft in die groep aan komt en dat de tweede baby ook nog wel even op zich laat wachten. Ik ga me bv niet in bochten wringen bij zoiets aanwezig te zijn, als ik kan: prima en tot bedrag X. Kan iemand hoog of laag springen, boeit me niet.

1 like

Wilde eigenlijk niet maar achteraf was het heel gezellig dus geen spijt van

1 like

Ik had op voorhand zelf geen zin in een vrijgezellenfeest. Ik ben geen drinker/feester en had al helemaal geen zin om hi-ha-ho in een belachelijk pak door de stad te moeten wandelen.

MAAR

Mijn vriendinnen hadden dus echt iets gedaan wat wel 100% bij mij past. Een soort auto-rally meets geocaching meets Pokemon.

Eerst lekker lunchen bij een vriendin in de tuin op picknick kleedjes met allemaal lekkers gemaakt door mijn zusje en vriendinnen. Toen werden we in teams verdeeld en kregen we een tasje met “alles wat we nodig hadden voor de puzzel”. Toen moest ik wel een Pikachu pet op, maar dat vond ik dus alleen maar leuk haha en begon het spel. Een winkel in het dorp was ingelicht en had de eerste aanwijzing, ook hadden ze een aanwijzing in de krant laten zetten en gingen we dus het halve land door steeds op zoek naar nieuwe aanwijzingen en puzzels tot we uiteindelijk op een strandje ergens kwamen waar ze 3 kisten hadden BEGRAVEN (echt omg nog steeds zo veel respect voor de organisatie) en dus die drie teams allemaal graven daar op het strandje (sorry gemeente :joy:) om de laatste coördinaten te krijgen.

Toen lekker Italiaans gegeten en de avond afgesloten met een dropping in het bos. Kreeg ik een legerpak aan en gingen we in zo’n truck het bos in om vervolgens met GPS de weg terug te vinden.

Klinkt voor sommige mensen misschien extreem saai maar ik vond het echt helemaal geweldig en denk er nog best vaak aan terug. En voel me dan bijna schuldig dat ik 's ochtends echt dacht “NEEE IK WIL NIET, kan ik zeggen dat ik ziek ben??” haha.

39 likes

Dat is toch niet saai? Mijn hemel dat klinkt echt super vet! En ik ben dus iemand die niet van die feestjes houdt maar hier was ik graag bijgeweest.

2 likes

wat leuk! Echt tof dat ze dan echt jouw wensen en interesses als uitgangspunt hebben genomen. Zoveel moeite om er iets persoonlijks van te maken, echt leuk!

Vrijgezellenfeesten lijken me vreselijk (heb dit weekend mn eerste, god sta me bij) maar dit klinkt echt FANTASTISCH! Ik wil dit voor mn verjaardag.

1 like

Ik vind al die feestjes juist leuk! Komt denk ik ook omdat ik een vriendinnengroep heb met weinig poespas. Op babyshowers hebben we tot nu toe altijd een zelfgemaakte high tea gedaan waarmee iedereen wat mee neemt en gewoon wat leuke kadootjes enzo. Een vrijgezellenfeestje kon ik niet mee naar toe, maar bij de andere hadden we een super leuke activiteit en s avonds lekker uit eten. Ook zonder opdrachten ofzo, dat lijkt me zelf wat minder. Maarja als de bruid dat wel leuk vind doe ik het ook graag hoor, het gaat erom dat zij het een leuke dag vind :slight_smile: