Jaa hier ook een groot microplane fan! Wordt ook veel gebruikt in professionele keukens.
Het wordt een beetje eentonig maar ik ben ook fan van Microplane.
Ik had eerst een merkloze rasp en het is echt alsof ik van een driewieler naar een Ferrari ben gegaan, raspen gaat zó makkelijk.
Her is wel behoorlijk wat geld voor een rasp maar als ik er wel alles mee kan raspen en hij goed scherp is heb ik dat er wel voor over, even zoeken naar een goede deal nu bedankt allemaal!
Ja, daar heb ik mijne ook gekocht. Knalgroen maar werkt geweldig.
Zonder suiker en vet ís ook gewoon niet gezellig.
Vriendin van mij had deze voor de eerste verjaardag van haar kind, misschien is dat iets? Smashcake zonder toegevoegde suiker - Foxilicious Bakken Viel bij het kind iig goed in de smaak. Alsnog wel suiker, maar geen toegevoegde suiker. Wel boter…
Voor mijn zoontje’s eerste verjaardag had ik een gezond bananenbrood recept gebruikt, maar dan in taartvorm, en versierd met wat botercreme en sprinkles. Dat bananenbrood at hij wel vaker, dus vond hij lekker. De botercreme kon hem niet bekoren
Een Charlotte Russe? De lange vingers kan je kant-en-klaar kopen of zelf met minder suiker maken. Hapt voor een jong kind ook makkelijk weg. Binnenkant kan ook relatief gezond met kwark en fruit. Strik erom en het is een echte feesttaart.
Ahh mijn voorkeuren staan juist onderaan! Ik wil heel graag meedoen maar veganize wel elk recept en bruine boter is mij nog niet goed gelukt qua smaak. Als iemand tips heeft ben ik benieuwd
Ik denk dat je er al een heel eind bent, als je een klein scheutje walnoot- of hazelnootolie toevoegt, naast de vervangende plantaardige olie. En kiezen voor donkere ipv lichte basterdsuiker voor de kleur (of half/half). Dan wordt het een lekker koekje denk ik.
En het is geen wedstrijd, he? Het gaat erom of jij een lekker resultaat behaald voor jezelf. En door het samen te doen, krijg je misschien nieuwe ideeën. Ik had bij enkele recepten ook wat bedenkingen, maar ik bedacht me, dat zo’n challenge me ook wel even uit mijn comfort zone brengt, en daar leer ik weer van. (Helaas doet dit koekje dat niet, maar dat geeft niet, het wordt vast lekker.)
Thanks! Ja ik vind het ook heel leuk om mee te doen en het is idd geen wedstrijd. En experimenteren vind ik ook leuk dus ik ga sowieso meedoen! Ik las ergens dat iemand margarine smelt met wat hazelnoten erin om de nootachtige smaak te krijg dus dat ga ik eens testen
Zou je misschien ook met de pecannoten in het recept kunnen uitproberen. Ik denk dat die ook best wat kleur afgeven. Heb dat zelf wel eens met pistachenoten gedaan en dat schuimde wel heel erg, maar verder lukt het prima. Juist leuk om ook een vegan versie te zien.
Thanks! Ja lijkt me ook een goed idee, love pecannoten.
Heb ook weer eens wat gebakken, ongeveer de lemon bars uit de openingspost maar iets meer deeg gemaakt dus een dikkere bodem. Er had van mij nog wel iets meer citroen (mijn autocorrect maakt er steeds Citroën van — hou op, ik heb niet eens een auto) in gemogen maar vind ‘m nu ook al erg lekker. Ik zag bij Yvette van Boven (boek Homemade, de nieuwste) dat ze er een schijfje gekonfijte citroen bovenop deed dus dat heb ik ook gedaan. Heerlijk!
Misschien kwark bolletjes of cake? Kan makkelijk suikervrij als je iets van Optimel aardbeien kwark gebruikt oid
Ik heb ooit eens het genot gehad een stukje heathy cheesecake geserveerd te krijgen, gemaakt van optimel met een bodem van roggebrood. Het was net zo smakelijk als dit klinkt. Recept van jammer de boer, mocht je benieuwd zijn
Hahaha nee oprecht een autocorrect. Oh prachtig
Dit kun je toch geen taart meer noemen en heb even dat recept opgezocht maar zijn manier van schrijven is ook echt vreselijk.
Je kunt ook een pak koopmans appel kaneel cakemix met 0% suiker appelmoes ipv roomboter & kaneel ipv kaneelsuiker bakken, dat schijnt prima te gaan en lekker te zijn. Als je er daar 1 of 2 van bakt in een rode vorm, laagje jam met minder suiker er tussen, en evt versieren met slagroom en wat sprinkles (of gewoon blauwe bessen, frambozen, kaarsjes en een klein vlaggenlijntje) heb je een leuke vrolijke taart die een jong kind kan eten/waar het kind zichzelf mee kan ondersmeren .
Kaneelbroodjes? Maar ik ben niet pietje precies dus als ik 8gr nodig heb in een recept zou ik gwn alles er in mikken😅
De bruine boter pecan koekjes hebben gewonnen! Wat was de deadline?! 2 weken vanaf nu toch? Dus 22 nov?
FF-Bakkers klaar…?