Baktopic #2

Crisp all the way through staat flatten the balls and ectra minute in the oven
Chewy is cooking the rolled dough when it’s fridge cold

Dit laatste heb ik gedaan. Direct uit koelkast 12 min in de oven op boven & onder hitte op 200 graden. Maar misschien dat ik volgende batch dan met hete lucht doe op 180.

Deze wil ik graag insturen :grin:

19 likes

Ik stuur graag in pasteis de nata (recept Paul Hollywood)

5 likes

Ik heb net ontdekt hoe ik de combimagnetron kan voorverwarmen dus ben nu hopelijk klaar voor onze gezamenlijke bakopdracht :sweat_smile::crossed_fingers:t2:

2 likes

Ik heb vandaag voor het eerst bapao geprobeerd te maken. Alleen het deeg is niet goed gerezen… Ik denk dat het verkeerd is gegaan bij het gist en de melk. Iemand enig idee hoe je ervoor kan zorgen dat het gist wel goed z’n werk gaat doen?

2 likes

Iets warmere melk of langer laten rijzen. Doordat het steeds kouder wordt rijst deeg een stuk langzamer. Ik zet mijn gistdegen ook vaak in een heel licht voorverwarmde oven (30-40 graden)

2 likes

Ik weet niet of het een goeie deal is maar zag deze bij mediamarkt voorbij komen: KITCHENAID 4,3l Classic Mixer-Keukenrobot 5K45SSEOB kopen? | MediaMarkt

Hieronder de poll! Tot en met zondag 7 november 2021 kan je stemmen. Om 21:00 uur sluit de poll automatisch en weten we wat we gaan bakken :smiley:

0 stemmers

5 likes

Superleuk! Is ook al bekend (tot) wanneer er gebakken gaat worden? Ik wil geen uitslag beïnvloeden met mijn stem als ik uiteindelijk niet mee kan bakken…

2 likes

Dank voor de poll!
Mag je ook op je eigen inzending stemmen of is dat flauw? :sweat_smile:

1 like

Vind ik niet flauw :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Nee dat hebben we nog niet besloten eigenlijk. Misschien iets van 2 weken de tijd of is dat te lang/kort? :thinking:

• 1 week vanaf zondag
  • 2 weken vanaf zondag
  • 3 weken vanaf zondag
  • 4 weken vanaf zondag
  • langer dan 4 weken
  • anders

0 stemmers

Edit; we kunnen natuurlijk allemaal op dezelfde dag gaan bakken, maar dat is misschien niet zo uitvoerbaar. Misschien een dag afspreken waarop iedereen zijn creatie toont?

2 likes

Bij deze dan. :partying_face:

3 likes

Thanks voor de tip! Heb het nog een keer geprobeerd en het ziet er nu al beter uit:

1 like

Wat jammer zeg! Ik doe meestal mijn vulling er al in voor ik ze in de koelkast zet, misschien helpt dat nog. En ik spuit de jam ook een beetje in de financier in plaats van alleen erop. Vond je ze wel lekker?

Mijn vriend heeft zijn favo koekjes weer eens gebakken, de chocolate chip cookies van Miljuschka.

@Marquez Echt leuk dat je dit hebt geregeld! Ik heb er zin in.

10 likes

M’n vorige cupcakes waren volledig mislukt (recept van Rutger gebruikt), maar ik blijf het proberen. Deze mooie sprinkles en kleurstoffen gekocht voor de volgende poging.

18 likes

Ik heb hier eerder een geweldige tip gehad voor een goede keukenweegschaal, dus ik probeer het nog een keer: ik zoek een goede rasp voor limoenen/citroenen die vooral scherp genoeg is.

Ik denk trouwens dat zo’n echte zesteur niet zo handig is omdat je dan wat langere schilletjes krijgt ipv rasp, maar nisschien vergis ik me… Ik hoop dat jullie tips/aanraders hebben.

Microplane is fantastisch. Kost wel wat, maar is echt elke cent waard.

Volgens mij is deze geschikt voor citroen enzo. Maar ik heb zelf die vier bladen rasp en dan gebruik ik altijd de fijne.

4 likes

Ik zweer bij mijn zesteur, zó handig. Knip ze soms idd wel korter achteraf

Ik ben ook microplane fan! Blijft lang scherp en handig in gebruik.
Volgens mij heb ik deze: Microplane
Ik rasp er alle citrusschillen mee, maar ook knoflook en gember bv.

5 likes