Baktopic #2

Inderdaad er iets bovenop leggen! Met alleen gaatjes prikken kwam mijn deeg nog onwijs omhoog. Ik heb een aluminium ovenschaal, dus die is niet zo zwaar. Bakpapier met blindbakbonen lukt denk ik ook wel!

1 like

Ik ben al drie dagen naar al jullie bak creaties aan het kijken en voelde me helemaal geïnspireerd om de brownie koeken te bakken.
Ze zijn helaas niet zo chewy geworden als ik had gehoopt, als echte newbie heb ik ze denk ik te lang gebakken, maar ze smaken alsnog geweldig!

Voor nu op de “to bake” lijst:

• carrot cake
  • Bretonse koeken
  • een lekkere smeuïge basis cake (of misschien iets met citroen)

afbeelding afbeelding
*het zit ook onder m’n nagel, goor I know, maar het beslag was zo lekker :skull:

22 likes

Na lange tijd weer iets gebakken en voor het eerst mijn siliconen ijsvorm uitgeprobeerd!

20210428_134042

100 likes

Ziet er mooi uit! Wat is het allemaal?

2 likes

Hoe heb je het gedaan? Want mij lukte het echt voor geen meter. Ziet er prachtig uit!!

3 likes

Ik vind kardemom dus echt heel lekker icm kaneel :drooling_face:

3 likes

Prachtig die blauwe kleur!

2 likes

Thanks! De cupcakes zijn van chocolade met een swiss meringue botercreme. Cakesicles heb ik gemaakt met stroopwafelcake en monchou en die kleine balletjes zijn pistache bonbons :blush:

@Chippie Echt heel makkelijk! Ik heb een cake gebakken (in dit geval stroopwafelcake) en verkruimeld. Vervolgens met monchou gemengd tot het plakkerig werd en dit in de vormpjes gedrukt. Stokje erin en 30min in de vriezer.
Daarna door de witte chocolade! Ik had de gesmolten chocolade in een glas gedaan en dat werkte heel makkelijk.
Ik weet dat er ook nog een manier is waarbij je eerst gesmolten chocolade in zo’n vormpje doet, dit laat uitharden, vulling erin en vervolgens weer gesmolten chocolade erop maar dit leek mij een stuk makkelijker haha :grin:

3 likes

Sooooo, jij bent echt Prinses Decoreren! Wauw! Mooi hoor.

2 likes

Dankjewel! Ik had dus die andere methode gedaan. Brak in 100 stukken telkens hahaha

1 like

Mi gado jouw roosjes zijn echt PRACHTIG :sob:

2 likes

@TanteBetje @the.rebel.club wat lieffff :heart::heart:
Dit was letterlijk mijn eerste keer dat ik cupcakes op deze manier heb gedecoreerd maar het was echt heel erg leuk om te doen!

4 likes

Mooi! Ik vind dit echt een verademing om te zien! Heel wat tompoucen voorbij zien komen de afgelopen dagen en ook die van bepaalde foodbloggers (zoals CLF geloof ik) waren zoo rommelig/lelijk! Dikke plakken deeg, lelijk gesmeerd te dun glazuur, etc…

Prima als je als amateur wat lekkers maakt natuurlijk (die van mij zouden er ws ook lang niet zo mooi uitzien), maar als je je geld verdient met recepten kan dit echt niet vind ik (althans, niet op de gram, of ben ik nou te kritisch😉)

4 likes

Ja die dikke plakken bladerdeeg vind ik ook een beetje suf staan, maar volgens mij is dat rommelige wel een beetje de stijl van CLF. Zij hebben nooit hele strakke baksels/foto’s. Sowieso vind ik hun recepten ook niet om over naar huis te schrijven, dat idee van 5 or less is heel leuk, maar dat betekent ook dat ze alle kruiden achterwege laten en er dus ook vrij weinig smaak aan een gerecht zit.

Ik moet zeggen dat ik dit jaar voor het eerst tompoucen heb gebakken en er niet zo veel room tussen heb gedaan, maar dat vond ik uiteindelijk veel lekkerder. De verhouding room/bladerdeeg is dan wat beter en ik ben ook niet een hele grote fan van banketbakkersroom. Dus misschien is het ook wel persoonlijke smaak van de bakkers.

2 likes

Ik heb gisteren een potje lemon curd gemaakt maar niet goed nagedacht over wat ik er nu mee kan doen… waar gebruiken jullie het vooral voor? Of lekkere recepten om het in te verwerken?

Lemon meringue pie, maar je kunt ook een lepel door je yoghurt doen of bij een uitgebreid ontbijt op toast smeren. Het lijkt me ook lekker bij scones. Verder kun je er ook tartelettes mee vullen, of als laagje tussen een stapeltaart doen. Je zou het eventueel ook nog als bonbonvulling kunnen gebruiken.

3 likes

Ja ik ben het zeker met je eens wat CLF betreft, ben ze ook echt wel ontgroeid daarom… dus miss voor hen niet echt verrassend, maar zag hem nog vaker in slordige variant voorbijkomen… heel fijn om dan te zien dat je ook thuis echt wel een prima uitvoering kunt maken :blush:

2 likes

De allerlekkerste Lemon curd crumble cake! Link in eerste post van dit topic!
mmmmm :yum:

2 likes

Super mooi! Gelijk een vraag aan jou, maar ook aan de rest; wat zijn jullie favoriete spuitmondjes?

Ik heb een paar spuitmondjes van Patisse (alleen de gekartelde) en die werken heel fijn en ook een hele set die ik ooit via eBay heb gekocht, maar die zijn een stuk kleiner en schieten daardoor eerder uit de spuitzak en de crème spuit ook nog wel eens langs het spuitmondje. Nu wil ik dus eigenlijk een nieuwe set kopen, maar dan met fijne/grote spuitmondjes. Ik heb nu een set van Wilton op het oog, maar ik kan iet vinden hoe groot die zijn. Wat zijn jullie aanraders?

Beetje “tompouce-shaming” maar zo herkenbaar. Ik zag deze twee…:

(en de laatste is van Miljushka… )

Niet dat ik in staat ben tot überhaupt een tompouce bakken hoor… :grimacing:

11 likes