Baktopic #2

De koekjes! Heel mooi gepresenteerd op ene snijplank :stuck_out_tongue_winking_eye: ze liggen nog af te koelen, ben heel benieuwd naar de smaak. Ik ga ze wss vanmiddag proeven

20 likes

Oeh wat zien ze er mooi rustiek uit bij jou!

1 like

Ik mag voor 25 euro een cadeautje uitkiezen, heb nu Donna Hay, Kleine taartjes en 100 cookies op mijn lijst staan. Hebben jullie een mooie aanvulling?

Ik ben niet perse op zoek naar een boek waar echt superingewikkelde klassiekers in staan, ik haal meer plezier uit ‘iets heel erg lekkers’ bakken met goede ingredienten. Het hoeft ook niet doodeenvoudig te zijn, ik kan ondertussen wel een beetje bakken.

Thanks! Die heb ik al, leuk boek :slight_smile: zal mn tekstje even aanpassen.

Het was binnen twee dagen op en ik was geeneens de grootste afnemer 🥲

1 like

Je kan ook de helft bakken? Zijn nog best veel koekjes

2 likes

Ziet er mooi uit! Denk niet dat het aan de chocolade ligt, ging ook een hele pak boter in. Bij mij waren ze ook best vettig.

Ik heb ze last minute ook gebakken. Heb 22 koekjes van 50 gram gebakken. Helaas had ik niet genoeg pecannoten meer om ze dedtig te decoreren. Ik vind ze wel heel lekker, die bruine boter is hemels.

13 likes

Ik heb ze ook gemaakt! Wat een grote hoeveelheid deeg! Ik had 1150 gram! Koeken van 50 gr vond ik veel te groot en te zwaar. De volgende batch was van 30 gram. Veel beter. Overige deeg zit in de diepvries, daar kan ik nog maanden op vooruit. (dat vind ik ook het fijne aan koekjesdeeg).

Wel vond ik de koekjes vrij zoet. Melkchocolade zou ik geen aanrader vinden. En wat meer pecannoten kan ook geen kwaad!

17 likes

Wat een mooie glazuurlaag! Ziet er heerlijk uit.

Ik had gisteren een gezonder bananenbrood gebakken dan die ik normaal maak. Is echt super lekker, naar een recept van Rutger. Super makkelijk en ik denk dat iedereen dit ook wel standaard in huis heeft. Blauwe bessen ipv rozijnen lijken mij ook heel lekker. Het is wel een compact deeg maar dat is wel fijn juist. Goede structuur

Het grote voordeel is ook dat het wel zoet is maar niet zo zoet als die je maakt met het hummingburd recept.

2 likes

Gisteren gevulde speculaas gemaakt na het recept van Rutger. Alleen heb ik kant en klare spijs gebruikt. Echt goed gelukt

4 likes

Op de valreep nog bezig met de koekjes. Het deeg ligt nu net in de koelkast. Ik vind deze challenge echt heel erg leuk! :smile: Zou me normaal niet zo snel wagen aan bruine boter, maar met alle tips is het volgens mij goed gelukt! De koekjes in het topic zien er ook echt goed uit. Ben benieuwd naar het resultaat :crossed_fingers:

4 likes

Zou gekonfijte citroen ook passen denk je? Ik hoop dat ik vandaag nog tijd kan maken voor de koekjes bakken en anders was ik gewoon alleen de host deze editie :joy:

3 likes

Op de valreep geloof ik, ik heb de koekjes ook gemaakt! Ik heb het deeg in 24 porties verdeeld en vind ze al best groot, hoe haal je hier maar 12 koeken uit. Wel echt superlekker!

17 likes

Nog meer koekjes! Vooral dat deeg was echt :drooling_face:

24 likes

Mijn koekies!

Ze zijn wat donkerder uitgevallen omdat ze te lang zijn gebakken. :grimacing: mijn oven moet ik normaal altijd langer aanzetten maar gelukkig heb ik een herkansing met de ingevroren deegballetjes. Heb bij beide suikers 20gr minder gedaan en vond ze precies lekker zoet.

24 likes

Kent iemand hier toevallig een lekker recept met passion fruit curd? Ik heb een potje open staan en wil 'm niet verspillen dus ik wil kijken of ik er nog wat lekkers mee kan maken

1 like

Ik heb een laagje bovenop een vrij basic cheesecake gedaan (was lekker) en op een pavlova.Verder t potje leeggelepel voor in de yoghurt en op scones.

3 likes

Ik heb dit recept wel eens gemaakt met zelfgemaakte passievruchtencurd: Lemon curd kruimelcake - Zoetrecepten

3 likes

Mijn koekjes zijn ±35 gram. Dit is echt een nieuwe favoriet! Wel lijken ze op de foto net iets lichter dan ze zijn :sweat_smile: Ik heb ook gecheat en pure chocolade chips uit Duitsland gebruikt want die had ik nog liggen.

16 likes