Baktopic #2

Tarte bourdaloue en dan de vegan versie! Ik zie op Google veel vegan recepten ervan

2 likes

Goed idee een crumble! Lekker herfstig ook.

@Eendagsvlieg die taart ziet er echt mega lekker uit zeg!

Misschien ga ik ze beiden wel maken. Ik heb peren genoeg. Sommigen zijn zo groot als mango’s :joy:

3 likes

Ik had een keer een perenmoes gemaakt en die door een cake verwerkt, was echt lekker smeuig. Sowieso vond ik de perenmoes erg lekker dus kun je sowieso maken misschien met je overschot aan peren.

1 like

Kan niet wachten tot je er wat uit gaat bakken! Moet binnenkort aan de slag met mijn kerstlijstje en verjaardagslijstje, en dit boek maakt zeker kans!

1 like

Slim idee! Dat kan ik misschien ook wel invriezen.

Tweepersoons chocoladetaart met koffiecrème - OhMyFoodness

Wat een leuk idee dat ze een tweepersoonstaarten recept deelt. Heb net zelf met veel moeite 20 cm vormen gevonden, maar deze vorm is wel makkelijker te vinden. Binnenkort maar even achteraan. hebben jullie nog meer van die kleine recepten toevallig? (is sneller dan zelf omrekenen, al kan dat ook prima hoor)

3 likes

Heel leuk! Ik bak ook regelmatig 12cm taartjes voor m’n partner en ik. Meestal reken ik dan andere recepten om, maar blijf de oventijd dan wel lastig vinden

2 likes

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Ik wil na lang twijfelen en sparen graag een kitchenaid artisan kopen, hebben jullie ervaringen wanneer deze in de aanbieding komen? Ik dacht misschien black friday of cyber monday, maar wellicht verhogen ze eerst de prijzen zodat het eigenlijk geen goede deal is. Iemand tips?

1 like

Ik heb die van mij een paar jaar terug tijdens black friday gekocht. Hij was toen echt een heel stuk goedkoper. Van veel producten kun je online ook vinden hoe de prijsontwikkeling de afgelopen maanden is geweest. Dan kun je checken of ze je niet in de maling nemen.

2 likes

Ik heb vorig jaar met Black friday de kitchenaid in de gaten gehouden maar toen was de korting verwaarloosbaar. Heb 'm uiteindelijk paar weken later via like2cook gekocht, die had een mooie aanbieding toen.

1 like

Hier kan je de ontwikkeling zien! Weinig variatie

https://tweakers.net/pricewatch/1326572/kitchenaid-artisan-5ksm175ps.html

Overigens heb ik een enorme voorraad appels en eet ik elke avond apple crumble :heart_eyes: moet toch op

3 likes

Ik zie net deze reclame, zal ws wel meevalken met de actie maar je zou het even kunnen checken? Ik ben zelf geen westwing lid dus geen idee…

De reclame

Hier net wafels gemaakt! Met natuurlijke boter en havermelk ivm lactoseinterantie.
Vind ze wel ietwat droog maar kan dus ook aan die ingrediënten liggen. Verder met toppings wel lekker! Ik had de helft van het beslag recept en kreeg er 10 wafels uit.

Volgende keer wil ik graag Luikse wafels maken :yum:

11 likes

Ze zien er lekker uit! Ik denk dat de ietwat droogheid aan de ingrediënten ligt, want met gewone roomboter zijn ze smeuïg en fluffy.

Ik zag net dat de bakspecial 2021 van Vriendin beschikbaar is! Ik heb hem hier besteld omdat mijn lokale Bruna vaak heel laat is met dit soort dingen. Ben heel benieuwd, wat op de cover staat vind ik veelbelovend. :smiley:

2 likes

Volgende week wordt het nieuwe bakboek de Bakatlas van Rutger bezorgd van de pre-order, ik ben benieuwd :smiley:.

Binnenkort verhuis ik naar een tijdelijke huurwoning met een combimagnetron en moet ik mijn mooie grote oven vaarwel zeggen :pensive:. Heeft iemand van jullie ervaring met bakken in een combimagnetron?

4 likes

Ja ik. Vind het best te doen, ik heb hete lucht stand, grill stand en grill&hetelucht stand.
Vooral cake achtige dingen gaan prima, brood dingen kunnen wel iets minder bruin worden.
Koekjes gaan ook goed alleen vanwege zijn formaat kan ik niet 30 koekjes tegelijk afbakken. En je moet zoals met elke oven hem toch een beetje leren kennen wat werkt.

2 likes

Dat is goed om te horen :smiley: was al bang dat ik de komende 8 maanden niet echt zou kunnen bakken. Brood bak ik bijna nooit, eerder koekjes, cakes en taarten dus dat moet dan denk ik wel goed komen.

Ja, maar ik vind het écht ellendig. Ligt vast ook aan hoe goed je combi-magnetron is maar ik mis mijn goede, grote oven echt nog elke dag. Bak een stuk minder erdoor. Een fatsoenlijke cupcake vorm is zelfs al te groot, een goede plaat koeken bakken gaat ook niet, vind ze veel minder goed en stabiel qua temperatuur :+1:t2:

Het is dat we hier niet nog jaren willen blijven en het daarom niet waard vinden om een hele nieuwe keuken erin te gooien, maar anders had ik gisteren al de keuken eruit gesloopt.

2 likes

Oke goed om te weten! Hier was ik al een beetje bang voor. Fingers crossed dat het een beetje een goede combimagnetron is dus. En ik weet nu al dat ik voor de huurwoning die ik hierna vind, waar ik hopelijk langer kan blijven, een goede oven ga kopen.

Ik ben een tijd terug nog voor een nieuwe keuken wezen kijken (is uiteindelijk niet doorgegaan) maar het verbaasde mij echt dat alle ovens vrij klein waren. Ik heb nu een Boretti van 90cm breed maar volgens mij is nu alles maximaal 60cm breed.

Via de ING nu 20% korting!

2 likes

Mijn combimagnetron was echt fantastisch! Die deed niet onder voor de gemiddelde oven, dus je moet maar net geluk hebben denk ik. Hij is vaak inderdaad een stuk kleiner, maar qua temperatuur deed mijne het perfect.

2 likes