Baktopic #2

Dank je voor deze tip, ik heb meteen besteld en wat zijn ze lekker inderdaad! Niet te heftig instagram-achtig (met te veel topping en vooral gericht op het plaatje, bedoel ik) en perfecte structuur en smaak!

1 like

Ja, hij is toch wel lekker gelukkig! Heb net even geproefd. Toen ik gisteren de vulling at, was ik teleurgesteld, maar een aantal uur koelkast heeft hem goed gedaan. Nog steeds geen praliné, maar ok :rofl:

1 like

Iemand aanraders voor bakken met appels (geen appeltaart :wink: ).

Dacht sowieso al een boterkoek met appel te maken…

Appel kruimel cake?

Edit; tarte tatin kan ook nog. Technisch gezien wel een appeltaart

1 like

:drooling_face:

3 likes

Ik zweer bij Laura’s appelcrumble en apple butter blondies.

Ik heb voor mijn verjaardag een appeltaart met plantaardige boter gemaakt, zodat ie lactosevrij is. Echt goed gelukt! Bezoek vond hem heerlijk in ieder geval. Ik vind appeltaart altijd een beetje saai, maar eigenlijk stelt het ook nooit teleur. En van begin tot uit de oven 2 uurtjes tijd maar.

20 likes

De appels schillen kost het meest tijd, ondertussen de keukenmachine het deeg laten maken haha. Maar hij zit verder echt zo in elkaar. Heb trouwens het recept van Laura’s bakery gebruikt.

2 likes

Ik gebruik altijd plantaardige boter, zo’n blueband blok met witte wikkel, en vind het altijd prima smaken. Je taart ziet er heerlijk uit!

@the.rebel.club ik heb het boek ook gekregen en er staan wel wat leuke dingen in maar indd sommige erg simpel en soms ook wat saai van smaak daardoor denk ik. Zou het niet kopen denk ik als je al wat ervaring hebt.

@NeverLeNkemise ik vind Ghriba koekjes ook superlekker en simpel om te maken. Héél zanderig. En je kan er van alles doorheen doen, kijk maar op die site naar meerdere variaties. Sommige collegas van me waren er helemaak gek op als ik ze meebracht.

3 likes

Deze appelkoeken van Rutger :drooling_face: (zijn meer tartelettes vind ik)

2 likes

Ik heb zulke koekjes weleens gegeten, maar ken geen Nederlands recept dat 1 op 1 hetzelfde is. Als ik ze zou namaken, zou ik beginnen met dit recept:

Dat lijkt er zo te zien behoorlijk op, al zaten er in mijn herinnering geen stukjes chocola in het deeg zelf. Maar die kan je denk ik eenvoudig weglaten.

Mocht je een ander recept willen proberen, dan lijkt deze me ook geschikt:

Het interessante aan dit recept is dat de Nutella even in bolletjes ingevroren wordt, zodat de Nutella hard is als het deeg er omheen gedaan wordt. Dat maakt het minder knoeierig.

3 likes

Hij ziet er heerlijk uit, nog gefeliciteerd! Laura haar recept is mijn favoriet.

1 like

Ik denk dat er hier mensen zijn die verstand hebben van keukengerei en mij vast willen helpen met deze vraag :see_no_evil:

Ik kom nog weinig echt aan bakken toe (en ook zeker nog veeeel te oefenen haha) maar zou je met deze blender van noten notenpasta kunnen maken? :sweat_smile:

Ik vind de amandelpasta in de winkel zo duurset-3-in-1

Ik heb gisteren een madeleine vorm gekregen, dus die wilde ik gelijk uitproberen. Madeleines met stukjes chocolade.

20 likes

Foto’s maken kan ik niet maar deze pasteis de nata waren echt lekker en best makkelijk te maken.

19 likes

Ik maak pindakaas enzo in een namaak nutribullet van de lidl. Met dat hakmesje van jouw set krijg je indd alleen kruim.

1 like

Bedankt voor de waarschuwing en tip! @Reflect en @Croky :blush:

2 likes

Weet niet of dit de juiste topic is… maar ik zou graag een foodprocessor willen (met functie blender) welke raden jullie aan qua merk/model?

Ik ben heel blij met mijn kleine kitchenaid foodprocessor. Neemt niet vele ruimte in en doet precies wat ik wil. Maak er met name pesto, salsa en pindakaas mee. Of ik chop koekjes of nootjes voor baksels. Maar weet niet of je er nog andere dingen specifiek mee zou willen doen? Want je hebt fodprocessor in alle soorten en maten

3 likes

Ik vroeg mij al lang af of ik iets van KitchenAid kon kopen om noten en koekjes mee te malen dus ben blij met je post :grinning_face_with_smiling_eyes:. Maalt hij het ook mooi fijn?

1 like