Baktopic #2

Oké dit is echt een waanzinnig lekkere chocoladetaart! Geen woord gelogen door de schrijfster. Niet de mooiste looks en ik denk dat ik iets verkeerd.heb gedaan met de slagroom. 240 ml zou 480 gram slagroom zijn. Ik had de helft, had denk ik nog langer moeten kloppen dan? Ik had alles al op een taart gekwakt voor ik dat had bedacht

18 likes

Mijn eerste appeltaart zonder Koopmans pakje :speak_no_evil: was niet slecht voor een beginnende bakker.

46 likes

Ik heb dit weekend de tres leches bake van cupcakejemma gemaakt. Heel apart, een soort zompige cake omdat je de cake helemaal doordrenkt met de melk. Maar toch lekker! En leuk om weer eens iets heel nieuws te proberen

1 like

Amandelmeel kan je straffeloos inzetten in plaats van bloem. Dus inderdaad nog 150 gram bloem er bij als je anders 250 gram bloem zou gebruiken.

3 likes

Ik begreep dat als je bloem vervangt door amandelmeel je x 1,5 doet.

1 like

100 gram suiker erbij en wat geklutst ei. Dan heb je amandelspijs. Lekker voor onderin een appeltaart ofzo

6 likes

Ik vervang het altijd gewoon 1op1. Het lijkt me lekker om cantuccini te maken met amandelmeel, maar ik heb het zelf nog nooit gedaan

3 likes

Oh wat apart, ik vervang het 1 op 1 en heb nooit problemen gehad. Juist om restjes op te maken vind ik het heel fijn om het in een cake- of pannenkoekenbeslag te doen; lekker makkelijk.

1 like

Cups werken in volume en grammen op gewicht, dat kan dus best op hetzelfde neerkomen :slight_smile:

Amandelmeel is lichter. Maar het zal zeker in pannenkoeken of een cake (waar het niet zo heel nauw aankomt op gewichten) wel goedkomen allemaal. Ik wissel ivm allergie vaak de andere kant op (bloem ipv amandelmeel) en daar probeer ik per recept een beetje uit wat ik denk dat oke is. Vanmorgen bananenbrood van uit paulines keuken gebakken en daar heb ik de 150 gr amandelmeel vervangen door 120 gr bloem en dat is goed.

1 like

Als amandelmeel lichter is zal 1,5 cup amandelmeel wss even zwaar zijn als 1 cup normale meel. Op gewicht kun je dan 1 op 1 vervangen. Maar goed, maakt allemaal niet uit want vaak komt het niet zo nauw

Dadelkoekjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

57 likes

Moet je nog bakken? Dan zou ik zeker financiers maken, hele lekkere kleine cakejes met beurre noisette. Je kan ze vullen met amarena kersen, of een lekkere jam, maar je kunt ze ook naturel houden. Net wat je lekker vindt.

3 likes

Bij het boekentopic en hobby topic zijn er wel eens van die challenges die we dan samen doen /diegene die mee willen doen.

Ik dacht misschien kunnen we dat ook eens hier doen? Dat we allemaal hetzelfde gaan bakken in een week en iedereen daar een foto van post met een cijfer hoe lekker je het vind of hoe moeilijk het recept oid?

We kunnen dan bijv. Allemaal een recept insturen en met een poll een kiezen. En dan een tijdstip waarop het dan a uiterlijk gebakken moet worden.

Lijkt je dit wat?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

2 likes

Ik vind dit echt een super leuk idee

1 like

Wat is het lekkerste recept voor gevulde speculaas? Van Rutger? Of heb jij een andere lekkere?

2 likes

Ah leuk al die reacties! Zullen we het dan gewoon doen? Tot en met donderdag recepten opgeven en dat ik dan vrijdag de poll maakt.

7 likes

Wat leuk om te horen, fijn dat het gesmaakt heeft!

1 like

Super leuk! Jammer dat ik meteen de eerste moet skippen omdat ik op vakantie ga haha. Maar die daarna doe ik mee!

2 likes