Baktopic #2

Ik heb ook al een tijdje die bolvormen (echt 6+ jaar geloof ik) en er nog nooit wat mee gedaan haha.
Ik heb deze opslagen om eens te maken

Ik maakte de kinder (bueno) cookies van Janes patisserie

De koeken zelf zien er veel belovend uit, als ze echt goed zijn ga ik eens mijn standaard m&m cookies in dit beslag doen. Vanavond proeven :hugs:
(De achterste is zo verlopen omdat ik ging kijken hoe de onderkant van de koek eruit zag :laughing:)

13 likes

Je kan daar hele leuke mousse taartjes mee maken! Deze heb ik al vaak gemaakt en zijn heel lekker, je kunt ook variëren met andere soorten fruit voor de mousse.

Gisteravond had ik een diner en heb ik een makkelijk, maar lekker dessert gemaakt. Warme frambozentaartjes met friszure slagroom (door er een beetje crème fraîche doorheen te doen). De bodem is gewoon harde wener, dus super simpel, maar wel heel smakelijk.

8 likes

Caramalized white chocolate, dat klinkt echt zo goed. Thanks!

3 likes

Poeh deze mousse taartjes lijken me heerlijk maar ook ingewikkeld, vooral die mirror glaze. Bewaar 'm voor als ik wat meer tijd (en moed) heb, dank je

Helaas ook nog geen recept gevonden wat lekker is :pensive:

Ik was chagrijnig door m’n werk en toen vroeg m’n vriend of ik niet iets moest gaan bakken ter afleiding.
Nu gaan Dorie’s espresso shortbread koekjes zo de oven in, mmmm het deeg is echt al super lekker :heart_eyes:

3 likes

M’n lievelings!

Ik heb vanavond een gesigneerd exemplaar besteld van haar nieuwste bakboek (komt later deze maand uit). :heart:

2 likes

Oh wat leuk!

Ik heb nog niet eerder iets van haar gebakken maar deze koekjes beloven heel veel goeds :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dorie is echt leuk. :orange_heart: Er staat diverse video’s met haar op YouTube en ik vind haar prettig om naar te kijken. Niet gemaakt of overdreven, maar gewoon lief en enthousiast, alsof het je tante is die iets uitlegt of zo.

Deze koekjes zijn ook heel lekker.

Deze koekjes moet ik nog proberen, die staan in haar nieuwste boek.

Ik vind het fijn dat ze zo goed uitlegt, waarom je sommige dingen juist wel of niet moet doen.
Door de jaren heen heb ik al veel van haar recepten gemaakt en ik kan me niet heugen dat er ooit eentje tegenviel. Ben echt Dorie-fan.

4 likes

Wat leuk dat je de filmpjes hebt gepost, ze is echt heel anders dan ik me had voorgesteld. Ik vind haar echt zo’n old school kleuterjuf (ze lijkt op de mijne haha), leuk inderdaad dat ze veel uitlegt!

Ik ga in ieder geval vaker van haar bakken, maar eerst dit maar eens opeten :face_with_hand_over_mouth:
Ik zie nu trouwens dat ik niet goed heb gelezen, ik heb kristalsuiker gebruikt in plaats van poedersuiker. Werkt prima!

1 like

Ik heb chewy koeken gebakken met reeses pieces en pindakaas. Basisrecept voor chocolate chip cookies van Rutger gebruikt. Beetje meer bloem vanwege de toevoeging van pindakaas. Ze zijn echt top.

30 likes

Die zien er goed uit zeg! :heart_eyes:

1 like

Niet zelfgemaakt, maar ik was ooit bij een soort boekpresentatie van Joke Boon die een boek vol recepten met bonen had gemaakt. Ze had toen om te proeven zwarte bonen brownies gemaakt en ik was eigenlijk best aangenaam verrast. Is wel al jaren geleden dus geen garantie haha. Mss staat het recept ergens online, ze zei iig wel dat ze een dag later lekkerder zijn.

2 likes

Zoontje wordt morgen 5 dus we hebben 24 van deze koeken staan bakken vandaag. Ze zijn echt heel lekker trouwens.

68 likes

Deze vindt m’n zoon heel erg lekker:

Deze heb ik nog niet gemaakt, maar staan nog op het lijstje om te maken.

https://weekend.knack.be/lifestyle/culinair/recepten/muffins-met-zoete-aardappel-en-spinazie/recipe-snack-1506501.html?cookie_check=1633552335

2 likes

Voor wie van koffie houdt, is dit recept een aanrader. Ik heb alleen een eetlepel cacaopoeder in het beslag gedaan en wat geroosterde pecannoten

19 likes

@Reflect
Ik heb hem zelf nog niet gemaakt, maar ik heb wel een kookboek van haar dat ik goed vind, dus ik vertrouw dit recept wel.
Het is officieel geen brownie, maar een soort Zweedse brownie.

4 likes

Misschien heb je dan wel lekker kleffe brownies door dat natte beslag. :grinning:
Hoop dat het meevalt met die kruiden.

Nu bij de lidl te koop. Dit is de mixer die @pastelzwart laatst deelde maar dan zonder mengkom. Is echt heel fijn en nu niet zo duur. En volgens mij is @FrauHelga fan van deze wafelijzer toch? Nou ja miss nog een leuke tip :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Nee die is anders!
Dit is de mijne maar die is helaas uitverkocht.

1 like