Baktopic #2

Naja het is dan niet zo goed als wanneer je echte spijs maakt natuurlijk. Heel veel kant en klare koeken met spijs in de supermarkt (en soms ook bakker) zijn op deze manier gemaakt. Het is meer een budget versie.

3 likes

Van het weekend voor het eerst gemaakt: walnotenkoek

23 likes

En ook voor mensen met een notenallergie!
(@JeMoeder)

3 likes

Sorry voor de vertraging mensen! Hierbij alsnog de tweede trap van deze uitgebreide poll. Iedereen 24 uur de tijd om te stemmen, 1 stem per forummer. Go!

• Gevulde speculaas van Rutger
  • Koffiebrownies met karamel en speculaas van Eefsfood
  • Cinnamonbuns van Gozney
  • Speculaasboterkoek Rutger
  • Gevulde speculaastaartjes met peer van Rutger

0 stemmers

Oh ik wist dit niet! Voel mij nu echt een beetje opgelicht ofzo. Ik ga de etiketten maar eens wat beter in de gaten houden :joy:

1 like

Je kan het verschil zien in naam! Banketspijs of amandelspijs. De laatste is echt gemaakt van amandelen. Banketspijs kan ook van abrikozen pitten gemaakt zijn.

Dat vind ik altijd zo gek. In abrikozenpitten zitten stofjes in dat in het lichaam omgezet kunnen worden in cyanide.

2 likes

Ja dat weet ik ook niet precies. Misschien kan het wel omdat er ook nog citroenrasp en ei enzo bij zit? Ik heb ook geen idee hoe vaak ze gebruik maken van abrikozen pitten hoor.

OhMyFoodness had trouwens afgelopen week ook een notenvrije spijs gedeeld. Geen idee wat ik me hier bij voor moet stellen qua smaak en structuur, maar het ziet er wel oké uit. Misschien nog een idee voor de mensen met een noten allergie

3 likes

Ik heb dit boek ook en dit recept sprak me erg aan, heb alleen nog geen vorm. Die van jou ziet er heel goed uit qu vorm, welke heb jij?

1 like

Ik heb deze vorm in Parijs gekocht dus daar heb je niet zo veel aan :sweat_smile: kan straks thuis even kijken of er een merk op staat! Het is iig een siliconen Madeleine vorm :blush:

Wie heeft een gouden tip als het gaat om marsepein uitrollen (voor over een taart)? Het lukt me voor geen meter, ook niet met de tips die online te vinden zijn GRRRR.

Gebruik je poedersuiker zodat het niet zo blijft plakken?

Ja. Het is vooral lastig om het soepeler te krijgen. En vervolgens plat te krijgen en uit te rollen. Of ik had pech en een ‘oud’ stuk?

Oh soufflé heb ik zelf ook nog nooit gemaakt maar ik geloof dat hij in de oven moet tot het bol staat? En dan haal je t eruit en stort het in haha.

3 likes

Haha hier draait het om uiteindelijk! Boeiend of t is geworden zoals t moest, als het maar smaakt! :v:t3:

1 like

Is er hier iemand die het kerstmagazine van Miljuschka heeft? Staan er veel bakrecepten in?

1 like

Ja ik heb hem! Er staan best wat taarten in. Als je wil kan ik wel wat foto’s maken.

1 like

Voor het uitrollen vind ik crisco ook altijd fijn werken. Om het soepeler te krijgen, kun je het eerst kneden. Als het warmer wordt, is het vaak gemakkelijker om te bewerken.

Wat lief van je! Staan er ook koekjes in?

Niet veel. Zo te zien maar één koekjesrecept. Dit is een lijstje met alle zoete recepten.

3 likes