Ik ben alleen maar gefocust op dat wafelijzer🤤 maar ik ken mezelf, de eerste week eet ik alleen maar wafels en daarna komt het alleen met Pasen de kast uit
Jaaa dat ijzer heb ik. Prima ding! Lekkere wafels en ik heb er net nog een tosti in gemaakt haha.
Ik maak nu de lemon crumb cake uit de OP. Had nog veel citroenen en heb zelf curd gemaakt.
Ik neem de helft van het recept, anders is het veel te veel. En ik laat de griekse yoghurt weg vanwege lactose.
Ben erg benieuwd, staat nu in de oven. Heb er wel meer curd in gedaan en heb het er als een laagje overheen gedaan, ik las later dat je het wat moest mixen met het beslag, dus hopelijk wordt hij gaar
Edit:
Vergeten poedersuiker eroverheen te doen maar hij is heel lekker!
Yes! Dat is hèt recept. Kan ook met de grootte van je eieren te maken hebben. Als het iets te dik is kan je eventueel een scheutje melk toevoegen.
Maar het is wel echt schepbeslag, het is niet supervloeibaar. Hopelijk zijn de wafels inmiddels gelukt! Hoe vind je ze?
Vanille kan je inderdaad prima weglaten. Ik experimenteer ook weleens met kaneel of speculaaskruiden (maar dan niet in het hele beslag, in het laatste gedeelte of zo).
Dit was mijn beslag vorige week:
Fijn dat ze bevielen! Je wafels zien er mooi uit.
Ja het is een flink recept inderdaad! Ik vries ze vaak in met een bakpapiertje er tussen, en dan piep ik ze op in de oven. Heerlijk als je weinig moeite wil doen maar toch iets lekkers wil. En in de koelkast blijven ze ook een paar dagen goed.
Wat een lekkers allemaal <3
Ik ben zelf een beetje mijn bak-gevoel kwijt en druk bezig die terug te vinden.
Herkenbaar hoor! Het is ineens weer zo druk op werk, dus ik heb in mijn vrije tijd niet altijd meer tijd en zin om nog lang in de keuken te staan. Het is dan ook gewoon heerlijk om lekker te niksen.
Wow die zien eruit als mijn opa’s favoriete koekjes! Heb je een recept?
Hij komt uit de Koekjesbijbel! Ik heb trouwens stemgember gebruikt omdat ik dat nog had liggen. Goed uitgelekt en drooggedept en in stukjes gehakt.
Ik ga vandaag m’n KitchenAid ophalen! Na heel lang twijfelen en sparen heb ik toch besloten om hem te kopen. Nu zit ik te bedenken wat ik ga maken en kan ik niks bedenken. Iemand nog tips?
Met m’n verjaardag had ik trouwens een mud pie gemaakt. Het was super lekker maar ook heel machtig.
Iets met meringue!! Omdat je dan direct merkt hoe CHILL KitchenAid is, gewoon tien minuten laten kloppen terwijl je zelf andere dingen kunt doen
Omg stomme vraag misschien maar wat is de OP?
Openings post. Weet niet of dat een ding is hier maar volgens mij op andere fora wel.
Welke kleur heb je genomen?
Keizerrood
Heb hem gevonden!
Vandaag was ik in de Bakwinkel in Maasbracht. Daar had ik al weleens spulletjes besteld (geheel naar tevredenheid), maar ik was er nog nooit geweest omdat ik niet in de buurt woon. Maar ivm vakantie was ik vandaag wel in de buurt dus kon ik een bezoekje niet weerstaan.
Wat een gave winkel! De eigenaren van de winkel zijn heel vriendelijk en staan je graag te woord als je iets zoekt.
Het assortiment is heeeel gaaf, er is voor elk wat wils. Veel mooie spulletjes van o.a. Nordic Ware en van Decora, een merk dat ik pas sinds kort ken. Decora maakt mooie uitstekertjes:
Ik had al een verlanglijstje gemaakt voor mijn bezoek en kon alles vinden wat ik wilde. Mijn dochter werd wild van bovenstaand schap en mocht ook wat dingetjes uitzoeken.
Morgen als het licht is zal ik wat foto’s maken van de buit.
Bakkers die in het zuiden wonen of het zuiden gaan bezoeken, zou ik zeker aanraden eens te gaan kijken!