Ik heb vanochtend het deeg en spijs gemaakt, en eind van de middag afgebakken. Daarom heb ik er meteen 2 eitjes doorheen gedaan en citroenrasp plus sap. Ik wist dat ik het spijs niet lang zou kunnen laten rijpen. Ik heb 300 gr suiker & 300 amandelmeel gebruikt. Totaal 670 gram spijs. Heb uiteindelijk maar 500 gr gebruikt, dat was echt meer dan genoeg. Ik blijf de verhoudingen van Rutgers recept niet helemaal ok vinden, maar ik gebruik ook een wat groter blik (23x19 cm)
Ik zou gewone speculaaskruiden gebruiken en niet de van Johnny Boer. Ik ken dat potje niet, maar wel andere kruiden en die zijn niet helemaal tot poeder gemalen, maar er zitten nog stukjes in. En dat is niet lekker in deeg. Dus of goed fijn stampen in een vijzel, echt tot fijn poeder, of even gewone speculaaskruiden uit de supermarkt.
Je kunt altijd even kijken zondag hoe je spijs is, maar het is wel lekker als het goed smeuig is, dus even doorkneden met wat water en ik zou toch dat eitje adviseren. In de oven wordt het snel wat droog. Of een half geklutst eitje als je het spannend vindt. Komt goed, succes!