Baktopic #2

Klinkt fantastisch! Zou je die service willen DM’en?

O en uiteraard de echte winnende recepten mss hier delen. Ze klinken inderdaad ge-wel-dig.

Ik heb 2 blikken pompoenpuree gekocjt, daar wil ik komende tijd wat mee maken. Vorig jaar pompoentaart van Miljuscka gemaakt en een chocolate chip Pumpkin cake van Sally’s baking addiction volgens mij. Allebei lekker, maar wil mss dit jaar ook wat anders proberen.

3 likes

Wat heb je in 't verleden nog meer in Amerika allemaal gekocht? Ik ga in november waarschijnlijk 2 weken en had al wel aan borduurgaren enzo gedacht, maar geen moment aan gedacht dat 't qua bakspullen daar vaak ook veel beter geregeld is hahaha

1 like

Veel bakspulletjes die hier niet, lastig of te duur te vinden zijn, o.a. van Nordic Ware en King Arthur Baking. Koekstempels vooral, en bakvormen. En elk jaar wel een paar tijdschriften van Hoffmann Media Store.

Ik heb ook al weleens kleding gekocht. Ik vind maxi-jurken van het merk CityChic geweldig en Zalando verkoopt dat, echter een heel klein deel van de collectie die in Amerika te koop is. Ik heb op een gegeven moment een prachtige jurk gekocht bij Zalando van dat merk en zag dat er in Amerika van hetzelfde model nog veeeeeel meer te koop was (voor minder geld). En toen er ook nog eens een Black Friday-actie was waardoor je 1+1 gratis had, kon ik me niet beheersen. 🥲 Ik durfde het alleen omdat ik 100% zeker wist hoe het viel en wat mijn maat was, want ruilen is natuurlijk lastig.

Mocht je graag spelletjes doen; ik heb begrepen dat Amerika qua bordspellen ook geweldig is (alleen wel in het Engels dan natuurlijk). Zelf heb ik er niet superveel mee maar ik heb een vriendin die Canadees/Amerikaanse familie weleens speluitbreidingen laat doorsturen etc.

1 like

Dank voor je reactie! Ik denk dat ik maar eens op onderzoek uit moet gaan hahaha. Ik wil maar 1 koffer meenemen dus kan ook weer niet te veel kopen… lastig lastig.

Vandaag mijn favo herfstrecept gebakken: bananenbrood met zoete aardappel. Ik doe er altijd speculaaskruiden in ipv kaneel, en meer walnoten dan in het recept staat. Ik maak hem zonder glazuur want daar hou ik niet van. Heerlijk!

8 likes

Wauw ziet er heerlijk uit, zou je het recept willen delen??

Kan mij echt voorstellen dat het dan voelt als een cadeau :blush:. Als je wilt mag je mij de naam van de doorstuurservice sturen via PB, lijkt mij leuk om het ook eens uit te proberen. Dan zet ik het Holiday Cookies magazine sowieso op mijn lijstje.

Die namen alleen al van de koekjes die je noemt, om te watertanden :star_struck:. Kan mij voorstellen dat je to-bake lijstje erg lang wordt door al dit lekkers!

Grappig dat ze soms een fout in de spelling maken, dat maakt het ook wel wat aandoenlijk. Ik heb nog nooit succesvol kruidnoten gemaakt trouwens, jij wel? Heb het ook nog maar een paar keer geprobeerd maar ze worden echt heel anders dat de kruidnoten uit de supermarkt.

1 like

Ik heb al een paar keer kruidnootjes gemaakt, zelfs met kant en klaar deeg dat tegen Sinterklaas in de supermarkten ligt! Afgelopen jaar heb ik dat gebruikt toen ik voor de eerste keer met mijn dochtertje ging bakken. Dat werkte heel goed en was ook lekker.
Het recept dat ik een paar keer gebruikt heb moet ik nog opzoeken, dat staat op mijn laptop.

Er komt zo een PBtje aan. :relaxed:

Vergeten te zeggen; van de magazines van Bake From Scratch zijn ook digitale edities beschikbaar voor de geïnteresseerden.

2 likes

Is uit het kleine taartjes kookboek, heb dit online kunnen vinden: mini-taartjes peer – Lekker(s) van Lensen
maar hier staat niet het pocheren bij.

1/2 vanillestokje
1 citroen
1000 g water
375 g kristalsuiker
1 kaneelstokje
1 steranijs
6 harde peren bvb conference

Water met suiker aan de kook brengen
Schil en sap citroen, merg en stokje vanille en de rest erbij in, van vuur af half u laten trekken
Siroop weer koken, geschilde en gehalveerde peren erin en afgedekt ca 5-7 minuten pocheren.

Afkoelen en in plakjes op taartjes en in de oven

1 like

Top, dankje ! Heb dit weekend wat peren verzameld die van de boom zijn gevallen maar niet zo lekker zijn om “gewoon” te eten. Ik ga aan de slag :relaxed:

Denk je dat ik met dit recept ook 1 grote taart kan maken ipv kleintjes? Heb enkel een grote taartvorm…

Denk dat dat prima kan! Succes en wel het resultaat hier delen hè :grin:

1 like

Zo klinkt die van mij ook, ben er altijd vanuit gegaan dat dat normaal is.

Dat op het laatste hoor ik niet, verder alles wel normaal.

Dat ‘geratel’ vanaf het begin heb ik niet.

Mijne heeft dat geratel ook niet nee…
Wel een prachtige kleur zeg!

Ik zou zeker even teruggaan inderdaad. Het is een prijzig apparaat en dan wil je toch 100% tevreden zijn. Ik duim dat het nog gefikst kan worden!

1 like

Het gaat niet echt over ‘bakken’ maar ik denk dat m’n vraag hier toch het beste past: wat vinden jullie het lekkerste recept voor American pancakes? Ik heb er al verschillende geprobeerd maar vind ze toch altijd ‘nét niet’.

Ik gebruik die van chickslovefood. En ipv melk doe ik er sojakwark van alpro. Zelfde hoeveelheid.

1 like

Deze!American pancakes - Fluffy pannenkoekjes - Leuke recepten Groot succes

Een vriendin van mij gebruikt vaak een recept waarbij de eieren niet gescheiden worden, maar ik vind het wel echt lekker om die extra stap te doen en de eiwitten los op te kloppen

1 like

Sowieso met karnemelk maken!

2 likes