Baktopic #2

Kan het ook niet onder de grill van je oven?

1 like

Hahahaha ik was te lui om plaatjes te zoeken maar dit was inderdaad precies mijn punt!!
Gewoon te gênant als dit je verdienmodel is :grimacing:

Ik zet CLF er nog even bij :wink:
afbeelding

3 likes

Hahaha wauw. Ik heb mijn favorieten erbij gepakt (2D en 1M), die zijn 2,2 cm.

Oef, ik heb het recept ook even gelezen, maar hoezo de melk 10 minuten verwarmen? Dat is gewoon al klaar als het bijna kookt.

Daarnaast staat er ook niks over het afdekken van de banketbakkerstoom. Anders krijg je er zo’n velletje op.

En ook zeer belangrijk is het opnieuw kloppen van de banketbakkersroom als het eenmaal is afgekoeld, zodat het een mooie en gladde crème wordt. En dan daarna moet je pas de geklopte slagroom erdoorheen doen.

Het zou ook een stuk mooier zijn als ze de tompoucen hadden gevuld met een spuitzak, als ze dan toch niet van plan waren om het mooi af te strijken.

Erg jammer want zulke details zijn juist heel belangrijk.

3 likes

Ik twijfelde wat ze bedoelen dus heb deeltje gewone deeltje droge gebruikt. Droge leek me beter gezien je niet echt kneed en deze dus beter kan mengen met het deeg.

1 like

Ja die van Miljushka heb ik vorig jaar toen als uitgangspunt gebruikt als recept. En ik dacht ook wel van wat zijn deze gek hoog ook. Zelf had ik dat ook helemaal niet zo erg, maar ze waren ook niet zo strak als die van Robert. Ik ben blij om te zien in elk geval dat het wel mogelijk is om ze zelf thuis strak te bakken zoals die van Nori.

2 likes

Jahoor, gewoon een plaat (of misschien iets anders) erop en het liefste snijden na het bakken.

Je kan tussendoor ook even spieken hoe donker het bladerdeeg wordt, want instorten kan het toch niet :grimacing:

Vulling

afbeelding

afbeelding

8 likes

Even onder de grill wordt vaak gesuggereerd.

Lang geleden dat ik hier heb gepost! Ik heb een no bake cheesecake gemaakt gister:

afbeelding

Met witte chocolade en gecondenseerde melk. Ik heb ook voor het eerst agar agar geprobeerd voor de onderste drie lagen (je ziet ook echt goed het verschil aan het doorlopen van de kleuren/strakheid). Ik wilde eigenlijk in alle lagen agar agar gebruiken maar het ging niet zo soepel, ik kreeg snel klontjes en ik weet dat je snel moet werken en het stolt als het afkoelt maar ik was het na drie lagen zat haha. Volgende keer weer oefenen.

43 likes

Nice! Ik heb zouets ook nog op mijn lijstje staan, zo tof met al die kleurtjes

1 like

Ziet er lekker uit! Is het qua structuur vergelijkbaar met een “gewoon” brood of meer met een ciabatta bijvoorbeeld?

Meer met een ciabatta. Ik heb er nog extra zaden door gedaan, m’n vriend opteerde voor olijven volgende keer.

1 like

Dan weet ik dat ik het vorige keer niet verkeerd heb gedaan, want die van mij was ook meer zoals een ciabatta. Die van jou ziet er alleen zoveel zachter uit!
Met olijven kan best heel erg lekker zijn inderdaad. Ik ga toch nog een poging wagen :blush:

Hier kan Miljuschka nog wat van leren! En een toppertje hoor, die bonusfoto! :eggplant:
Was het lekker?

2 likes

Die zien er goed uit zeg :grinning_face_with_smiling_eyes:. Waren ze lekker? Ik hecht bovengemiddeld veel waarde aan oranje tompoucen in mijn leven denk ik haha. Vind ze zo lekker maar heb ze zelf nog nooit gemaakt.

1 like

Ik wil net gaan bakken met zelfrijzend bakmeel en zie zwarte puntjes in het meel. In de normale bloem zie ik ook wat. Zijn dit kleine larven? :sob: Ik bewaar alles in weckpotten op een donkere en droge plek.

Wat het is durf ik vanaf hier niet te zeggen, maar sinds ik iets op het nieuws heb gehoord over oliebollen waarbij verontreinigde bloem was gebruikt, check ik mijn bloem altijd voor ik ga bakken. Ik schud het iets op, en als ik iets geks zie gaat het weg. Dat heb ik tot nu toe 1 keer gehad, in een vorig huis dat erg vochtig was.

Zwarte puntjes zou ik niet vertrouwen, ik zou de bloem weg doen. Ik heb ook weleens gehoord trouwens dat het in de supermarkt al verontreinigd kan zijn. Akelig idee.

1 like

Jep heb het weggegooid. Hopelijk is de rest niet geïnfecteerd omdat alles in losse potten zit. In ons vorige huis hebben we een madenplaag gehad. Mijn vriend vond motjes “best lief” en “doen niemand kwaad” en liet ze altijd zitten. Toen hadden we overal maden. Letterlijk in een pot dichte pindakaas. Wil dit echt niet nog een keer dus zal bij twijfel alles wel weggooien! Dit moet ook in de winkel al gebeurd zijn want het heeft hier alleen in een weckpot gezeten… heb het meteen overgegoten.

1 like

Ze bewegen inderdaad niet. Maar het waren er echt veel, overal zwarte dingetjes, niet zomaar een paar. Heb het weggegooid en alles zit inderdaad in weckpotten. Fijn om te horen dat het sindsdien niet meer verspreidt!

1 like

Ah bah! Krijg meteen jeuk :rofl:.
Wat ik vaak even doe is de pot schudden en dan met een lepel even de bovenkant gladstrijken. Als je dan opeens zwarte puntjes ziet weet je helemaal zeker dat het meteen weg moet.

2 likes