Zelfgemaakt pizzadeeg Hoewel ik wel vond dat hij anders smaakte dan wanneer ik hem vers afbak. Iemand dat ook zo ervaren?
Ik heb dat wel eens gedaan, maar dan eerst half gebakken, dan volgens mij beleggen en dan in de vriezer.
Kan me niet herinneren dat de smaak per se anders was maar ik weet wel dat ik het minder lekker vond. En het was toch wel onhandig al die pizza’s in m’n vriezer, nam veel ruimte in (als ik pizza maak maak ik er niet maar eentje).
Gisteren heb ik toevallig ook pizza’s gemaakt maar ik was niet tevreden over m’n deeg, het was te elastisch dus trok steeds terug na het uitrollen. Heb al vaker gedoe gehad met dit recept dus ga volgende keer een ander recept proberen. Welk recept gebruik jij?
Ik gebruik die van Rutger, maar vind ik ook nog niet zo geweldig. Ik vind dat goed pizzadeeg ook lekker moet zijn zonder beleg (zegmaar pizzeria achtig) en dat heb ik tot nu toe niet kunnen bereiken
Flink wat olijfolie gebruiken, en ook de buitenkant hier mee insmeren! Zó lekker!
Wordt het deeg dan niet te vochtig?
Nee, kan best wel wat hebben, ik vind het er alleen maar lekkerder en malser van worden. Ik zit evn naar Rutger zn recept te kijken, 10 gram is echt heel weinig, dat is eigenlijk de hoeveelheid voor standaard brooddeeg. Ik zou minstens het dubbele gebruiken, en dan ook nog een lekker laagje over het deeg drizzelen.
Top dankje, ga ik eens proberen!
Ik had ze laatst ook voor het eerst ingevroren volgens Rutger (dus deels bakken) maar na het afbakken leken ze op van die skere oetker pizzas dus geen succes helaas. Was me het extra werk niet waard.
Ik had zo’n craving naar witte chocola maar ik ben dan zo’n snob die zich te goed voelt om gewoon met een reep in bed te gaan liggen netflixen. Dus ging ik witte chocolade botercreme maken (eerste keer, best lekker) en dumpte een onredelijke hoeveelheid op een yoghurtcake van Rutger met diepvries fruit er door. Met wat karamel die nog in de koelkast stond. Kind ook weer blij ipv dat ik op gezette tijden alles kasten leeg vreet
Je kan ook eiwit invriezen. Dat is zo handig voor als je alleen recepten hebt waarin je alleen eigeel moet gebruiken en anders het eiwit waarschijnlijk weggooit.
Omdat hier de bakgoden zitten, heeft iemand van jullie ervaring met het bakken van een cake/biscuit zonder ei? En zo ja, heb je een favoriet recept? Ik zie opzich wel wat recepten online, maar ben toch bang dat het niet luchtig wordt
Heel benieuwd wat nu gaat winnen, doen we een top 3 of top 5?
Moet ook heel eerlijk zeggen dat ik twijfel om mee te doen als het de gevulde speculaas wordt. Mijn keukenmachientje is niet sterk genoeg om amandelspijs te maken en ik wil geen kant en klaar kopen. Plus ik bak liever iets waarvan ik de smaak nog niet ken.
Dus misschien inderdaad leuk om uit de top 3 te bakken?
Ik gebruik een recept met appelciderazijn en baksoda, om de luchtigheid te krijgen en dat lukt mij altijd goed. Heb dit wel vnl gebruikt voor chocolade biscuit en het recept noemt het ‘cake’ maar ik vind het meer een biscuit textuur hebben dan echt een cake. Ik zeef de bloem soms wel dubbel en meng heel voorzichtig.
Dit zijn bvb de ingrediënten van de chocolade biscuit (voor 2 lagen biscuit in een normale springvorm) maar je kan de cacaobof koffiepoeder weglaten voor vanille biscuit.
Je moet de natte en droge ingrediënten afzonderlijk mengen en dan voorzichtig samenvoegen tot een gladde massa en 45 min bakken op 175⁰ C (recept uit ‘dubbel zo lekker’)
Je kunt amandelspijs ook wel met amandelmeel maken, dan hoef je de amandelen niet zelf te malen
Ik maak het met de hand op basis van amandelmeel. Dat werkt erg goed, ik vind het een aanrader. Na een dag rusten smaakt het prima!
Oh dat is wel een hele goede tip dat ik daar zelf niet aan dacht
En anders kan je witte bonen met amandel extract nog overwegen!
Haha daar kan het nooit lekkerder van worden
Ah dankjewel! Dit lijkt wel op een ander recept dat ik had gevonden! Goede tip om het twee keer te zeven