Baktopic #2

Ziet er lekker uit! Is het qua structuur vergelijkbaar met een “gewoon” brood of meer met een ciabatta bijvoorbeeld?

Meer met een ciabatta. Ik heb er nog extra zaden door gedaan, m’n vriend opteerde voor olijven volgende keer.

1 like

Dan weet ik dat ik het vorige keer niet verkeerd heb gedaan, want die van mij was ook meer zoals een ciabatta. Die van jou ziet er alleen zoveel zachter uit!
Met olijven kan best heel erg lekker zijn inderdaad. Ik ga toch nog een poging wagen :blush:

Hier kan Miljuschka nog wat van leren! En een toppertje hoor, die bonusfoto! :eggplant:
Was het lekker?

2 likes

Die zien er goed uit zeg :grinning_face_with_smiling_eyes:. Waren ze lekker? Ik hecht bovengemiddeld veel waarde aan oranje tompoucen in mijn leven denk ik haha. Vind ze zo lekker maar heb ze zelf nog nooit gemaakt.

1 like

Ik wil net gaan bakken met zelfrijzend bakmeel en zie zwarte puntjes in het meel. In de normale bloem zie ik ook wat. Zijn dit kleine larven? :sob: Ik bewaar alles in weckpotten op een donkere en droge plek.

Wat het is durf ik vanaf hier niet te zeggen, maar sinds ik iets op het nieuws heb gehoord over oliebollen waarbij verontreinigde bloem was gebruikt, check ik mijn bloem altijd voor ik ga bakken. Ik schud het iets op, en als ik iets geks zie gaat het weg. Dat heb ik tot nu toe 1 keer gehad, in een vorig huis dat erg vochtig was.

Zwarte puntjes zou ik niet vertrouwen, ik zou de bloem weg doen. Ik heb ook weleens gehoord trouwens dat het in de supermarkt al verontreinigd kan zijn. Akelig idee.

1 like

Jep heb het weggegooid. Hopelijk is de rest niet geïnfecteerd omdat alles in losse potten zit. In ons vorige huis hebben we een madenplaag gehad. Mijn vriend vond motjes “best lief” en “doen niemand kwaad” en liet ze altijd zitten. Toen hadden we overal maden. Letterlijk in een pot dichte pindakaas. Wil dit echt niet nog een keer dus zal bij twijfel alles wel weggooien! Dit moet ook in de winkel al gebeurd zijn want het heeft hier alleen in een weckpot gezeten… heb het meteen overgegoten.

1 like

Ze bewegen inderdaad niet. Maar het waren er echt veel, overal zwarte dingetjes, niet zomaar een paar. Heb het weggegooid en alles zit inderdaad in weckpotten. Fijn om te horen dat het sindsdien niet meer verspreidt!

1 like

Ah bah! Krijg meteen jeuk :rofl:.
Wat ik vaak even doe is de pot schudden en dan met een lepel even de bovenkant gladstrijken. Als je dan opeens zwarte puntjes ziet weet je helemaal zeker dat het meteen weg moet.

2 likes

Brrrrr ik ook weer. Zou het liefst alles in de keuken nu weggooien omdat het de vorige keer in alles zat. Zal dit weekend alles eens goed inspecteren voor de zekerheid.

Die zwarte puntjes zouden misschien ontlasting van motten kunnen zijn, of eitjes. Maar wil het niet erger maken dan het is verder. Goed dat je het hebt weggegooid! Heb ook eens zo’n hele invasie gehad in mn keukenkastjes, vreselijk.

1 like

Vraagje! Weet er iemand een lekker taart recept wat nog een soort van gezond is? Heb weleens van die vegan avocado taart gezoet met dadels gemaakt, maar soort pure / gezonde shit vind ik niet te hachelen. Dus het hoeft echt niet suikervrij te zijn, maar nog enigszins oké qua suiker en slagroom hoeveelheden.

Het is voor de verjaardag van m’n zoontje dus bonuspunten als het een biscuit achtige taart is zodat ik heb leuk kan versieren.

Hoop dat ik niet iets onmogelijks vraag haha

2 likes

Japanse Cheesecake! Geen gezonde ingredienten maar normale die je ook in andere taarten gebruikt. Maar zit veel opgeklopt eiwit door, waardoor dus als je de kcal per stukje uitrekent het helemaal niet zo veel is. Gaat ook niet super veel bloem/suiker door. En echt suuuper lekker! Ik gebruik het recept van (hoe kan het ook anders) Rutger Bakt.

1 like

Wij bakken ook heel vaak Luikse wafels, maar gebruiken het recept van Jeroen Meus. Nog geen problemen gehad met deeg dat niet rijst, dusisschien ligt het aan het recept?

1 like

Oh dit is een hele goeie! Super bedankt!!

Laura’s Bakery komt met een serie bankproducten, verkrijgbaar bij de Kruidvat. Erg leuk vind ik! Heb wel al veel zelf, maar sluit niet uit dat ik er nog wat bij koop. Ze komt o.a. met gardes, spatel en een aantal bakvormen.

7 likes

image

Meivakantie beginnen met chocolate chip cookies bakken :grinning_face_with_smiling_eyes:

36 likes

Ik bewaar gist altijd in de vriezer en dan is het wel maanden houdbaar is mijn ervaring. Heb het zelf nog nooit geprobeerd in de koelkast, had destijds gelezen dat het in de vriezer langer houdbaar blijft. Dus misschien kun je dat ook nog proberen?

1 like

Ja leuk hè? Kan me voorstellen dat dat een droom van haar is die uitkomt.
Van haar productenlijn heb ik zelf niets nodig maar alles ziet er wel heel tof uit.

@Lavender95 Zo die zien er lekker uit! Welk recept heb je hiervoor gebruikt?

2 likes