Baktopic #2

Saffraan wittechocoladetaartje is echt goddelijk geworden :drooling_face::drooling_face::drooling_face: lekker crunchy aan de buitenkant en zacht/smutchy van binnen. Frisse frambozen erbij, nomnomnom!

Volgende keer met meer grammen saffraan en misschien iets meer kardemom want proef nu alleen witte chocola haha

28 likes

Nog een tip als je met kardemom bakt: het is nog lekkerder als je grofgemalen kardemom gebruikt :grin:

Plaatjes van kardemom

4 likes

Oeps ik had eigenlijk gemist dat het sinterklaasthema moest zijn :grimacing: maargoed het toont vanzelf al in de poll dat mensen speculaas willen haha

3 likes

10 euro voor 5× 0,1 gram volgens mij, niet voor 5×1 gram.

Ik heb net mn broertje opdracht gegeven om flink voor me in te slaan, hopelijk nog voor de kerst hier!

4 likes

Ze zien er heerlijk uit! Mooi dat je ze ook lekker vindt :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Pandan mochi wafels gemaakt :waffle: door de rijstebloem zijn ze lekker chewy. Als ik aardbeien en slagroom in huis zou hebben zou ik dat erbij serveren maar ik had geen zin om naar de supermarkt te gaan haha

19 likes

Jaaa het is gelukt!
Was echt een toevoeging aan de cake:

Haha je ziet het niet zo goed maar het was echt heel lekker

14 likes

Yay, wat goed! Je ziet die mooie glans op de foto. De cake ziet er ook lekker uit :smiley:

1 like

Die van Rutger (warm uit de oven met vanille ijs en slagroom) waren hier een succes. Dus bedankt voor de tip! :smiley:

Ik weet niet of je melk of water door het beslag moet doen, maar ik zou sowieso volle melk erdoorheen doen, en wat vanille extract en 1 a 2 eetlepels gesmolten boter door het beslag doet ook veel voor de smaak

2 likes

Wat moet je er doorheen doen nog? Water? Of ook nog melk enzo? Je zou kunnen overwegen om t water/melk te vervangen voor karnemelk of zo denk ik. Of vooraf al wat gepureerd fruit er doorheen scheppen (en dan niet volledig mixen) zodat je af en toe een hap hebt met framboos bijv?

4 likes

Ik heb gisteren de speculaastaartjes met peer van rutger gemaakt. Wel heel lekker (en ze zagen er mooi uit), maar weinig speculaas smaak. Als de keuze hierop valt zou ik aanraden om er het driedubbele aantal speculaaskruiden in te doen! Ik had 1,5 EL gedaan ipv 1 EL maar iedereen proefde weinig speculaas

3 likes

Ik heb weer de brown butter pecan chocolade koekjes gemaakt :face_with_hand_over_mouth: althans, deeg ligt in de koelkast. Minder suiker gebruikt dit keer en extra pure chocolade, dus ben benieuwd.
En ook de witte chocolade saffraan kladdkaka gemaakt, nu aan het afkoelen. Was te lui om boter en chocolade au bain marie te smelten dus in de magnetron gedaan maar dat kreeg een hele vreemde consistentie. En toen had ik het beslag in de taartring gedaan maar er zaten veel luchtbellen in dus wilde die eruit slaan en toen sprong de rand los :rofl::rofl: beslag sijpelde eruit, maar gelukkig het meeste gewoon kunnen redden. Ben benieuwd! Ga het proeven als toetje.
Oh en voor de koekjes had ik ook eerst 150 g pecannoten verbrand tijdens het roosteren. Was echt lekker chaotisch bakdagje vandaag.

10 likes

Haha ik ben ze dus ook nu nog een keer aan het maken. Ten eerste omdat ik nu nog beter weer hoe ik beurre noissette maak, en ten tweede omdat ik het deeg wil invriezen in bolletjes zodat ik deze goddelijke koekjes vers op tafel kan toveren binnen een uurtje zodra er bezoek komt of zodra ik er zelf zin in heb.

Edit: en ten derde omdat ze echt fucking lekker zijn.

2 likes

Dit soort dagen zo herkenbaar

2 likes

Tip: oven 20 graden lager dan normaal en dan ietsje langer bakken. Mijn diepvrieskoekjes zagen er uit als een half gesmolten bol ijs, niet aan te raden🤢

1 like

Ik heb een boterkoek gemaakt met speculaaskruiden, maar er zit zoooooooooooveel boter in. Vond het al vrij veel toen ik bezig was met het recept, maar na het bakken is het er niet beter op geworden helaas. Morgen herkansing.

1 like

Oh dank voor de tip!!

Heeft iemand hier een lekker verjaardagstaart/taartjes recept? Of een lievelingstaart-soort. Ik zoek inspiratie.

2 likes

Ik vond deze echt heel lekker en easy
Maar weet niet of je dit bedoelt met verjaardagstaart

Eigen foto

38 likes