Ik wil graag tartelette vormpjes kopen, maar welke hebben jullie? Ik wil wel graag vormpjes met een kartelrand.
Ik heb jaren geleden vormpjes van 10 cm gekocht bij Dille & Kamille:
(Plaatje is van My Happy Kitchen).
De versie die ze nu hebben is van donker metaal. Ik verwacht dat de werking hetzelfde is. Wat ik heel fijn vind is dat de bodem los is van de rand. Als je dan een tartelette op een glas zet, los je hem makkelijk uit de vorm door het randje voorzichtig naar beneden te trekken.
De vormpjes die ze nu hebben zijn wel prijziger dan de mijne, mijne waren onder de 2 euro per stuk.
Mocht je niet per sé een losse bodem willen, dan kan ik de gebakblikjes van Meijer Metaalwaren van harte aanbevelen.
Gisteren voelde ik me niet zo fijn, dus leek het me een goed idee om na maanden weer eens iets te bakken! Ik zag het recept voor Dorie’s espresso shortbread uit de openingspost en dat bleek een goede keuze, want ik had alle ingrediënten al in huis en het recept was erg simpel. Ik heb gisteravond het deeg gemaakt in een Ziploc en stond vanochtend op met dit heerlijke plakkaat:
Na een halfuurtje waren deze lelijkerds klaar:
Ik vind het vaak heel prettig wanneer koekjes niet mooi hoeven te zijn, maar gewoon lekker. Dat haalt de druk er een beetje van af! Ik heb uiteraard genoeg deeg geproefd om al te kunnen zeggen dat ik dit een toprecept vind.
Oké ik beloof plechtig dat ik beter naar jullie ga luisteren. Ik ging gister Halloween cupcakes maken en het was echt volledig mislukt. Ik had heel eigenwijs het recept van Rutger gebruikt (uit de bakbijbel, want die heb ik hier liggen dus ik dacht, lekker makkelijk), maar ze waren heeeelemaal mislukt. Als je wilt lachen, foto’s staan in het wjekw foto topic.
Schrale troost, maar de meringue botercreme was wel goed gelukt
Ik heb een oven van ATAG en daar ben ik heel erg blij mee. Het model ziet er mooi uit, heeft verschillende ovenstanden en de service is daar ook erg goed. Mocht je een zelfreinigende willen, dan moet je een oven met pyrolyse nemen, werkt perfect!
@Chan Tartelette vormpjes met een gekartelde rand kun je bij de Big Bazar krijgen, ik heb destijds 4 euro voor een set van 4 betaald. Doen het al jaren perfect! Inderdaad met een losse bodem zoals @FrauHelga zegt, dat is heel handig.
Ik weet niet hoe fanatiek je bent, maar met die vormpjes staan deze gebakjes op mijn to bake lijstje: Login • Instagram
Het is de laatste tijd zo druk op mijn werk en met plannen in het weekend dat ik nauwelijks tijd heb om te bakken. Volgende week moet ik voor een verjaardag wel een paar taarten maken, dus dat is wel leuk. Verder wil ik heel graag die gebakjes van de video hierboven proberen, een paris brest en een millefeuille, genoeg te doen dus’
Ik heb gisteren tartelettes gemaakt. Ik had onlangs een goede tip gezien, waarbij de rand van de tartelette geraspt wordt om zo een strakkere tartelette te krijgen. Dat heb ik geprobeerd en het werkt super goed! Ik heb voor- en nafoto’s gemaakt. Ik zal later vandaag nog wel een foto maken van m’n gevulde tartelettes.
Oh wat een goede tip, thanks!
Ik heb dit nodig in mijn leven😱 dit gaat op het selfcarelijstje voor volgende week zaterdag
M’n tartelette met chocoladeganache, caramel au lait en spiraal van pure chocolade met gezouten karamel. De spiraal heb ik twee jaar geleden eens voor m’n verjaardag gekregen, maar ik wist niet goed wat ik er mee moest doen. Er kwamen geen voorbeeldrecepten bij en in kookboeken staan natuurlijk niet specifiek recepten hiervoor. Op YouTube zag ik iemand die de spiraalvorm gebruikte, dus daar is m’n inspiratie vandaan. Dit is trouwens de siliconenvorm die ik gebruikt heb
Wow wat mooi! Hoe werkt die spiraal?
Ik heb chocolade gesmolten en gezouten karamel toegevoegd. Vervolgens 25 gr neutrale olijfolie, zodat de chocolade niet helemaal weer opstijft. Toen ongeveer 45 min in de diepvries totdat het bevroren was. Het uitploppen ging super makkelijk. Ik heb ze op de tartelettes gedaan en toen in de koelkast gezet zodat het langzaam weer ontdooide. Nu is het inderdaad gewoon goed eetbaar en makkelijk met je vork door te komen door de toevoeging van de olijfolie.
Wat een plaatjes zeg!
Wat mooi dit !!!
Perfectie
Nou uit de oven. Ze zijn alleen te snel gaat geworden dus gescheurd. En net wel/net niet verbrand aan de randjes zo te zien. Nou ja maakt niet uit, anders snij ik het er af. Er komt straks nog een laag vanilleroom tussen en op. Kloppen was pittig, hopelijk was het lang genoeg
Jazeker, je kunt ze zelfs invriezen.
Ik maak tegenwoordig een heel recept (eerder deelde ik het nog weleens in 2 of 3), en dan eten we er een paar keer van.
Als we de volgende dag weer wafels eten, dan doe ik ze in de koelkast en piep ik ze de volgende dag op in de oven. En anders vries ik ze in.
Wel altijd een bakpapiertje tussen alle wafels doen zodat ze niet aan elkaar gaan zitten.
Mijn eerste “baksel” van het nieuwe boek van Rutger is de meringues. Het moet 6 tot 9 uur in de oven: nog 5 uur te gaan!
Wow 6 tot 9 uur is nogal een ruime indicatie. Moet je dan gewoon na 6 uur regelmatig checken?
Na 6 uur is de binnenkant nog chewy en na 9 uur zouden ze helemaal gedroogd moeten zijn. Dus ik doe 7,5 uur.