Ik heb al die koekjes nog niet gebakken, maar in de koekjesbijbel van Rutger staan er heel veel in die met een stempel gemaakt kunnen worden. En @FrauHelga maakt volgens mij ook regelmatig van die wat meer midden oosterse recepten waar het ook wel veel gebruikt wordt. Dacht ik hoor.
En @Koda ja dat is een goede, zoeter zal het wel worden idd. Hmm. Misschien een deel proberen. @Florence het gaat niet meer lukken vandaag, helaas. Was er al een klein beetje bang voor. Nou ja geeft niets, heb wel alles in huis dus ga de koekjes komende week gewoon ergens maken!
Tijdje terug had ik hier al een taart gepost die ik met de hand gemixt had, met een garde. Nu is mijn mixer nog steeds stuk, maar ik had afgelopen week een cake gemaakt en ik was echt verbaasd hoe goed het gaat met de hand! Je hebt veel meer controle ook nog over het beslag en als je een goede techniek toepast is het verbazingwekkend hoe goed het werkt. Op internet las ik ook wat vragen als wat kan je met een garde maken? Nou eigenlijk alles dus, het kost alleen meer tijd en armkracht.
Hoe je de garde juist gebruikt (en dit is echt waar de manier!)
En er schijnt dus een deeghaak garde te bestaan voor als je zwaarder beslag maakt met de hand. Klinkt ook als een handig ding.
Nou ja goed voor iedereen die zich dus afvraagt is het wat met de hand, jazeker. Je hebt geen handmixer of kitchenaid nodig als je lekkere dingen wil bakken. Alleen een echt goede garde