Baktopic #2

Ik zie jou al helemaal met je pensioen bij Kunst & Kitsch als AH servies expert.

Moet ook echt eens opletten of ik daar leuke bordjes zie.

13 likes

OMG dat zou ik zo willen, :heart: servies.

In de app zag ik dat AH met wit groen kerstservies komt, met een soort botanische print. Blauw vind ik zelf mooier dan groen maar dit is wel een leuke afwisseling.

5 likes

Ooo serieus? Ik heb ook al een andere set van AH in groen dus wordt hopelijk helemaal mooi

1 like

Eerste post ever, meteen te laat voor de bak challenge :sweat_smile: Ik lees al wel een hele tijd mee, dit is echt mijn favo topic. Lekker recept, leuk om eens iets anders te doen met koeken, vind ze soms toch wat saai. Vind de tips hier ook zo handig :heart:

Hoop dat het goed gaat met de foto uploaden!

49 likes

Ja jouwe is het ontbijtbordje van vorig jaar. Echt een prachtige lijn.
@the.rebel.club Dit jaar is o.a. dit verkrijgbaar, nog wel een paar weekjes geduld helaas:

Het bordje van @DrWrenKingston lijkt mij ook van AH, die hadden in 2014 een lijn met craquelé servies. O.a. turquoise / blauw, roze en grijs. Sindsdien hebben Xenos en ik denk ook Action echter vergelijkbare serviezen verkocht. Heel leuk servies vind ik het.

@Nerys Welkom! Leuke binnenkomer. :heart:

13 likes

Oooh dit vind ik wel echt prachtig, ik had het niet moeten zien…

1 like

Moooooi! Ga deze zeker aanschaffen, heb die blauwe van vorig jaar ook. Groen is echt prachtig. Hoop dat er ook weer mooie kommen zijn.

@Nerys super leuke eerste post! Koeken zien er mooi uit en een leuk bordje!

1 like

@FrauHelga Dank je!

@Marquez Thanks! Het is eigenlijk een plateau(tje). Happy kringloop vondst :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Omfg ik heb een recept gemaakt wat al lang op mijn lijstje stond, een griekse yoghurt citroen crumble met lemon curd. Maar ik heb perongeluk olijfolie ipv zonnebloemolie gebruikt en nu is t hele beslag zo bitterachtig :sob::sob::sob: zit nu alsnog in de oven maar zal wel niks worden

1 like

Ja klopt! Heb ook nog een ander bordje van AH die ik hier niet vaak zie die zal ik volgende x posten haha.
Deze heb ik wel al echt lang maar zie je soms wel eens terug in hun collectie.

1 like

Haha ja stiekem wel. Ik las al heel lang anomiem mee (lekker creepy :sweat_smile:) want toch een beetje zenuwen om dan mee te posten. Maar zo’n challege is echt leuk. Niemand in mijn omgeving houdt echt zo veel van bakken en koken, dus nu zijn jullie allemaal mijn nieuwe bakbuddies haha

21 likes

Ja leuk! Ik vond de tips ook heel handig, scheelt weer eenzame frustratie.

3 likes

En hoe was het eindresultaat? Ik zie namelijk nog best vaak recepten met olijfolie voorbij komen (bananenbrood of polentacake) maar ik gebruik dan juist een neutrale zonnebloemolie, omdat het me niet echt lekker lijkt.
Edit: Ben intussen al bijna alle koeken van de challenge kwijt en ze vielen erg goed in de smaak!

1 like

Wat leuk dat je ook bent mee komen posten en gezellig om bakbuddies te zijn :smiley:. Je hebt ook meteen een hele mooie foto gemaakt! Welkom in elk geval :hugs:

Ik heb eerst ook jaren en jaren meegelezen haha en vind het nu nog leuker op het forum nu ik zelf ook meepost!

1 like

Smaak viel me alles mee! Cake zelf is super smeuïg en zacht, dus over t recept zelf ben ik wel te spreken maar zou het volgende keer toch echt met zonnebloemolie doen. Er zit een soort ondertoon van die olijfolie aan en da’s niet per se een goeie toevoeging. Maar mijn vriend wist niks en vond het lekker, dus zit wel goed geloof ik :+1:t3:

Koeken zijn niet meer gelukt maar ik was geinspireerd door de bruine boter verhalen dus ik heb madeleines met bruine boter gebakken. Lekkerrrr!

6 likes

Hoihoi!

Hierbij het overzicht en verslag van de eerste bak challenge. In totaal hebben er 48 mee gedaan!!! Echt wow zo tof! De eerste die de koekjes gebakken én gepost had was @Tessel. @Ireth deed op de valreep nog mee en sloot de challenge af. Door deze challenge kunnen we nu ook een nieuw lid verwelkomen, helaas niet meer op tijd, maar boeiend @Nerys fantastische eerste post. Hieronder in de samenvatting vind je alle koekjes onder elkaar (op volgorde van insturen) met een aantal polls erbij. Ik maak nog een overzichtje met alle tips, daar ben ik niet meer aan toegekomen. het is toch meer werk dan ik had verwacht.

Snel op naar de volgende challenge! Sinterklaas thema of slaan we die over en gaan we voor een decemberthema?

Samenvatting

Dit waren alle koekjes! Wat zijn ze allemaal mooi geworden op hun eigen manier. Heel erg tof. Ik wilde eerst een poll maken voor een top 10, maar ik vind dat onzin (en die poll wordt dan veel te lang) dus alle koekjes zijn fantastisch en is een eerste plek waard. Over op de polls.

Ik had gezegd dat ik mee deed in de start poll en heb dat wel/niet gedaan

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor de beeldvorming, waar ter wereld zijn de koekjes gemaakt?

• Nederland
  • België
  • Ander EU land
  • Buiten de EU

0 stemmers

Was je verbaasd toen je het recept aan het maken was dat het deeg 3 uur moest rusten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vond je het deeg al lekker genoeg?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoeveel minuten hebben jouw koekjes ongeveer in de oven gestaan?

• 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • meer dan 20

0 stemmers

Hoeveel koekjes heb jij ongeveer uit het deeg gekregen?

• 12
  • tussen de 10 en 20
  • tussen de 20 en 30
  • tussen de 30 en 40
  • meer dan 40

0 stemmers

Heb je een deel van het deeg ingevroren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vond jij dat er te weinig pecanoten en chocolade door het deeg zat?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vond je de koekjes te zoet?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Of had je van te voren de hoeveelheid al aangepast?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zeezout was een toevoeging?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb het recept precies gevolgd en helemaal niks aangepast

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb de koekjes op het aanrecht getikt

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En de laatste vraag. Ik ga de koekjes zeker nog eens maken

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Nou dat was hem! Super tof dat jullie allemaal zo enthousiast zijn en waren. Had echt niet verwacht dat er zoveel mee zouden doen! Ik zal morgen proberen een overzicht te plaatsen van alle tips en trics die zijn gedeeld. :smiley:

70 likes

Heel leuk zo dit overzicht! Ik heb zelf wel meegedaan, maar niet gepost :slightly_frowning_face: Vond ze erg lekker, maar niet mooi genoeg voor foto’s :sweat_smile:

3 likes

Ooh die hadden we ook nog natuurlijk! Wat stom, haha. Wat leuk dat je ze wel hebt gebakken en dat hier deelt. volgende keer gewoon een foto posten hoor! in het overzicht kan je wel zien dat elk koekje er anders uit ziet, juist leuk :smiley:

Wel meegedaan, maar geen foto gepost;

• Jazeker!

0 stemmers

2 likes

Heel leuk gedaan het overzicht :star_struck:! Ik heb een poging gewaagd om koekjesmemory te spelen maar kan nog geen paar vinden dat echt veel op elkaar lijkt (en dat maakt deze bakchallenge juist zo leuk!). Ook hele leuke pollvragen, dankjewel voor het in elkaar zetten :hugs:.

8 likes