Baktopic #2

Weet iemand hoelang je de browniekoeken kan bewaren?
Als ik ze dinsdagochtend maak, in een trommel bewaar, zullen ze dan woensdagavond nog goed smaken?
Ik kan het via de zoekfunctie niet vinden.

Update over de cheesecake: zat geen verbrande smaak ofzo aan maar ik vond 'm zelf wel erg droog. Ga hem vanavond dus niet gebruiken.

Je kan ook het beslag in bolletjes in de vriezer doen en woensdag afbakken. Mocht je ze vers willen.
Ik weet niet hoe lang ze vers blijven, omdat ik dus invries, afbak en die allemaal opeet😄

1 like

Ik wil graag een blauwe bessen cake bakken (gewoon een simpele cake), maar online zijn het meestal yoghurtcakes en dat hoeft van mij niet per se. Hebben jullie toevallig tips voor een recept?

1 like

Deze misschien van the hummingbird bakery? Vaak wel vrij zoet, maar denk dat je wel wat suiker kan weglaten.

Edit: @George deze is misschien ook wel lekker! Kardemom-bosbessencake - baksels.net

1 like

Die van Ottolenghi uit Simpel!

6 likes

Ik zou denk ik gewoon een basisrecept pakken (vier vierden, van bloem, boter, suiker en eieren hetzelfde gewicht) en er dan blauwe bessen doorheen doen. Wel goed bebloemen anders zakken ze naar de bodem.

2 likes

Dit ga ik doen, dank je! Als je ze uit de vriezer haalt kunnen ze dan meteen de oven in? Ik heb beslag nooit eerder ingevroren, geen idee!

1 like

Oeh durf ik even niet uit m’n hoofd te zeggen. Dacht dat ik 30 min uit de vriezer had en misschien ietsje langer had gebakken (1-2 min ofzo?) zou ze even in de gaten houden zodat ze er goed uit zien.
Ze lopen wel erg uit, dus niet te dicht op elkaar leggen want dan heb je 1 koek

Je kan ze ook meteen afbakken hoor, moeten ze iets langer. Is een kwestie van gewoon goed in de gaten houden.

@Rozevarken zie jij kan hier ook je bakavonturen melden

mijn plan voor vandaag was dit:
-hazelnoten shortbread dubbele koekjes met hazelnoten ganache vulling
-haverkoeken met pure chocolade en pecannoten

en toen had ik daar geen zin meer in en heb ik shortbread met speculaaskruiden gemaakt, met een vulling van dadels en pecan. dubbele aantal koekjes gestoken en dan gevuld alsof je ravioli maakt.

staat nu in de oven en het ruikt zooo lekker

4 likes

Mag ook in het biecht topic. Nee grapje hahaha het hoeft niet altijd perfect te zijn toch haha

2 likes

Ik heb die weekend een fraisier gemaakt nav het recept van Gwenns Bakery. Het werd al donker dus moest snel een foto buiten maken op de vieze tuintafel :grimacing:

74 likes

de taart steelt alle aandacht hoor, hij ziet er echt prachtig uit!

Wow prachtig geworden!

Hoi! Ik lees al een tijd mee, maar nu zelf een account aangemaakt en bij deze mijn eerste post.

Van het weekend heb ik de hazelnootschuimtaart van Rutger gemaakt, en hij was erg lekker! Ik moet alleen nog even oefenen op de slagroomtoefjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

64 likes

Mooi hoor!! Was 't veel gedoe om te maken of viel het mee?

1 like

Wauw, goeie binnenkomer! Mooi hoor

1 like

Hij ziet er heerlijk uit! Vond je de nougatine lastig om te maken?

2 likes