Baktopic #2

Gember en sinaasappel is lekker samen.

2 likes

Dank je, zoiets zat ik ook aan te denken. Het is voor na een chineese rijsttafel bij de koffie dus het moet een beetje fris blijven.

Klinkt goed! Dan wil je het idd niet te zwaar maken.

1 like

Buikjes :star_struck:, was heel dom vergeten het blik in te vetten. Gelukkig kwamen ze er goed uit als nog.

Ik vond de sinaasappel nog niet perfect erdoor komen. Was denk nog lekkerder geweest met sinaasappel curd erin gespoten nog.
De eters vonden het een succes iig. Heerlijk met thee erbij en nog warm :drooling_face:

22 likes

Hebben jullie leuke ideeën/recepten voor een high tea met als thema herfst? Ik wil niet de standaard dingen maken. Vega en vegan recepten zijn ook heel welkom :smile:

1 like

Ik heb vorig jaar hele lekkere cakejes gemaakt die in dat thema zouden passen, en ook apple butter blondies. Die laatste heeft als voordeel dat je er geen bijzondere bakvorm voor nodig hebt.

1 like

Iets met geitenkaas en pompoen
Cranberry sinaasappel jam voor bij de scones
Opgerolde chai cake (of kleintjes en dan boomstam maken)
Koekjes in vorm van herfstbladeren
Blini
Een lekkere mousse erbij

Geitenkaas mousse amuse - Leuke recepten misschien ook leuk in kleine bakje en niet zo standaard

3 likes

Wat een leuk idee zeg!

Ik vind deze carrot cake heel lekker: https://www.bbcgoodfoodme.com/recipes/yummy-scrummy-carrot-cake/

Niet helemaal vegan, maar wel heeel lekker. Door de kruiden en de sinaasappel wordt ie heel herfstig.

1 like

Deze gebruik ik ook altijd. Werken top voor mij en mijn baksels.

Ik wil degene die het hier laatst had over de Baktotaal groep op facebook bedanken. Zit de hele dag al te scrollen en foto’s te bekijken. Krijg echt zin om zelf weer iets te bakken!

2 likes

@DrWrenKingston @Zompig Jullie zijn geweldig, echt leuke ideeën! Die cakejes in blader vorm passen er perfect bij. Ik ga eens op zoek naar een leuke bakvorm. Het duurt nog wel even, maar ik zal tegen die tijd foto’s maken.

3 likes

Heb ze nog een keer gemaakt, vind ze zo lekker! :drooling_face:

17 likes

Zien er heel goed uit! Wil je het recept delen? Of kijk ik erover heen?

1 like

Had dit gezien bij Bunnyslippers op insta, had ‘m hier idd nog niet gedeeld :relaxed: Het zijn de oatmeal chocolate raisin cookies!

2 likes

Dankje! Ga ze zeker maken binnenkort! Weet jij of iemand anders of je het beslag hiervan ook gewoon zou kunnen invriezen?

Ik ben geen expert haha, maar denk dat dat prima kan! Ik heb de helft gemaakt, maar volgende keer wil ik idd ook de helft invriezen.

2 likes

En?

2 likes

Haha wat leuk! Ik vind het ook echt een fijn recept en lekker makkelijk. Ben benieuwd hoe het invriezen gaat, want dat wil ik volgende keer ook doen. Ik denk gewoon in balletjes ook, of zou dat moeilijk uit elkaar halen zijn?

Als ze niet teveel tegen elkaar aan liggen, dan moet dat wel lukken denk ik?

Als ik deeg invries doe ik altijd balletjes, even op een ovenplaat of bord los van elkaar erin. Half uur tot een uur en daarna in een ziplockzak samen. Omdat ze dan al wat bevroren zijn gaan ze niet plakken.

5 likes

Yes, dit werkt perfect!

Ik denk dat het hier het beste past:

Sweet & Crumbly gaat stoppen. :pleading_face: Dat is een koekjesbedrijf uit Den Bosch en de eigenaresse bakt wekelijks lekkere koeken die ze op een vast moment verstuurt. Je bestelt van tevoren en zij bakt eenmaal per week een gigantische lading op aanvraag. Tijdens Corona is haar bedrijf ontstaan en uit zijn voegen gegroeid, maar nu stopt ze helaas.
Ik heb meerdere keren bij haar besteld -hoewel ik zelf bak- omdat ik het enorm leuk en leerzaam vindt om te zien en te proeven hoe anderen bakken. Het inspireert mij heel erg. Ik geloof dat Yadel (de eigenaresse) nog 3 weken open is en daarna is het klaar, helaas.
1 keer heb ik de klantenservice nodig gehad om iets aan een bestelling toe te voegen en ze is echt zo aardig! Maar ik snap haar besluit om te stoppen ook wel (ze haalde er geen voldoening meer uit) en vind het heel dapper dat ze èn de sprong heeft gewaagd om te starten, èn dat ze nu voor zichzelf kiest.
Mochten mensen nog nieuwsgierig zijn naar haar koekjes (eigenlijk koeken want ze zijn flink groot!) dan zou ik zeker aanraden nog een bestelling bij haar te doen.

7 likes