Goed punt!
Ahhh, ik ben ook zo enthousiast voor weer een nieuwe ronde. Vind het zo leuk om weer eens nieuwe recepten te proberen en alle resultaten hier te zien
Goed punt!
Ahhh, ik ben ook zo enthousiast voor weer een nieuwe ronde. Vind het zo leuk om weer eens nieuwe recepten te proberen en alle resultaten hier te zien
Zo leuk al jullie koekjes! Had het zelf te druk om mee te doen, maar een volgende keer schuif ik zeker aan!
Ik ben al druk bezig met voorbereidingen voor mijn kerst-cookie box . Ben recepten aan het uitkiezen, ga dit weekend een paar dingen testen, etc. Ik wil ook heel graag een kitchenaid gaan kopen, bij de bijenkorf is er nu best flinke korting, maar ik weet niet of ik moet wachten tot black friday, wellicht dat er dan nog grotere korting bij bijvoorbeeld coolblue is. Lastig!
Het fijnste aan koekjes bakken is toch wel dat je deeg kan bewaren in de koelkast / vriezer, en dat je ze dan per stuk kan afbakken.
Grr ik baal echt dat mijn chocolade erdoorheen gesmolten is! Denk dat ze lekkerder zijn als het echt chunkies zijn, dan proef je denk ik de gebruinde boter beter in de koek zelf. Nu is het wel een heel lekker chocoladekoekje, maar toch haha. Ga het recept -als mijn balletjes op zijn- weer een keer opnieuw maken, en dan goed!
Morgen ga ik aan de pecankoekjes beginnen, zo leuk om alle tips en tricks ook mee te krijgen! Heel leerzaam.
Begin van de week heb ik voor een gelegenheid gevulde speculaas volgens Rutgers recept gemaakt. Heel lekker, maar volgende keer doe ik er naast speculaaskruiden ook nog wat cayennepeper en een extra snuf zout bij. Makkelijk recept, de kunst zit m in het mooi in je bakblik krijgen.
Mijn deeg is even iets verder aan het afkoelen en dan doe ik m’n chocola erdoorheen en kan het de koelkast in! Heb het al geproefd en vind het lekker. Het ruikt ook heel goed
Morgen ga ik ze pas afbakken.
wat leuk met dat patroontje bovenop!
Ik heb ze ook gebakken! Wat een ontzettend leuk recept, het deeg smaakte heerlijk en de keuken ruikt nu ook heel lekker, ik kan niet wachten om ze vanmiddag te proeven. Ik heb 24 koekjes gemaakt (ik ga ze morgen uitdelen) en heb jullie tips uitgeprobeerd, van het deeg in folie doen door @Nori , het pan smashen van @FrauHelga en het platdrukken van de koekjes als ze net uit de oven komen van @Bunnyslippers . Echt zo zo leuk om dit samen te doen!
(Idee om een koekje op een mooi schaaltje te fotograferen ook 100% geïnspireerd door dit topic, ik ben zelf echt heel erg slecht in eten lekker op de foto te zetten, haha!)
Het koekjesdeeg ligt in de koelkast af te koelen. Ben zo benieuwd het deeg zelf smaakte al heel lekker. Mijn boter was uiteindelijk heel donkerbruin geworden, lette even niet op. Was bang dat het verbrand was maar deeg smaakt gelukkig totaal niet verbrand, heeft een hele rijke smaak.
Heb het recept aangepast zodat het vegan is. De eieren heb ik vervangen voor no egg egg replacer en de boter voor violife ongezouten boter.
Ik bak altijd op boven- en onderwarmte, deze koekjes ook! Heb ze er wel een paar minuten langer in gelaten (14-15 min in plaats van 12), maar eigenlijk ga ik ervan uit dat recepten altijd voor conventionele ovens zijn.
Koekjes zijn ontzettend geslaagd trouwens, goed crispy van buiten en lekker chewy van binnen!
Ik doe hetelucht, want heb geen boven- en onderwarmte. Ga in recepten eigenlijk altijd uit van boven- en onderwarmte en speel soms zelf met de temperatuur
Heb vanmiddag 4 koeken afgebakken van 60 gram per stuk. Zijn echt super grote koeken geworden. Zowel mijn man als ik vonden de koeken echt super lekker zijn ook alle 4 al op. Knapperig van buiten en zacht van binnen.
Heb voor het eerst pan banging toegepast wat ik elke keer voorbij zie komen bij de koekjes van @FrauHelga . Denk dat ze daardoor mooi dun zijn geworden.
Het recept veganize is voor mij gevoel heel goed gelukt.
Ligt in ieder geval weer genoeg koekjes deeg in de vriezer.
Ik sla deze challenge over, want geen tijd en onlangs nog zulke koeken gemaakt van Claire Saffitz (leuk YouTube kanaal heeft ze ook). Maar wellicht is het een leuk idee om voor de volgende challenge iets te kiezen uit het nieuwe boek van Rutger, de bakatlas. Volgens mij hebben een paar meiden die hier wel
Hoe heb jij het recept vegan gemaakt?
Violife boter ipv roomboter en voor de eieren heb ik no egg egg replacer gebruikt. Normaal vervang ik eieren door een lijnzaad ‘ei’, dit was de eerste keer dat ik no egg egg replacer heb gebruikt.
Goed idee!
Als meelezer is het ook zo leuk om te zien hoe jullie hetzelfde maken. De volgende doe ik denk ik ook mee!
Ja idd! Ik doe nu niet mee want ik probeer gezond te eten en kan sws geen maat houden met deze koeken maar de foto’s zijn heel leuk!!