Baktopic #2

Jep heb het weggegooid. Hopelijk is de rest niet geïnfecteerd omdat alles in losse potten zit. In ons vorige huis hebben we een madenplaag gehad. Mijn vriend vond motjes “best lief” en “doen niemand kwaad” en liet ze altijd zitten. Toen hadden we overal maden. Letterlijk in een pot dichte pindakaas. Wil dit echt niet nog een keer dus zal bij twijfel alles wel weggooien! Dit moet ook in de winkel al gebeurd zijn want het heeft hier alleen in een weckpot gezeten… heb het meteen overgegoten.

1 like

Ze bewegen inderdaad niet. Maar het waren er echt veel, overal zwarte dingetjes, niet zomaar een paar. Heb het weggegooid en alles zit inderdaad in weckpotten. Fijn om te horen dat het sindsdien niet meer verspreidt!

1 like

Ah bah! Krijg meteen jeuk :rofl:.
Wat ik vaak even doe is de pot schudden en dan met een lepel even de bovenkant gladstrijken. Als je dan opeens zwarte puntjes ziet weet je helemaal zeker dat het meteen weg moet.

2 likes

Brrrrr ik ook weer. Zou het liefst alles in de keuken nu weggooien omdat het de vorige keer in alles zat. Zal dit weekend alles eens goed inspecteren voor de zekerheid.

Die zwarte puntjes zouden misschien ontlasting van motten kunnen zijn, of eitjes. Maar wil het niet erger maken dan het is verder. Goed dat je het hebt weggegooid! Heb ook eens zo’n hele invasie gehad in mn keukenkastjes, vreselijk.

1 like

Vraagje! Weet er iemand een lekker taart recept wat nog een soort van gezond is? Heb weleens van die vegan avocado taart gezoet met dadels gemaakt, maar soort pure / gezonde shit vind ik niet te hachelen. Dus het hoeft echt niet suikervrij te zijn, maar nog enigszins oké qua suiker en slagroom hoeveelheden.

Het is voor de verjaardag van m’n zoontje dus bonuspunten als het een biscuit achtige taart is zodat ik heb leuk kan versieren.

Hoop dat ik niet iets onmogelijks vraag haha

2 likes

Japanse Cheesecake! Geen gezonde ingredienten maar normale die je ook in andere taarten gebruikt. Maar zit veel opgeklopt eiwit door, waardoor dus als je de kcal per stukje uitrekent het helemaal niet zo veel is. Gaat ook niet super veel bloem/suiker door. En echt suuuper lekker! Ik gebruik het recept van (hoe kan het ook anders) Rutger Bakt.

1 like

Wij bakken ook heel vaak Luikse wafels, maar gebruiken het recept van Jeroen Meus. Nog geen problemen gehad met deeg dat niet rijst, dusisschien ligt het aan het recept?

1 like

Oh dit is een hele goeie! Super bedankt!!

Laura’s Bakery komt met een serie bankproducten, verkrijgbaar bij de Kruidvat. Erg leuk vind ik! Heb wel al veel zelf, maar sluit niet uit dat ik er nog wat bij koop. Ze komt o.a. met gardes, spatel en een aantal bakvormen.

7 likes

image

Meivakantie beginnen met chocolate chip cookies bakken :grinning_face_with_smiling_eyes:

36 likes

Ik bewaar gist altijd in de vriezer en dan is het wel maanden houdbaar is mijn ervaring. Heb het zelf nog nooit geprobeerd in de koelkast, had destijds gelezen dat het in de vriezer langer houdbaar blijft. Dus misschien kun je dat ook nog proberen?

1 like

Ja leuk hè? Kan me voorstellen dat dat een droom van haar is die uitkomt.
Van haar productenlijn heb ik zelf niets nodig maar alles ziet er wel heel tof uit.

@Lavender95 Zo die zien er lekker uit! Welk recept heb je hiervoor gebruikt?

2 likes

Thanks!! Deze: Chocolate chip cookies - Rutger Bakt
En omdat ik lui ben koop ik altijd kant en klare bakvaste chocolate chips van dr Oetker haha

1 like

Mijn ietwat uit de kluiten gewassen vanille cake, gemaakt met zonnebloemolie volgens recept van de kookmutsjes.
Behalve het afwegen van de ingrediënten volledig door mijn driejarige gemaakt :sunglasses:

*Edit: foto vergeten toe te voegen :skull:
afbeelding

14 likes

IMG_20210501_144513664
De aardbeientaart uit het makkelijke bakboek van Rutger eens gemaakt. Ik heb er nog niet van geproefd want dit is dessert voor vanavond (en morgen :grinning: )

27 likes

afbeelding

Even deze twee forum toppers gemaakt

32 likes

Ik wil voor mijn moeder een puddingvorm kopen. Zowel een set kleintjes voor koude pudding (kunststof) maar vooral een grotere voor stoompudding etc. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je nu wel of niet zo een lichte metalen met deksel nemen, of reageert dat teveel met fruit etc? Ze hebben er ook 1 met antiaanbaklaag maar mss geleid deze minder warmte? Een mooie keramieken zou ook top zijn (met deksel) maar zie ik nergens.

En welk formaat is dan het handigst? 1 liter of x cm?

1 like

Ik ben een tijdje geleden door dit topic geïnspireerd geraakt om eindelijk eens zelf zuurdesem te gaan bakken. Tot nu toe niet ontevreden! Er valt nog genoeg te verbeteren maar ieder brood is ook weer een beetje beter dan de vorige, dus dat komt met de tijd wel goed.
Ik vind het echt leuk om te doen en heel leuk dat het resultaat er best wel goed uit ziet, en goed smaakt natuurlijk! De proevers zijn ook enthousiast tot nu toe :blush:

28 likes

Ziet er mooi uit! Ik vind het best een kunst om een lekker brood te bakken. Bij mij is laatst naanbrood compleet mislukt dus complimenten voor jou dat je deze hebt gemaakt en hij goed in de smaak valt! Misschien moet ik binnenkort ook eens aan de slag met brood :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Ik heb vandaag de frisse citroencake van Rutger gebakken en er staat een monchoutaart in de koelkast op te stijgen voor de verjaardag van mijn vriend van morgen :balloon:.

Edit: niet op te stijgen maar op te stijven :nerd_face:

28 likes