Superleuk dat zoveel forummers de koeken hebben gebakken! Met het volgende baksel doe ik ook graag mee (was nu nog herstellende van een operatie, dus niet gelukt)
Hé wat toevallig, ik heb vanmiddag koekstempeltjes besteld bij Søstrene Grene. Ik had al 4 soorten, en heb nu deze besteld;
Als je van die gekartelde koekjes wil maken, rol je een plak deeg dun uit, stempel je op verschillende plekken, en daarna gebruik je een uitsteker met kartels om ze uit te steken.
@Puzzelmeiske Als er bakpoeder of baking soda in een deeg zit, lopen ze uit. Zoek dus naar recepten die dat niet of nauwelijks bevatten.
Pepparkakor zijn meestal zonder rijsmiddel als ze uitgestoken worden, en bevatten speculaasachtige kruiden. Wellicht is dat een idee?
@Marquez Klopt, maar die Oosterse stempels die ik heb (met name de aluminium stempels) gaan vaak uit van een gevuld bolletje deeg dat je plat drukt met de stempel. Die van Søstrene werken het beste met deeg dat al een platte plak is zeg maar.
Zo leuk om het overzicht ook in elkaar te zetten. Morgenavond komt die online! 
Ik doe op valreep ook nog mee met de bak challenge. Ze zijn wel lekker! Alleen wat te droog volgens mij. Ze zijn ook wel gerezen, ik had ze zelf wel wat dunner verwacht. Volgende keer misschien meer boter? 
Over op de valreep gesproken, ik doe ook nog mee. Ik vind ze lekker, maar ook best zout? Normaal gesproken doe ik bijna geen zout in recepten, ook niet waar het eigenlijk wel hoort. Hier had ik me (bijna) helemaal aan de voorgeschreven hoeveelheid gehouden, maar het is mij wat toch wat te veel denk ik.
Het bruinen van de boter vond ik heel leuk! Nog nooit eerder gedaan.
Ik heb ze vrij klein gemaakt, heb er zo’n 35 liggen nu. Dat wordt uitdelen 
Dankjewel! Ja, hij was lekker!
Ik heb laatst de kardemonbroodjes uit de Bakbijbel gemaakt, súper lekker! Had nog nooit iets met kardemon gegeten of gemaakt maar vond ze echt voor herhaling vatbaar.
Hier ook een geslaagde bakdag! Speculaas rondo’s en bokkenpootjes!
De Cinnamon roll cheesecake die ik had het gebakken was ook erg lekker, geen foto van
Prachtige baksels!
En AH bordje toch?
Die van @pastelzwart is ook al zo mooi (kerstservies 2020).
Ik zie jou al helemaal met je pensioen bij Kunst & Kitsch als AH servies expert.
Moet ook echt eens opletten of ik daar leuke bordjes zie.
OMG dat zou ik zo willen,
servies.
In de app zag ik dat AH met wit groen kerstservies komt, met een soort botanische print. Blauw vind ik zelf mooier dan groen maar dit is wel een leuke afwisseling.
Ooo serieus? Ik heb ook al een andere set van AH in groen dus wordt hopelijk helemaal mooi
Eerste post ever, meteen te laat voor de bak challenge
Ik lees al wel een hele tijd mee, dit is echt mijn favo topic. Lekker recept, leuk om eens iets anders te doen met koeken, vind ze soms toch wat saai. Vind de tips hier ook zo handig 
Hoop dat het goed gaat met de foto uploaden!
Ja jouwe is het ontbijtbordje van vorig jaar. Echt een prachtige lijn.
@the.rebel.club Dit jaar is o.a. dit verkrijgbaar, nog wel een paar weekjes geduld helaas:
Het bordje van @DrWrenKingston lijkt mij ook van AH, die hadden in 2014 een lijn met craquelé servies. O.a. turquoise / blauw, roze en grijs. Sindsdien hebben Xenos en ik denk ook Action echter vergelijkbare serviezen verkocht. Heel leuk servies vind ik het.
@Nerys Welkom! Leuke binnenkomer. 
Oooh dit vind ik wel echt prachtig, ik had het niet moeten zien…
Moooooi! Ga deze zeker aanschaffen, heb die blauwe van vorig jaar ook. Groen is echt prachtig. Hoop dat er ook weer mooie kommen zijn.
@Nerys super leuke eerste post! Koeken zien er mooi uit en een leuk bordje!
Omfg ik heb een recept gemaakt wat al lang op mijn lijstje stond, een griekse yoghurt citroen crumble met lemon curd. Maar ik heb perongeluk olijfolie ipv zonnebloemolie gebruikt en nu is t hele beslag zo bitterachtig 

zit nu alsnog in de oven maar zal wel niks worden
Ja klopt! Heb ook nog een ander bordje van AH die ik hier niet vaak zie die zal ik volgende x posten haha.
Deze heb ik wel al echt lang maar zie je soms wel eens terug in hun collectie.
Haha ja stiekem wel. Ik las al heel lang anomiem mee (lekker creepy
) want toch een beetje zenuwen om dan mee te posten. Maar zo’n challege is echt leuk. Niemand in mijn omgeving houdt echt zo veel van bakken en koken, dus nu zijn jullie allemaal mijn nieuwe bakbuddies haha