Baktopic #2

Ik had (omdat ik tante werd) zachte amaretti met rozenwater en sinaasappelrasp gedaan. Had het wel met roze kleurstof gekleurd

25 likes

Dit met muisjes erdoor (ik doe meestal een tussenlaag en op de bodem vh bakblik) is echt zooo lekker. Die toevoeging van anijs is er echt heel goed bij. Je kan wel minder suiker doen want tis mierzoet haha.

5 likes

Heerlijk geworden! Wel niet zo mooi aan te snijden en het eetpapier is een rommeltje (had geen A4 ouwel dus heb het kindersnoep-eetpapier van look o look gebruikt, hence the colour haha) maar de structuur is precies goed! Lekker taai en plakkerig maar net niet te zacht. Was bang dat er te weinig smaak aan zou zitten maar oeiiii is lekker zoet.

32 likes

Nee vond ik onwijs meevallen! Het is wel echt een klieder en plakboel maar het enige dat je nodig hebt is een keukenmachine en een kookthermometer! Je moet gewoon ff wat veel tegelijk/na elkaar doen maar zou t zeker niet bestempelen als moeilijk

3 likes

Haha ik wilde dit ook maken afgelopen week, maar had geen ouwel in huis. Heb dus toevallig ook dat papier van look-o-look gekocht :joy::joy:. Ziet er goed uit!

2 likes

Ik hoopte al dat het lekker was geworden, ik ben gek op cake en was heel benieuwd naar het recept. Bedankt voor het delen! :hugs:
Volgende week heb ik de laatste dag op mijn werk en ga ik bakken, deze cake wil ik ook gaan maken. Ik heb thuis nog Captain Morgan spiced gold, daarmee ga ik hem maken, ik laat weten hoe hij is geworden.
Super bedankt voor het uitgebreide recept!
Edit: zojuist ook de vorm besteld.

5 likes

Leuk om te horen! Veel plezier alvast met bakken, ik hoop dat je het lekker vindt. Gaaf ook dat je de vorm hebt besteld!

Wat ik heel magisch vind is dat het totaal niet spannend oogt, en de ingrediënten helemaal niet zo boeiend zijn. Toen ik voor de eerste keer (gekregen) koningskroon at dacht ik 'dit zal wel hartstikke saai zijn, cake met jam :woman_shrugging: '. Dat had ik dus mis en toen wist ik meteen dat ik het ook zelf wilde maken. :drooling_face: De textuur is zo lekker. Smeuïg, maar niet alsof je cake ongaar is of zo. De cake slurpt de rum helemaal op, 2 eetlepels lijkt veel maar het is er zo ingetrokken.

Het is maar goed dat ik de cake weggeef, anders had ik er (veel) meer van gegeten. :rofl:

3 likes

Ik vind vaak cakes en niet al te ingewikkelde taarten toch gewoon het lekkerst.
Jouw beschrijving vond ik echt top!
Ik zal laten weten hoe het bakken ging en wat mijn collega’s ervan vonden. Ik vind rum wel lekker dus ben benieuwd!

3 likes

Vet duidelijke beschrijving! Super leuk en bedankt voor het delen. Grappig trouwens dat je eigelen zegt ipv eierdooiers.

1 like

Haha oeps dat zeg ik altijd automatisch, geloof ik? Ik weet niet of dat iets regionaals is. :rofl:

2 likes

Dat zou best kunnen! Ik hoor het in het noorden in elk geval nooit, haha

1 like

Ik kom uit het midden van het land. Heb mijn moeder en zus even geappt met de vraag hoe zij het noemen en ze zeiden tegelijk ‘eigeel’. :rofl:

4 likes

Eigeel of eidooier

• Eigeel
  • Eidooier

0 stemmers

2 likes

Groningse zwager geappt en die zegt ook eigeel dus ik zie nog geen verband. :sweat_smile:

2 likes

Kan toch allebei?

3 likes

Jaaa natuurlijk, het is net zoiets als friet en friet. Kan beide, maar je hebt vast een voorkeur voor een van beide.

Hahahaha kut ik kan geen paaaaatat typen

13 likes

Ja ik zat ook ineens te denken volgens mij ligt het aan de situatie. In een recept altijd eierdooiers hoeveel etc. En als het gaat om ei koken enzo eerder hoe wil je de dooier/eigeel meebakken? Voorkeur is wel eierdooier. (van eidooier heb ik niet eerder gehoord)

4 likes

Ik denk dat mijn voorkeur vooral ligt in het feit dat het meteen duidelijk is wat wat is, omdat de kleur in de term zit.

4 likes

Het lijkt wel een tegeltjeswijsheid :rofl:

6 likes

Potato potato :potato:

4 likes