Welkom!
Leuk dat de challenge ook nog eens nieuwe gebruikers heeft opgeleverd, gezellig.
mijn inzendingen:
en twee recepten uit Sweet van Ottolenghi die ik net nieuw heb
Die jojo koekjes heb ik al eens in het rabarber seizoen gemaakt en die zijn echt 10/10, ZO lekker.
Oh goed om te weten! Ik wilde ze graag maken dus had zelf ook al framboos bedacht maar ga zeker niet wachten tot de zomer haha.
Zoooo leuk jullie enthousiasme! Worden alleen wel heel veel inzendingen zo, als iedereen meerdere instuurt, haha. Ik maak er tegen t einde van de week een poll van, maar misschien voor de volgende ronde goed om t toch allemaal bij 1 recept voor inzending te houden? Anders is t zo moeilijk kiezen
Ja, dat begrijp ik, ik voel me meteen schuldig voor mijn 2 inzendingen. Is het iets om een soort tweetraps raket te maken. Dat we eerst pollen op alle recepten. En dan kiezen uit de 3 of 5 die de meeste stemmen kregen?
Ja ik vind dit een goed idee! Want anders gaan toch veel stemmen verloren bij de uiteindelijke keuze.
Oh nee joh je niet schuldig voelen! Het enthousiasme is super leuk. vind je idee tof! En dan een dag de tijd om te kiezen uit de top drie is miss wel wat dan?
Ja zoiets? Ik dacht top 3 of 5, afhankelijk van hoeveel het er zijn, want als er 60 stemmen zijn en 20 recepten, dan worden de stemmen veel verspreid.
Kan technisch in de eerste pol ook per stemmer 3 stemmen worden gegeven? Of zoiets? Dat helpt misschien ook wat?
Oh nee joh, zo was t helemaal niet bedoeld! Meer als iets om over na te denken haha, niks persoonlijks! Heb zelf de vorige keer ook twee ingestuurd maar nu t enthousiasme voor de challenge zo gegroeid is viel t me op! Vind je idee van een tweetrap een goed idee
Deze wil ik graag insturen voor de volgende ronde. Typisch Zweeds om in december in al het gebak (voornamelijk zoete broodjes) saffraan te gebruiken. Indien nodig kan ik het recept vertalen.
Hier wat andere favorieten ook met saffraan:
Solbulle met saffraan
Sockerkringla met saffraan
Kladdkaka met witte chocolade en saffraan
Oh mensen hou op met me, nu wil ik al deze recepten gaan maken
@Nori dat is interessant, die safraan, geen idee dat dat gebruikelijk was om mee te bakken in Zweden. Ga er zeker een recept proberen.
Wat zit dit er allemaal lekker uit
Superleuk! Ik ken Lussekatter, ook al zulke lekkere broodjes. De saffraan zorgt voor zo’n mooie kleur.
Mochten we een recept met saffraan gaan maken, dan kan ik de webshop van Beste Saffraan van harte aanbevelen. Daar heb ik al regelmatig besteld, ze hebben ook goede vanillestokjes.
Oeh deze ga ik sowieso eens maken, leuke variatie op mn ‘gewone’ kaneelbroodjes
Heb je een recept voor die laatste? Ziet er zo mooi en lekker uit!
Oke ik had geen tijd om die pecankoeken te maken tijdens de challenge maar is het echt nodig om het deeg 3 uur in de koelkast te leggen? Wat doet dat precies? Want ik ben lui aangelegd en wil ze dan meteen in de oven knallen
Ja is echt nodig! De boter moet opstijven zodat je er balletjes van kan maken. Anders loopt het deeg onwijs snel uit tot 1 grote plaat en da’s niet zo lekker. Geduld is een schone zaak
Ik heb een uurtje in een platte plak in folie in de vriezer gedaan, dat ging ook prima, iets sneller
Ohh was dat het? Mijn deeg was vanaf het begin al redelijk stijf, en na een paar uur in de koelkast echt knetterhard. Ik heb er toen met grof geweld balletjes uit lopen bikken.