Zoveel vragen! Zal haast wel iets met de ingrediënten zijn geweest. Koelkast, bakplaat en oven allemaal hetzelfde.
Heeft iemand wel eens zelf bitterkoekjes gemaakt? Wil dit graag een keer proberen maar zo lastig/gevaarlijk met bittere amandelen? Kan ook met extract geloof ik gewoon, maar heeft iemand gouden tips?
Ik heb de italiaanse bitterkoekjes 2 keer gemaakt, de amaretti koekjes. Met amandelextract gekocht bij Dille en Kamille.
Heel lekker. Volgens mij kun je het indd beter niet zelf doen met bittere amandelen.
Oja dat zijn die knapperige harde toch? Ik wil juist graag de taaie/zachte koekjes. Thanks anyway!
Nee die zijn ook zacht! Is ook zowat dezelfde manier van maken alleen rol je ze door poedersuiker voor het bakken. Maar ik zou als ik jou was gewoon amandelextract kopen hoor, met die bittere amandelen werken is niet aan te raden.
Omdat bittere amandelen heel lastig verkrijgbaar zijn – en ze bij verkeerd gebruik giftig zijn – heb ik gekozen voor een recept met amandelextract.
Ik vond deze lekker. Heb die van humble en crumble nooit op, dus weer niet of het vergelijkbaar is? Thick & Gooey Milk Chocolate & Hazelnut Cookies: The *ONLY* Recipe You Need – The Anna Edit
Zelf nog niet gebakken, maar wel ooit de tip gekregen om op ‘Levain bakery cookie recipe’ te zoeken. Dat zijn allemaal van zulke koeken.
Ik heb deze twee ooit opgeslagen, maar nog niet gemaakt:
Lijken er iig wel op en ze hebben ook zo een vulling.
Mijn eerste poging uit het Kleine taartjes boek; taartjes met gepocheerde peer en amandel vanille vulling.
Leuk om te doen en lekker!
Wat leuk, ze zien er goed geslaagd uit! Hoe smaken ze?
@Salem deze zien er ook heerlijk uit . Bak je eerst de bodem met een blinde vulling of hoeft dat niet?
@Solsikke leuk vooruitzicht! Ik ben nog steeds heel blij met die van mij.
Thanks! nee blind bakken is niet nodig
Goed! Precies zoals in de supermarkt haha
Ahhh die twijfel over kleur is lastig hè.
Ik ben uiteindelijk voor pistache gegaan omdat ik roze ook zat dacht te worden.
@Solsikke Mijne is hardroze / fuchsia, die heb ik 10 jaar. Die kleur zou ik nu niet meer kiezen want het valt behoorlijk op.
Grote blij: vandaag ontving ik een pakket uit Amerika met daarin allemaal bakgereedschappen en baktijdschriften. Diverse dingen zijn duur qua verzenden naar NL of worden alleen binnen Amerika verzonden, dus eens in de zoveel tijd maak ik gebruik van een doorstuurservice (dan kan je meerdere bestellingen verzamelen voor 1 grote doos, dus 1 keer de verzendkosten).
De ronde dingen zijn discs voor een koekjespers / koekjespistool, en als je daar zacht deeg doorheen duwt, krijg je dus koekjes in de vorm van een pompoen, etc. En diverse tijdschriften van Bake From Scratch met daarin mijn favoriet van elk jaar: Holiday Cookies. Zo blij mee.
Wauw! Echt een geweldig pakket om te krijgen, heel veel plezier ermee. Ben benieuwd welke holiday cookies je straks als eindresultaat hier gaat posten .
Ja het voelde echt als een cadeau ook al heb ik het zelf gewoon betaald.
De voorpret alleen al. Ik hou door het jaar een lijstje bij van Amerikaanse spulletjes waar ik niet of nauwelijks aan kan komen in NL, of waarvan de verzendkosten veel te hoog zijn.
Die baktijdschriften bijvoorbeeld, die kosten tijdens een actie soms maar 5 USD per stuk, maar de verzendkosten worden (onredelijk veel) hoger bij elk tijdschrift dat je bij je bestelling voegt. Terwijl dat bij een verzending binnen Amerika niet het geval is.
Eens in het jaar ongeveer doe ik dan een bestelling (via de doorstuurservice) bij verschillende Amerikaanse shops. Ik weet niet of ik hier de naam mag delen van de doorstuurservice maar kan dat via PB wel doen eventueel.
Ik vind het zo fijn om dan toch aan unieke spulletjes te kunnen komen, en kan al genieten van de wetenschap dat er ergens in Washington iemand dat voor mij aan het verzamelen is.
Het Holiday Cookies magazine is echt fan-tas-tisch, er staat zoveel lekkers in. Ik weet niet of ik begin met de white chocolate-dipped gingerbread madeleines, grandma’s velvet butter cookies of muscovado toffee crunch cookies. En er staan er nog veel meer op mijn to-do-lijstje.
Waar ik wel om moest lachen is dat er kruidnootjes in staan, maar dan als ‘dutch kruidenoten’. De recepten van Bake From Scratch kloppen vrijwel altijd, maar bij de titels van de recepten maken ze weleens fouten. Ik heb ze ook al weleens zien schrijven over citreoncake.
Wel heel leuk: ze hebben een recept voor speculaaskruiden bijgevoegd omdat dat natuurlijk lastiger verkrijgbaar is in Amerika.
Ohhh dit klinkt heel goed, ben benieuwd!