Backpacktopic

Hmmm mijn regenhoes past wel over mijn hele backpack. Volstaat dat dan of raad je aan om nog een flight pack te kopen? Doe het liever alleen als het echt meerwaarde heeft!

Ik vind de meerwaarde dat je een flightbag kan afsluiten met een slotje en er dus niet zomaar iemand in kan om er iets uit te halen of in te stoppen. Maar of dat voor jou een extra is moet je zelf denk ik afwegen.

2 likes

Eerste keer dat ik hier ook maar van hoor en ín retroperspectief nooit of te nimmer gemist.

1 like

Zou het ook niet meenemen ivm ruimte

Ik vind een flightbag echt heel fijn. Het beschermt je tas tegen smerigheid in bussen/treinen en vliegtuigen. Hierdoor is mijn backpack na 7 jaar en vele reizen nog in hele goede conditie. En je kan het veilig afsluiten met een slotje (natuurlijk kan die zo met een mes opgesneden worden, maar dan zie je wel of er iets in/uit je tas gehaald is). Zoveel ruimte neemt het ook niet in. Ook als we bijvoorbeeld gingen hiken voor meerdere dagen, dan propten we nog vanalles in de flightbag om op te slaan (als de ander wel de grote backpack meenam met de nodige spullen voor ons beiden).

3 likes

Hebben jullie tips voor wat handig is om te koken in een hostel? Ik vind het vaak moeilijk iets te bedenken, want je hebt zoveel kaders:

• vegan
  • max 2 porties (ik heb een bewaarbakje)
  • voedzaam (dus iets van groenten en eiwitten)
  • graag hele verpakkingen opmaken
  • weinig/geen snijwerk (niet elke keuken heeft namelijk messen of snijplanken)
  • weinig stappen
  • ik heb amper smaakmakers tot mn beschikking
  • ik zit in Nieuw-Zeeland, dus supermarkt is vergelijkbaar met Nederland, maar helaas heb je geen voorgesneden groenten :frowning:.

Wat koken jullie als je in een hostel of op een camping verblijft?

Heel veel wraps en maaltijdsalades met dingen als kikkererwten en linzen voor opvulling (naast uiteraard groenten en in mijn geval ook kaas - niet vegan dus). Verder veel groentencurries en “poke bowls” (eigenlijk gewoon rijst wat ik meng met groentes, edame boontjes, soyasaus en wat wasabi en/of mayonaise haha.

Ik zou als basis een blik tomatenblokjes nemen en dan kikkererwten of bonen er door gooien. Nog een andere groente en dan rijst of pita oid erbij eten.

Of een simpele Dahl maken is ook altijd zo gedaan. Misschien kun je wat bouillonblokjes, knoflook en 1 a 2 kruiden kopen voor iets meer smaak.

Soms heb je van die kant en klare couscous salades, daar doe ik dan vaak extra groente bij en een blikje kikkererwten.

Bij New World heb je vaak zo’n saladebar waar je ook dingen als couscous hebt oid. En je hebt ook portie verpakkingen rijst in de winkel. Wraps zijn ook makkelijk mee te nemen (oprollen en in je tas haha!
Ik zag ook vaak van die zakjes freeze dried maaltijden bij iSites en outdoor winkels maar ik heb ze nooit geprobeerd haha!

Ik zoek voor m’n vakantie nog een fijne daypack die ik ook kan gebruiken voor in Nederland gewoon. Ik heb ooit de North Face Boralis gehad, maar ik vond die dus eigenlijk heel groot… ik ga op vakantie ook geen hele lange hikes maken waar ik heel veel mee moet nemen. Alleen drinken, essentials en mss een trui.

Ik kwam deze tegen: https://www.zalando.nl/swedemount-columbus-rugzak-olive-neon-green-00e54o000-m11.html?ssku=00E54O000-M110ONE000&lang=nl&otid=default&wmc=SEM310_NB_GO._1466588762_701171515_35858411039.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-18283950120||9064716||g|m||160850793531||pla|00E54O000-M110ONE000|18283950120|1|&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gbraid=0AAAAADM17mgsm8ENkhB4WQxE46GceWmzF&gclid=Cj0KCQjw7dm-BhCoARIsALFk4v8u3cJb8y_ipARdU-hzdpuh9xV6by7xqMdgYg5nILXVNITYk-sK508aAnUrEALw_wcB

Heeft iemand ervaring met dit merk en/of dit model? Of misschien andere tips? Max 70 euro, vind 125 voor een Boralis ook aan de dure kant :sweat_smile: