Cups werken in volume en grammen op gewicht, dat kan dus best op hetzelfde neerkomen 
Amandelmeel is lichter. Maar het zal zeker in pannenkoeken of een cake (waar het niet zo heel nauw aankomt op gewichten) wel goedkomen allemaal. Ik wissel ivm allergie vaak de andere kant op (bloem ipv amandelmeel) en daar probeer ik per recept een beetje uit wat ik denk dat oke is. Vanmorgen bananenbrood van uit paulines keuken gebakken en daar heb ik de 150 gr amandelmeel vervangen door 120 gr bloem en dat is goed.
Als amandelmeel lichter is zal 1,5 cup amandelmeel wss even zwaar zijn als 1 cup normale meel. Op gewicht kun je dan 1 op 1 vervangen. Maar goed, maakt allemaal niet uit want vaak komt het niet zo nauw
Moet je nog bakken? Dan zou ik zeker financiers maken, hele lekkere kleine cakejes met beurre noisette. Je kan ze vullen met amarena kersen, of een lekkere jam, maar je kunt ze ook naturel houden. Net wat je lekker vindt.
Bij het boekentopic en hobby topic zijn er wel eens van die challenges die we dan samen doen /diegene die mee willen doen.
Ik dacht misschien kunnen we dat ook eens hier doen? Dat we allemaal hetzelfde gaan bakken in een week en iedereen daar een foto van post met een cijfer hoe lekker je het vind of hoe moeilijk het recept oid?
We kunnen dan bijv. Allemaal een recept insturen en met een poll een kiezen. En dan een tijdstip waarop het dan a uiterlijk gebakken moet worden.
Lijkt je dit wat?
- Ja
- Nee
- Misschien
0 stemmers
Ik vind dit echt een super leuk idee
Wat is het lekkerste recept voor gevulde speculaas? Van Rutger? Of heb jij een andere lekkere?
Ah leuk al die reacties! Zullen we het dan gewoon doen? Tot en met donderdag recepten opgeven en dat ik dan vrijdag de poll maakt.
Wat leuk om te horen, fijn dat het gesmaakt heeft!
Super leuk! Jammer dat ik meteen de eerste moet skippen omdat ik op vakantie ga haha. Maar die daarna doe ik mee!
Wat een leuk idee! Ik zou denken aan iets van een lekker koekje, dat is voor iedereen toegankelijk.
Misschien zoiets, lekker herfstig:
Of cinnamon rolls?
Superleuk idee!
@George Cinnamon rolls lijken mij ook een goed idee omdat het mij leuk lijkt om te zien hoe verschillend deze er uit komen te zien bij iedereen
. Die koekjes ga ik zo even bekijken want die klinken ook goed!
Ja ik moet de eerste waarschijnlijk ook al skippen, want ben vanaf morgen ongeveer een week ergens anders zonder oven 

Leuk! Ik doe graag mee. Mag ik ook meerdere recepten inbrengen? Staat nog zoveel op mijn lijstje 
Dark Chocolate Orange Cookies van Sally
Of
Sticky Toffee Pudding Cupcakes van Jemma
Of
Italiaanse Bitterkoekjes van Rutger
Jaawel juist, zoals de snowball chocolade bol van Heston. En dan met een instructie van 5 a4-tjes en max 3 uur de tijd.
Oooh gosh als ik de goede voor me heb, was eens bij masterchefs toch, die was echt heeeel moeilijk.
Echt ook hoe verzin je uberhaupt zo’n recept. Maare ik vind het prima als je dan wel filmt hoe het je afgegaan is
Haha ja Heston is eigenlijk ook geen kok meer, maar meer een soort wetenschapper. Het is wel heel tof wat hij allemaal bedenkt!
Wauw heel strak! Dit lijkt me ook lekker dan een grote, volgens mij zijn bij die van jou de verhoudingen een stuk beter. Ik heb vorig jaar een grote gemaakt en vond dat te veel vulling tov deeg