Baktopic #2

Dank voor de poll!
Mag je ook op je eigen inzending stemmen of is dat flauw? :sweat_smile:

1 like

Vind ik niet flauw :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Nee dat hebben we nog niet besloten eigenlijk. Misschien iets van 2 weken de tijd of is dat te lang/kort? :thinking:

• 1 week vanaf zondag
  • 2 weken vanaf zondag
  • 3 weken vanaf zondag
  • 4 weken vanaf zondag
  • langer dan 4 weken
  • anders

0 stemmers

Edit; we kunnen natuurlijk allemaal op dezelfde dag gaan bakken, maar dat is misschien niet zo uitvoerbaar. Misschien een dag afspreken waarop iedereen zijn creatie toont?

2 likes

Bij deze dan. :partying_face:

3 likes

Thanks voor de tip! Heb het nog een keer geprobeerd en het ziet er nu al beter uit:

1 like

Wat jammer zeg! Ik doe meestal mijn vulling er al in voor ik ze in de koelkast zet, misschien helpt dat nog. En ik spuit de jam ook een beetje in de financier in plaats van alleen erop. Vond je ze wel lekker?

Mijn vriend heeft zijn favo koekjes weer eens gebakken, de chocolate chip cookies van Miljuschka.

@Marquez Echt leuk dat je dit hebt geregeld! Ik heb er zin in.

10 likes

M’n vorige cupcakes waren volledig mislukt (recept van Rutger gebruikt), maar ik blijf het proberen. Deze mooie sprinkles en kleurstoffen gekocht voor de volgende poging.

18 likes

Ik heb hier eerder een geweldige tip gehad voor een goede keukenweegschaal, dus ik probeer het nog een keer: ik zoek een goede rasp voor limoenen/citroenen die vooral scherp genoeg is.

Ik denk trouwens dat zo’n echte zesteur niet zo handig is omdat je dan wat langere schilletjes krijgt ipv rasp, maar nisschien vergis ik me… Ik hoop dat jullie tips/aanraders hebben.

Microplane is fantastisch. Kost wel wat, maar is echt elke cent waard.

Volgens mij is deze geschikt voor citroen enzo. Maar ik heb zelf die vier bladen rasp en dan gebruik ik altijd de fijne.

4 likes

Ik zweer bij mijn zesteur, zó handig. Knip ze soms idd wel korter achteraf

Ik ben ook microplane fan! Blijft lang scherp en handig in gebruik.
Volgens mij heb ik deze: Microplane
Ik rasp er alle citrusschillen mee, maar ook knoflook en gember bv.

5 likes

Jaa hier ook een groot microplane fan! Wordt ook veel gebruikt in professionele keukens.

1 like

Het wordt een beetje eentonig maar ik ben ook fan van Microplane.
Ik had eerst een merkloze rasp en het is echt alsof ik van een driewieler naar een Ferrari ben gegaan, raspen gaat zó makkelijk.

5 likes

Her is wel behoorlijk wat geld voor een rasp maar als ik er wel alles mee kan raspen en hij goed scherp is heb ik dat er wel voor over, even zoeken naar een goede deal nu :blush: bedankt allemaal!

1 like

Ja, daar heb ik mijne ook gekocht. Knalgroen maar werkt geweldig.

1 like

Zonder suiker en vet ís ook gewoon niet gezellig.
Vriendin van mij had deze voor de eerste verjaardag van haar kind, misschien is dat iets? Smashcake zonder toegevoegde suiker - Foxilicious Bakken Viel bij het kind iig goed in de smaak. Alsnog wel suiker, maar geen toegevoegde suiker. Wel boter…

1 like

Voor mijn zoontje’s eerste verjaardag had ik een gezond bananenbrood recept gebruikt, maar dan in taartvorm, en versierd met wat botercreme en sprinkles. Dat bananenbrood at hij wel vaker, dus vond hij lekker. De botercreme kon hem niet bekoren :sweat_smile:

2 likes

Een Charlotte Russe? De lange vingers kan je kant-en-klaar kopen of zelf met minder suiker maken. Hapt voor een jong kind ook makkelijk weg. Binnenkant kan ook relatief gezond met kwark en fruit. Strik erom en het is een echte feesttaart.

3 likes

Ahh mijn voorkeuren staan juist onderaan! Ik wil heel graag meedoen maar veganize wel elk recept en bruine boter is mij nog niet goed gelukt qua smaak. Als iemand tips heeft ben ik benieuwd :slight_smile:

2 likes

Ik denk dat je er al een heel eind bent, als je een klein scheutje walnoot- of hazelnootolie toevoegt, naast de vervangende plantaardige olie. En kiezen voor donkere ipv lichte basterdsuiker voor de kleur (of half/half). Dan wordt het een lekker koekje denk ik.

En het is geen wedstrijd, he? Het gaat erom of jij een lekker resultaat behaald voor jezelf. En door het samen te doen, krijg je misschien nieuwe ideeën. Ik had bij enkele recepten ook wat bedenkingen, maar ik bedacht me, dat zo’n challenge me ook wel even uit mijn comfort zone brengt, en daar leer ik weer van. (Helaas doet dit koekje dat niet, maar dat geeft niet, het wordt vast lekker.)

4 likes