Wat een leuk idee! Ik zou denken aan iets van een lekker koekje, dat is voor iedereen toegankelijk.
Misschien zoiets, lekker herfstig:
Of cinnamon rolls?
Wat een leuk idee! Ik zou denken aan iets van een lekker koekje, dat is voor iedereen toegankelijk.
Misschien zoiets, lekker herfstig:
Of cinnamon rolls?
Superleuk idee!
@George Cinnamon rolls lijken mij ook een goed idee omdat het mij leuk lijkt om te zien hoe verschillend deze er uit komen te zien bij iedereen . Die koekjes ga ik zo even bekijken want die klinken ook goed!
Ja ik moet de eerste waarschijnlijk ook al skippen, want ben vanaf morgen ongeveer een week ergens anders zonder oven
Leuk! Ik doe graag mee. Mag ik ook meerdere recepten inbrengen? Staat nog zoveel op mijn lijstje
Dark Chocolate Orange Cookies van Sally
Of
Sticky Toffee Pudding Cupcakes van Jemma
Of
Italiaanse Bitterkoekjes van Rutger
Jaawel juist, zoals de snowball chocolade bol van Heston. En dan met een instructie van 5 a4-tjes en max 3 uur de tijd.
Oooh gosh als ik de goede voor me heb, was eens bij masterchefs toch, die was echt heeeel moeilijk. Echt ook hoe verzin je uberhaupt zo’n recept. Maare ik vind het prima als je dan wel filmt hoe het je afgegaan is
Haha ja Heston is eigenlijk ook geen kok meer, maar meer een soort wetenschapper. Het is wel heel tof wat hij allemaal bedenkt!
Wauw heel strak! Dit lijkt me ook lekker dan een grote, volgens mij zijn bij die van jou de verhoudingen een stuk beter. Ik heb vorig jaar een grote gemaakt en vond dat te veel vulling tov deeg
Hebben jullie aanraders voor een cake met zo min mogelijk koolhydraten erin ivm diabetes. Ik heb van de week eeh amandelcake geprobeerd met stevia en roomkaas erin, maar dat smaakte behoorlijk bitter.
Ik heb een combi gemaakt van tartelettebodems van Rutger en een klassieke pumpkin pie vulling met puree en gecondenseerde melk. Werkte prima zo! De bodems even 5 minuten gebakken voor de vulling erbij ging wel. En daarna 15 minuten op 220 en nog 20 minuten op 160 afgebakken. Blij dat ie in een keer raak was haha.
Niet helemaal wat je vraagt, maar ik zag dit weekend Janneke Vreugdenhil tweeten over zoete recepten uit haar pas verschenen Koolhydraatarme Bijbel. In dit draadje legt ze uit dat ze erythritol gebruikt, wat lekkerder smaakt dan stevia.
Ik vind stevia ook echt niet lekker, maar het interesseerde me wel. Misschien vind je online wat van de recepten uit haar boek?
Oh ja echt geen Stevia gebruik ik hoor! Erythritol vind ik lekkerder, maar krijgt een gekke structuur als het na het bakken weer afkoelt, echt harde suikerkorrels. Ik doe het zelf dan ook altijd in de blender zodat het poedersuiker wordt, dan heb ik er namelijk geen last van
Ik durf niet te zeggen wat er verkeerd is gegaan.
Als ik financiers maak, doe ik dat met het recept van Rudolph:
Die mixt de jam door het beslag en dat gaat eigenlijk altijd goed. Wellicht dat dat de volgende keer nog een optie is? Het recept van Rutger klinkt wat complexer (koelen, invetten / bakpapiertje, jam er bovenop). Dat van Rudolph is wat eenvoudiger denk ik.
Vanavond om 21:00 uur zet ik de poll online. Tot die tijd kan je nog een recept insturen!
Gangmakers koek recept | Rutgerbakt.nl Deze koeken lijken mij leuk om samen te bakken.
Ik kan het niet laten om een koekjesrecept in te sturen. Deze lijken me geweldig:
Of ik mee kan doen met het uiteindelijke bakken durf ik niet te garanderen omdat mijn agenda vol loopt. Ik hoop het wel!
Ik heb de chocolate chip pecan cookies gemaakt van Ottolenghi
Resultaat:
Sorry voor die wazige laatste foto. Ik vind ze wel lekker maar denk niet 100% gelukt.
Dit is hoe ze er bij iemand anders uitzien:
Mijne zijn wat meer bolletjes? Een vriendin zei lijken net pepernoten had ze ook niet platgedrukt vanuit de koelkast ik dacht loopt vanzelf wel uit… maar dat moet dus wel? Ik vind ze ook iets te cakey aan de binnenkant ipv chewy? Hij is wel crispy van buiten.
Elke oven is anders, 100% dezelfde resultaten als een ander krijg je nooit.
Ook spelen factoren als luchtvochtigheid / klimaat, welk type bloem, of je een precieze weegschaal hebt etc allemaal mee.
Wat ik met koekjes kan aanraden is om het deeg zoveel mogelijk volgens de aanwijzingen in het recept te bakken, en ze dan in kleine hoeveelheden af te bakken. Zeker bij een nieuw recept.
Dan kun je checken hoe je oven het doet, of de porties iets groter of kleiner moeten, of je het eventueel moet platdrukken, etc. 1 baksessie is dan enorm leerzaam (zeker als je notities maakt voor een volgende keer) en je hebt niet een gehele batch koekjes die niet naar je zin zijn.
Wellicht neem ik bakken te serieus hoor, maar ik kan bloedchagrijnig worden van koekjes die niet naar mijn zin zijn dus ik heb liever wat extra werk dan een koektrommel vol frustratie.
Het was deeg voor 36 koekjes en heb nu 1/3e afgebakken en de rest in de vriezer gedaan! Volgende batch zal ik wat minder heet bakken en platdrukken, thanks!
Bij mij leken ze meer op die van jouw dan die van jouw vriendin, ook niet echt chewy. Temperatuur van het deeg voor het bakken kan ook een grote invloed hebben.
Staan in dat recept ook niet een paar suggesties hoe je ze krokanter of smeuïger kan krijgen? (Als ik het me correct herinner, t is al even geleden dat ik ze heb gebakken)