Baktopic #2

Wat leuk! Ik ben daar in de buurt opgegroeid en voor mij is de bakwinkel heel normaal (gingen we vroeger spulletjes uitzoeken om te trakteren op school), maar nu weet ik dat dit bijna nergens anders te vinden is!

Ik wil nog graag eens een workshop doen daar, maar ik woon niet meer in de buurt, dus is best lastig dan

1 like

Zo leuk, dankjewel voor de tip! Zie net dat het voor mij maar 45 min rijden is, dus ik denk dat ik binnenkort even langsga. :heart_eyes:

1 like

Dit is de buit van gisteren:

Ik wilde graag uitstekers in herfst-thema, de vos, eikel en eekhoorn stonden dan ook op mijn lijstje.
Mijn dochter is gek op fruit en wilde heel graag de fruitset, tot ze de unicorns zag hangen. :sweat_smile: Omdat het vakantie is mocht ze beide setjes in het mandje doen.

De blaadjes wilde ik ook graag. Ze hebben een mooie grootte en het zijn 3D-uitstekers waarmee je ook een nerfje in het deeg drukt. Dat maakt het echt af voor mij. :blush:
De citrus cookiestamps van Nordic Ware kon ik ook niet weerstaan. Het zijn flinke stempels qua grootte, maar ik heb al meerdere andere cookiestamps van Nordic Ware en die werken heel fijn. Het citrusmotief vind ik prachtig en die ga ik in de zomer dan ook zeker gebruiken voor citroensuikerkoekjes.

Citrus cookiestamps 37,99€
Setje met eekhoorn en eikel €4,09
Setje met herfstblaadjes €6,19
Vosje €2,49
Setje met unicorns €5,19
Setje met fruit €7,69

Ik ken genoeg (web)shops waar de prijzen net wat hoger liggen dan in de Bakwinkel, met name de Decora setjes, dus dat is mooi meegenomen.
Hun webshop en service vind ik ook fijn!

34 likes

Echt super leuk om je shoplog te lezen en ben benieuwd naar hoe het eindresultaat van de herfstkoekjes er straks uitziet!

1 like

Ook ffkes bakken :+1:t2::ok_hand:t2:

15 likes

Ik ben net in de lidl ook gezwicht voor de wafelforumhype! (En wilde zo’n driehoekjestosti ding ook nog hebben, dit apparaat is 3 in 1 met vaatwasserbestendige platen, zeer handig)
Ga hét recept zeker snel proberen :blush:

Nog een foto

9 likes

Superleuk!

Ik heb een fangirl-moment, het nieuwste bakboek van Dorie werd vandaag geleverd en het is gesigneerd. :orange_heart:

Zo’n apart idee dat één van mijn favoriete auteurs dit boek ook in handen heeft gehad. 0,5 seconden waarschijnlijk (:sweat_smile:), maar toch. Ik hou er van.

27 likes

Ik vind dat dan ook zo bijzonder altijd! Wat gaaf :grin::grin::grin:

2 likes

Heeft iemand een tip voor een vegan bakrecept met peer? Ik heb heel veel peren liggen en krijg morgen bezoek, dus zou er graag iets mee maken. Het maakt me niet zoveel uit wat het is (taart, cake, oid).

Ik ga vrijdag taart bakken, maar ben er nog niet uit wat. Moet voor 10-12 personen worden en wil graag twee verschillende dingen maken. Denk de rode biet taart uit Sweet, of wat veiliger een carrot cake, maar het tweede weet ik nog niet. Iemand een leuk idee? Dacht zelf aan iets fris / fruitigs erbij, of iets met chocolade. Pumpkin pie vind ik ook lekker, maar is misschien wat meer van hetzelfde.

Tarte tatin?

1 like

Ik had er een crumble van gemaakt denk ik, is lekker met elk soort fruit dus vast ook met peer!

Zoiets: Vegan crumble met peer - Puur Suzanne | Vega & vegan recepten

2 likes

Tarte bourdaloue en dan de vegan versie! Ik zie op Google veel vegan recepten ervan

2 likes

Goed idee een crumble! Lekker herfstig ook.

@Eendagsvlieg die taart ziet er echt mega lekker uit zeg!

Misschien ga ik ze beiden wel maken. Ik heb peren genoeg. Sommigen zijn zo groot als mango’s :joy:

3 likes

Ik had een keer een perenmoes gemaakt en die door een cake verwerkt, was echt lekker smeuig. Sowieso vond ik de perenmoes erg lekker dus kun je sowieso maken misschien met je overschot aan peren.

1 like

Kan niet wachten tot je er wat uit gaat bakken! Moet binnenkort aan de slag met mijn kerstlijstje en verjaardagslijstje, en dit boek maakt zeker kans!

1 like

Slim idee! Dat kan ik misschien ook wel invriezen.

Tweepersoons chocoladetaart met koffiecrème - OhMyFoodness

Wat een leuk idee dat ze een tweepersoonstaarten recept deelt. Heb net zelf met veel moeite 20 cm vormen gevonden, maar deze vorm is wel makkelijker te vinden. Binnenkort maar even achteraan. hebben jullie nog meer van die kleine recepten toevallig? (is sneller dan zelf omrekenen, al kan dat ook prima hoor)

3 likes

Heel leuk! Ik bak ook regelmatig 12cm taartjes voor m’n partner en ik. Meestal reken ik dan andere recepten om, maar blijf de oventijd dan wel lastig vinden

2 likes

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Ik wil na lang twijfelen en sparen graag een kitchenaid artisan kopen, hebben jullie ervaringen wanneer deze in de aanbieding komen? Ik dacht misschien black friday of cyber monday, maar wellicht verhogen ze eerst de prijzen zodat het eigenlijk geen goede deal is. Iemand tips?

1 like