Na een spannende strijd is de nieuwe bak challenge bekend! We gaan ons wagen aan de koffiebrownies met karamel en speculaas!
Bakken kan tot 13 december
FF-bakkers klaar…? Bakken maar!
Na een spannende strijd is de nieuwe bak challenge bekend! We gaan ons wagen aan de koffiebrownies met karamel en speculaas!
Bakken kan tot 13 december
FF-bakkers klaar…? Bakken maar!
Dank je wel!
Ben benieuwd of Eefje nu gaat merken dat er veel meer bezoekers op dit recept komen opeens haha! Veel succes allemaal
Dat vroeg ik mij bij Annabella ook af! Kunnen ze ook herleiden waar de kliks wegkomen? Ben dan heel benieuwd wat ze van de overzichten vinden.
Als de plek waarvan af geklikt is, openbaar is, is dat te zien (in ieder geval in Wordpress).
Kun je de vanille pasta ook vervangen door extract of een stokje denken jullie?
Ik twijfel nog of ik de koffiebrownies ga maken of toch gevuld speculaas. Alleen bij het recept van Rutger staat dat je 650 gram amandelspijs nodig hebt. Dan linkt hij vervolgens naar een recept waarbij ik me afvraag of dat wel 650 gram oplevert?
Iemand ervaring mee? Of een ander succesrecept?
Edit:het is vroeg dus moet wss gewoon verdubbelen
Ja hoor, dat kan prima!
In de bakbijbel staat ook een recept voor gevulde speculaas. Volgens mij is het recept identiek, alleen wordt er 1,25 x het amandelspijs recept gebruik, dus dat heb ik aangehouden. Ik maak vandaag de gevulde speculaas. De spijs had ik al gemaakt, dus ik kan hem wel zo wegen
Ah dank je! Ja ik dacht door het ei moet je hem wel gelijk verdubbelen toch? Of hoe heb jij dat opgelost?
Ik heb er dus 25 procent erbij gedaan dus het werd 313 amandelen en 313 suiker. Deed eerst een L ei er doorheen, maar het werd niet smeuïg genoeg, dus een m ei erbij gedaan. Ik kijk zo wel of ik nog een extra ei erbij doe of alleen water gebruik om het los te kloppen
Ik heb het recept een keer eerder gemaakt en maakte de spijs dezelfde dag. Ik vond toen dat je geen extra ei nodig had om het los te maken, omdat het spijs nog niet heel stijf was
Heb mijn spijs gewogen: 726 gram
Ik heb dit recept afgelo0en weekend gemaakt en ik vond er veel te veel amandelspijs in zitten. Meer spijs dan koek, ik zou de helft gebruiken (en meer koekdeeg maken)
Ik heb 'm gemaakt met 500 gr spijs, want meer had ik niet en dat was een prima verhouding met het deeg. Ik ga 'm deze week nog een keer maken, maar ik ga het maken van 300 gr amandelmeel (of amandelen) en 300 gr suiker. Dat met een eitje en citroensap kom je wel uit op 650 gr. Let er vooral op dat het spijs heel smeuig is, natter dan normaal, want het droogt wat door het bakken, vooral als het afgekoeld is. Dus ik ga er 2 eitjes doorheen doen en wat water indien nodig.
Goed recept! Succes!
Ja dit doe ik eigenlijk altijd!
O prachtig! Heel benieuwd hoe hij is qua smaak. Weet nog niet of ik het aan durf het te maken, ben echt een noob, en heb gewoon geen idee wanneer iets wel of niet smeuïg genoeg is.
Het is deeg is heel makkelijk te maken. Proef het even of je er genoeg kruiden in vindt zitten, dan kun je nog toevoegen. En dan is het heel makkelijk. Deeg in 2en, ieder stuk uitrollen zodat het past in de bakblik. (ik had iets groter bakblik, dus bij mij was dat vrij dun, maar het rijst nog wat in de oven. Ik deed de onderste iets meer dan de helft en zorgde dat ik daarmee een opstaand randje kon maken. Spijs erin en dan de uitgerolde 2e deel deeg erover. Dichtmaken en geklopt ei erover. En dan mooi maken met amandelen. Vond ik meer werk dan het deeg maken!
Dit is echt een mooi beginnersrecept, kan niet veel fout gaan en je oogst er veel lof mee!
Ik heb nu het deeg voor de Bruine boter-pecan koeken in de koelkast staan. Maar hoe zouden jullie dit koekjesdeeg invriezen? Losse bolletjes maken en die dan per stuk in folie?
Misschien moet deze ook in de beginpost maar bolletjes maken, even op een plaat in de vriezer (halfuur is voldoende, dan plakken ze niet meer aan elkaar). En dan in een ziplock zak. Werkt voor elk soort koekjesdeeg.