Ik ga eens kijken of het lekker is met gehakte geroosterde amandelen, die kan hij wel eten. Want noten zijn voor de ‘crunch’ wel lekker inderdaad.
Oh dat lijkt me een prima oplossing! Ik dacht aan zaden, zoals pompoenzaden? Iets dat een bite geeft. Maar amandelen lijkt me heerlijk!
Mijn koekje! Heb iets minder gram per koekje gedaan dan het recept (80 gram). En verder nog extra chocola en noten er bovenop gedaan
Ik beschouw Dorie Greenspan als koningin van de koekjes en zij adviseert om het met gehakte chocolade te doen. Zie deze video (die eigenlijk alleen voor mensen is die haar boek in de voorverkoop hadden gekocht
) vanaf ongeveer 2 minuten. Ik vind haar zó leuk en sympathiek, ook de manier waarop zij chocolade beoordeelt. 
Maar het idee is dus dat als je zelf chocolade hakt, geen één stukje even groot is. Je hebt kleine kruimeltjes, grotere stukken, gemiddelde stukken. Dat doet wat met het deeg en de textuur. Ik vind het met het eten van een koekje heel fijn als er een groot stuk chocola in verborgen zit, in plaats van alleen maar bakvaste chocolade chunks / druppels / chips. Die kan je tegenwoordig steeds makkelijker vinden bij supermarkten maar ik koop ze amper meer.
Ik heb inderdaad bakpoeder èn baking soda gebruikt. Beiden zijn te koop bij AH in handige zakjes van Dr. Oetker als je niet vaak bakt.
Doen jullie eventuele extra nootjes en chocolade eeop steken voordat het de oven in gaat of als je het er net hebt uitgehaald nog even erin drukken?
@FrauHelga thanks voor de adviezen! Ik ga even kijken of ik nog in huis heb (kasten zijn a mess hier) en anders die zakjes even halen
Ik doe het vlak voor afbakken. Zie tip 2:
Meestal hou ik ongeveer 10% van chocolade en nootjes apart en duw ik die in de deegbal voor ik ze de oven in doe, zodat die mooi op de bovenkant zitten. Dat vind ik mooier en lekkerder dan het vlak na het bakken.
Haha mijn vriend zei precies hetzelfde: “Meer pecannoten en meer chocola.” Wij geven elkaar altijd heel eerlijke feedback op onze kookkunsten
Ik had nu geen extra noten en chocola bovenop gedaan maar denk dat dat al een hele verbetering is, dus dat doe ik bij de volgende batch.
Ik heb het erin gedrukt nadat ze uit de oven kwamen. Anders smelt die chocola bij mij door het koekje heen en ik hou wel van grote stukken chocola/noten
Dubbelpost, maar ik heb helemaal zin in het volgende recept/volgende 2 weken 
Wat een geweldig leuke vrouw! Ik word helemaal blij van haar!
“There is a still life going on with a chocolate chip and an ant.”
“We don’t want a tough cookie” (en dan haar glimlach!)
Love her!
Misschien deze keer iets in een Sinterklaasthema? Kruidnootjes, speculaas, of iets met speculaaskruiden er in verwerkt? Als we vanaf zondag (21 november) twee weken optellen, kom je ongeveer uit rond pakjesavond.
Jaaa leuk!
Ik wil de pecan koekjes overigens ook nog maken als ik terug in Nederland ben. Dan doe ik gewoon beide recepten tegelijk 
Ik ga misschien vanavond voor een herkansing, even de elektrische oven proberen, echt goede balletjes maken en afwegen, en de trucs hier proberen 
Deze zien er top uit! En leuk, Sinterklaas thema!
Mijn inzending als idee voor de volgende ronde zou dan deze zijn!
Oh ja, sinterklaasthema is een leuk idee. Daarvoor wilde ik rode macarons maken met een vulling van italiaanse botercreme + speculaaskruiden. Geen idee of het lekker is
Jaaaaaa sinterklaasthema, helemaal leuk. Alleen moeten wel nog even tijd hebben om genoeg leuke inzendingen te verzamelen en te stemmen dan, dus moeten m denk ik iets over pakjesavond heentillen. Zullen we komende week recepten verzamelen? En dan op vrijdag de poll maken, kunnen we 't weekend stemmen en dan vanaf 29 nov bakken (tot 2 weken later, dus tm 12 dec)?
Ik zend dan deze koffie brownies met karamel en speculaas in! Niet echt diehard sinterklaas, maar wel speculaas-themed 
Ik wil ze ook vegan gaan bakken!
Ja lijkt me ook een goed idee! Die brownies klinken ook echt lekker!
Dan kunnen we daarna verder met het kerstthema 
Die brownies zien er echt goed uit, zelfs voor iemand die niet van koffie houdt.