Baktopic #2

Niet de mooiste foto’s maar echt fucking lekker. Wel wat meer saffraan in gedaan en dat proef je echt heel goed. 30 sec opgewarmd, echt lekker ‘nattig’ taartje. Love it.
Oh en had de kardemom er gewoon doorheen gemixt ipv alleen bovenop want dat vond ik vreemd.

Zuurtje van de framboos vind ik trouwens wel essentieel, voegt echt iets toe qua smaak.

16 likes

Hoe is t geworden?

Oeh die is erg pretty! Eigenlijk mogen alle taarttips, heb geen specifieke voorkeur. Vooral een verjaardag en een nieuwe mixer dus zin om te bakken.

Ahhh voor je nieuwe mixer is t wel leuk om wat meer beslagjes enzo te maken denk ik?

Heb deze afgelopen verjaardag gemaakt, wel echt een hele klus omdat al die laagjes tussendoor moeten opstijven maar dat kan iets sneller in de vriezer wel. Viel erg in de smaak!

Offff deze?

1 like

Ja, boterkoek hè :upside_down_face: nee flauw, sorry.
Boterkoek is vaak het lekkerst als hij uitgehard is minstens een dag oud. Sowieso niet vlak na het bakken.

3 likes

:laughing: Haha, ja je verwacht het niet hè met boterkoek.

Inmiddels die de boterkoek echt goed uitgehard, maar gewoon super vettig - het glimt ook helemaal.

2 likes

Welk recept heb je gebruikt? Ook handig om te delen als iets minder is!

2 likes

Haha, dat was ook echt mijn reactie toen ik dat voor de eerste keer maakte:). Die boter bleef maar komen:).

Ik heb vandaag cannelés de Bordeaux gemaakt.

Ik had ze al vaak gezien, maar nog nooit gemaakt. Onlangs de vorm van iemand geleend. Goed gelukt en super lekker in dit koude weer!

4 likes

Ik kan weer even vooruit!

22 likes

O heel slim dit zo. Ga ik ook voortaan doen met een sticker erop hoe lang je t moet bakken!

1 like

Hebben jullie echt allerlei bakdingetjes (zoals koekjesdeeg, geen idee wat je nog meer kan invriezen) in de vriezer??
Ik probeer het altijd maar alles gaat wel op binnen een paar dagen haha.
Wat hebben jullie allemaal op voorraad in de vriezer?

2 likes

Niet altijd, maar als ik bijvoorbeeld wafels maak als ontbijt maak ik altijd extra. Die kun je namelijk prima invriezen en dan kunnen we de zondagen erna ook lekker met wafels ontbijten zonder dat ik eerst een half uur in de keuken sta. Die zijn namelijk ook lekker uit de oven.

En botercreme heb ik ook weleens ingevroren. En bananenbrood in plakjes.

Dit is overigens de eerste keer dat ik koekjesdeeg invries, maar vond het een geniaal idee van de mensen die dat hier tipten.

1 like

Wij hebben twee appelbomen in de tuin, dus ik maakte regelmatig appelcrumble + 1 portie voor in de vriezer! Heb er nu een stuk of 5 liggen. En zou ook wel koekjesdeeg in de vriezer willen hebben liggen voor als er iemand langskomt, kan niet meer even langs de supermarkt.

1 like

Ooh ik heb alleen koekjesbolletjes erin! Nu nog een paar van de bruine boterkoeken en ook een paar snickerdoodles van een heel tijd geleden maar die blijven mijn favo. Sowieso koekbollen uit de vriezer :heart: Altijd verse koek.

2 likes

Toen ik nog vaak bakte wel bollen koekjes deeg maar ook plakken cake in een Tupperware doosje. Is echt nog lekker na ontdooien, zelfs na 3 maanden ofzo.

Allerlei soorten cake vries ik wel in, ontbijtkoek/oude wijven, worteltaart (de toping in een apart bakje), chocoladetaart met de vanille room laag er gewoon tussen, dat werkte ook prima. Koekjesdeeg nog nooit gedaan, maar ga ik ook eens proberen. Eigenlijk kan je het meeste wel invriezen. Zelf verpak ik cake/taart dingen in aluminimum folie en daaromheen dan een plastic zakje. Of ik doe de cakeplakjes in een boterbakje of ander plastic bakje.

1 like
  • Bolletjes koekjesdeeg dus
  • Versgebakken wafels (altijd een bakpapiertje er tussen)
  • Soms cake per plak, aangezien mijn man en ik meer van cake houden dan ik
  • Appeltaart per stuk

En als ik citrusvruchten over heb, rasp en pers ik die, en doe ik de rasp en het sap ook in de vriezer, apart van elkaar. Gaat super met invriezen en ontdooien.

2 likes

Spijs kan in de vriezer en cake in plakjes (bijv bananenbrood) gaat ook prima

1 like

Niet allemaal tegelijk maar altijd wel 1 of 2 uit de lijst: taartdeeg (zo’n basic 123deeg, erg lekker) en quichedeeg, koekjesdeeg of afgebakken koeken, bananenbrood, brownies, kaneelbroodjes, muffins. Cakes etc wel altijd per stuk/plakje.

1 like

Heb dit weekend de espresso chocolade koekjes gebakken en ze waren zo lekker! Ons bezoek vond ze ook echt heerlijk. Alleen vergeten een foto te maken :sweat_smile: heb nog een beetje deeg ingevroren dus hoef ze niet lang te missen

2 likes