Baktopic #2

Ja het is een flink recept inderdaad! Ik vries ze vaak in met een bakpapiertje er tussen, en dan piep ik ze op in de oven. Heerlijk als je weinig moeite wil doen maar toch iets lekkers wil. :drooling_face: En in de koelkast blijven ze ook een paar dagen goed.

Wat een lekkers allemaal <3

Ik ben zelf een beetje mijn bak-gevoel kwijt en druk bezig die terug te vinden.

2 likes

Herkenbaar hoor! Het is ineens weer zo druk op werk, dus ik heb in mijn vrije tijd niet altijd meer tijd en zin om nog lang in de keuken te staan. Het is dan ook gewoon heerlijk om lekker te niksen.

1 like

Wow die zien eruit als mijn opa’s favoriete koekjes! Heb je een recept?

Hij komt uit de Koekjesbijbel! Ik heb trouwens stemgember gebruikt omdat ik dat nog had liggen. Goed uitgelekt en drooggedept en in stukjes gehakt.

2 likes

Ik ga vandaag m’n KitchenAid ophalen! Na heel lang twijfelen en sparen heb ik toch besloten om hem te kopen. Nu zit ik te bedenken wat ik ga maken en kan ik niks bedenken. Iemand nog tips?

Met m’n verjaardag had ik trouwens een mud pie gemaakt. Het was super lekker maar ook heel machtig.

25 likes

Iets met meringue!! Omdat je dan direct merkt hoe CHILL KitchenAid is, gewoon tien minuten laten kloppen terwijl je zelf andere dingen kunt doen :two_hearts:

2 likes

Omg :drooling_face: stomme vraag misschien maar wat is de OP?

Openings post. Weet niet of dat een ding is hier maar volgens mij op andere fora wel.

Welke kleur heb je genomen?

Keizerrood

2 likes

Heb hem gevonden!

1 like

Vandaag was ik in de Bakwinkel in Maasbracht. Daar had ik al weleens spulletjes besteld (geheel naar tevredenheid), maar ik was er nog nooit geweest omdat ik niet in de buurt woon. Maar ivm vakantie was ik vandaag wel in de buurt dus kon ik een bezoekje niet weerstaan.

Wat een gave winkel! De eigenaren van de winkel zijn heel vriendelijk en staan je graag te woord als je iets zoekt.
Het assortiment is heeeel gaaf, er is voor elk wat wils. Veel mooie spulletjes van o.a. Nordic Ware en van Decora, een merk dat ik pas sinds kort ken. Decora maakt mooie uitstekertjes:

Ik had al een verlanglijstje gemaakt voor mijn bezoek en kon alles vinden wat ik wilde. Mijn dochter werd wild van bovenstaand schap en mocht ook wat dingetjes uitzoeken.
Morgen als het licht is zal ik wat foto’s maken van de buit.

Bakkers die in het zuiden wonen of het zuiden gaan bezoeken, zou ik zeker aanraden eens te gaan kijken!

38 likes

Wat leuk! Ik ben daar in de buurt opgegroeid en voor mij is de bakwinkel heel normaal (gingen we vroeger spulletjes uitzoeken om te trakteren op school), maar nu weet ik dat dit bijna nergens anders te vinden is!

Ik wil nog graag eens een workshop doen daar, maar ik woon niet meer in de buurt, dus is best lastig dan

1 like

Dit is de buit van gisteren:

Ik wilde graag uitstekers in herfst-thema, de vos, eikel en eekhoorn stonden dan ook op mijn lijstje.
Mijn dochter is gek op fruit en wilde heel graag de fruitset, tot ze de unicorns zag hangen. :sweat_smile: Omdat het vakantie is mocht ze beide setjes in het mandje doen.

De blaadjes wilde ik ook graag. Ze hebben een mooie grootte en het zijn 3D-uitstekers waarmee je ook een nerfje in het deeg drukt. Dat maakt het echt af voor mij. :blush:
De citrus cookiestamps van Nordic Ware kon ik ook niet weerstaan. Het zijn flinke stempels qua grootte, maar ik heb al meerdere andere cookiestamps van Nordic Ware en die werken heel fijn. Het citrusmotief vind ik prachtig en die ga ik in de zomer dan ook zeker gebruiken voor citroensuikerkoekjes.

Citrus cookiestamps 37,99€
Setje met eekhoorn en eikel €4,09
Setje met herfstblaadjes €6,19
Vosje €2,49
Setje met unicorns €5,19
Setje met fruit €7,69

Ik ken genoeg (web)shops waar de prijzen net wat hoger liggen dan in de Bakwinkel, met name de Decora setjes, dus dat is mooi meegenomen.
Hun webshop en service vind ik ook fijn!

34 likes

Echt super leuk om je shoplog te lezen en ben benieuwd naar hoe het eindresultaat van de herfstkoekjes er straks uitziet!

1 like

Ook ffkes bakken :+1:t2::ok_hand:t2:

15 likes

Ik ben net in de lidl ook gezwicht voor de wafelforumhype! (En wilde zo’n driehoekjestosti ding ook nog hebben, dit apparaat is 3 in 1 met vaatwasserbestendige platen, zeer handig)
Ga hét recept zeker snel proberen :blush:

Nog een foto

9 likes

Superleuk!

Ik heb een fangirl-moment, het nieuwste bakboek van Dorie werd vandaag geleverd en het is gesigneerd. :orange_heart:

Zo’n apart idee dat één van mijn favoriete auteurs dit boek ook in handen heeft gehad. 0,5 seconden waarschijnlijk (:sweat_smile:), maar toch. Ik hou er van.

27 likes

Ik vind dat dan ook zo bijzonder altijd! Wat gaaf :grin::grin::grin:

2 likes