Hoe is het afgelopen?
Ja nog best goed eigenlijk! Was na een nachtje koelkast wel flink ingezakt, maar smaak was prima. Heb halfuurtje langer gedaan en op het laatst nog even de grill aan de bovenkant want hij bleef vrij bleek. Al met al prima dus!
Wat vinden jullie de lekkerste koek voor een kwarktaart (en dan geen Bastogne).
Ben hier altijd erg zoekende in maar heb de perfecte nog niet gevonden. Die uit het pakje vind ik het lekkerste eigenlijk haha.
Mijn moeder gebruikt altijd Digestive van Verkade, weet niet of je die kent? Minder saaie maar toch basic koekjes a la de Maria-koekjes. Is denk ik best lekker met een milde kwark met aardbei ofzo!
Ik heb er ooit een geproefd met een browniekoekbodem, dat vond ik wel erg lekker, maar past meer bij een cheesecake😅
Ja ik dacht altijd die tarwe dingen niet zo lekker zijn, maar zie het wel vaak terug komen . Misschien deze dan proberen…
@Eyimfihlo ja idd voor kwarktaart te heftig denk vind ook Bastogne iets teveel voor met aardbeien kwarktaart, indien je een naturel kwarktaart maak is het dan wel leuk al zou ik het ook eerder bij cheesecake doen!
Ik heb wel eens jodekoek gebruikt voor een monchou dat vind ik ook lekker!
Misschien die kokoskoekjes van verkade?
Volkoren San Francisco van Verkade!
Veel minder zoet dan bijv. mariabiscuitjes of bastogne, en daardoor een prettige basis voor een zoetere vulling. En er zit sesamzaad in, wat een lekker bijsmaakje geeft (vind ik).
Ik heb laatst bij een MonChou taart een spritsen bodem gemaakt, dat vond ik erg lekker en niet overheersend. Denk dat het ook wel goed bij kwarktaart zal passen!
En misschien geen koekjes, maar havermout, granola of muesli?
Ik denk dat Jodenkoeken de smaak uit een pakje het best benaderen.
Het leek me wel leuk om spontaan de pecankoekjes te bakken, want alle ingrediënten had ik in huis. Alleen had ik het recept niet eerst doorgelezen, dus nu moet ik 3u geduld hebben terwijl het deeg in de koelkast staat
Shit ik ga NU beginnen edit: vaak als ik te weinig tijd heb doe ik dan gewoon een half uurtje vriezef.
Ik heb alleen een vriesvakje helaas, dus dat gaat 'm niet worden. Maar op zich had ik niet echt avondplannen, dus het kan wel. Wachten duurt alleen lang
Haha nou hier staat het deeg in de vriezer. Ben heel benieuwd, nog nooit een recept met gebruinde boter gemaakt. Het rook zo lekker!
Ik heb de pecankoeken deze week gemaakt! Ik vond het ook erg jammer dat het deeg zo lang in de koelkast moest haha, maar ik vind het wel hele lekkere koeken. Mijn pecannoten uit de oven waren alleen nog veel te warm toen ik ze samen met de gehakte chocola bij het deeg gooide, dus al mn chocola begon meteen te smelten vandaar de donkerbruine kleur. Verder vind ik het zeezout wel echt een goede toevoeging; ik had dat er eerst niet overheen gedaan en toen miste ik het wel.
Hier ook de pecankoeken gemaakt! Heel leuk om eens een recept te doen dat ik zelf niet meteen uit zou kiezen. Maar het bruinen van de boter maakt een giga verschil in smaak. Ze zijn heerlijk! Ik had overigens maar 50 gr lichtbruine basterdsuiker, de rest heb ik vervangen voor donkerbruine. Verder wel het hele recept gevolgd!
Volgende keer doe ik weer mee hoor, leuk leuk!
Edit: het recept zegt trouwens dat het voor 12 koeken is, maar ik ga er minstens 24 uit deze hoeveelheid deeg halen.
Wat zien ze er lekker en gezellig uit @sofetch en @JeMoeder!
Ik ga vanavond ook beginnen aan de pecankoeken, maar het afbakken zal vast morgen worden als het deeg zolang in de koelkast moet.
Edit: misschien is het leuk om aan het einde van de bakperiode in 1 post alle pecankoekjes met de naam van de forummers erbij onder elkaar te zetten. Kunnen we eventueel zelfs wel stemmen op mooiste uiterlijk/presentatie, jammer genoeg kunnen we ze niet allemaal proeven .
Ja leuk idee! Weet niet of iemand super goed is in een foto met allemaal kleine fotootjes maken is? Anders begin ik nu alvast wel met foto’s verzamelen!