Baktopic #2

@FrauHelga @Marquez dit geeft me hoop! Ik wil dat m’n chocola hard en knapperig wordt, maar heb nog nooit op die manier met chocola gewerkt. Welke smaken hadden jullie?

2 likes

Ik heb gewerkt met roomvulling, aardbeien, kokos, vanille, praliné, karamel, Oreo, pindakaas, rum en hazelnoot. Denk dat ik ook nog wel wat vergeet maar deze schieten als eerste te binnen. :sweat_smile:

Klinkt nu allemaal best uitgebreid maar dat valt wel mee hoor. Een jaar of 8 geleden was het een tijdje heel hip en zag je het veel op blogs, toen heb ik meegedaan aan de hype.

3 likes

Er is een facebook-pagina, iets van heel holland maakt bonbon’s en in de baktotaal groep zie ik er vaak ook dingen over voorbij komen.
Ik volg ook Nick Kunst en Paul Wagemaker, supertof wat zij allemaal maken en delen ook wel recepten voor vullingen of kan je de nodige inspiratie uit halen.

1 like

Ook een roomvulling, ganache en karamel. Meer weer ik niet want het was idd een hele tijd terug een hype en toen deed ik ook mee. Ik heb ook nog op mijn te maken lijstje Earl Grey bonbons staan en nog een hele hoop (Duits boek met receptenboek)

1 like

Ik heb net de koekjes gebakken die ik (als ik de insta/forumnaam goed onthouden heb :face_with_hand_over_mouth:) bij @Bunnyslippers gezien. Het ruikt hier al heerlijk!

1 like

Aaah, de oatmeal chocolate raisin cookies? Ben benieuwd! Ik had het halve recept gemaakt en dacht dat het mss nog wat veel was, maar mijn vriend blijft ze eten haha

4 likes

Edit: Uitverkocht!

5 likes

Welke tip hebben jullie voor mij om voor de eerste keer een spuitzak (of wegwerp?) en een paar handige spuitmondjes te kopen? Ik merk steeds vaker dat ik iets met een spuitzak nodig heb, en dat heb ik niet. Ga ik naar de simpelste van de blokker, of toch bij Bouwhuis bestellen, en welke dan?

Ik heb laatst een simpel setje bij IKEA gekocht. Werkt prima!

1 like

2D en 1M zijn fijne spuitmondjes, van Wilton.

Ik koop inderdaad wegwerpspuitzakken op een rol. Het liefst zou ik zo min mogelijk plastic gebruiken, maar ik kan onmogelijk een spuitzak waarin spinazie of gevuld ei-mengsel (met kerrie!) heeft gezeten hergebruiken of goed vlek-/geurvrij krijgen.

Binnen 1 baksessie gebruik ik dezelfde spuitzak wel meermaals als het hetzelfde beslag betreft uiteraard.
De rol heeft ook als voordeel dat het weinig ruimte inneemt in je keukenkast.

2 likes

Hahaha niet meer leverbaar.

Ik begrijp je helemaal, maar inderdaad wegwerp lijkt me beter.
@pastelzwart en @PhoebeBuffay dank! Dat Ikea setje is uitverkocht,

Ik fiets volgende week even naar Duikelman, kijken of zij die Wilton spuitmondjes hebben. Thanks!

2 likes

Ja niet gek hehe. Wilde jij hem bestellen?

Duikelman heeft alles! Zo lekker struinen daar, echt heerlijk.

1 like

Ja heb ook door de helft gedaan, denk dalijk is het niks en zit ik met 24 stuks :sweat_smile: maar volgende keer maak ik wel alles en vries ik de helft van het deeg in.

Zijn heerlijk, echt lekkere combinatie!

1 like

Nee heb er 1 maar dacht leuk voor een familielid.

Ik wilde deze appelcaketaart nog even delen. Was enorm machtig. Tijdens het bakken ging mijn weegschaal ineens stuk, dus moest nog snel naar de AH rennen voordat die sloot. De boter was daardoor eigenlijk net te zacht, eieren lagen nog in de koelkast, dus cakemengsel ging ook nog eens in de schift :sweat_smile::sweat_smile:. En door die problemen met de weegschaal heb ik er per ongeluk teveel kaneel in gedaan. 6,5/10

26 likes

Ziet er heel lekker uit!

1 like

Hij is wel heel mooi geworden!

1 like

Wat een plaatje! Echt heel erg leuk gedaan :relaxed:

1 like