Speculaasdeeg kun je prima een dag van te voren maken
Zelf speculaaskruiden maken is ook echt heel makkelijk en dan kun je het naar eigen smaak doen. Ik heb zelf de recepten van Rutger en van Culy gecombineerd. Rutger gebruikt bijv geen witte peper maar ik hou zelf wel van een spicy mengsel. Ik heb er ook koriander in gedaan, en foelie.
Nouuu ik begrijp niet wat ik verkeerd heb gedaan, want dit gebeurt me bijna nooit. Maar het brownie recept is bij mij jammerlijk mislukt… het lijkt wel alsof het beslag in de oven is gaan schiften en ik had niet door dat het maar zo’n kleine laag vormde in mijn bakvorm. Ik ga het van de week maar eens opnieuw proberen… 

Ja ik maak meestal zelf mijn kruidenmix idd, doe ik ook als ik volgende week lebkuchen ga maken! Vind het alleen lastig wat ik lekker vind bij gevuld speculaas, of speculaas in het algemeen omdat ik dat nog nooit heb gemaakt. Volgens mij heb ik wel alle kruiden los in huis (al zit er bij Verstegen ook sinaasappelschil in).
Oh nee dat is balen! Smaakt ie wel goed of niet? Ik heb hem nu in de oven staan, ben benieuwd. Nog nooit eerder brownies gemaakt dus ook geen idee hoe het deeg er uit hoort te zien. Word daar altijd een beetje zenuwachtig van 
Hmmmja… maar de structuur is gewoon niet oké. De randen zijn begrijpelijk ook erg hard geworden, want hij heeft te lang gebakken voor dit kleine laagje. Tot zo ver m’n nieuwe bakblik proberen hahaha. Ik ga er denk ik cakepops van maken ofzo!
Haha ik maak ook van dingen die mislukken cakepops. Zo erg dat mijn zoon schijnbaar denkt dat cakepops daar voor gemaakt zijn. Dus toen een meisje in zijn klas cakepops ging trakteren, riep hij “oh jammer dat je de cake hebt verkloot maar dit is ook lekker hoor bedankt!” 
Ziet er lekker uit!
Ik ga het recept even aanpassen want volgens mij is de temperatuur inderdaad aan de hoge kant zo. Ik denk dat ik mijn taartje ook iets korter of op een lagere temperatuur heb gebakken, maar die aanpassing is verloren gegaan. Dit was het originele recept wat ik nog had bewaard.
Ik heb de brownie gemaakt. Vond het beslag best wel stevig. In het recept stond “giet het beslag in de vorm”, maar ik kon hem niet gieten. Moest scheppen
. Net de karamel erop gedaan en dat ging wel goed. Nu laat ik hem een nachtje staan en morgen aansnijden. Ben benieuwd!
Hahah ja dit had ik ook! Niks te gieten aan, was één en al metselwerk 
Ik heb het recept nog meerdere keren door gelezen, want ik dacht dat ik een nat ingrediënt was vergeten. Normaal gesproken is mijn brownie beslag iets vloeibaarder dan dit namelijk 
Ziet er heerlijk uit! Hoe smaakten de taartjes?
En @the.rebel.club welke brownievorm gebruiken jullie? Ik heb er eentje die 5 cm diep is, is dat diep genoeg voor die koffiebrownies of gebruiken jullie een diepere?
Nee, is diep genoeg voor het recept. Ik heb dat ook gebuikt. Mijn vorm is 18x18x5.
Edit: ik heb ook nog ruimte over aan de bovenkant dus kan hem er makkelijk uit tillen met het bakpapier
Voor het eerst een brood gebakken vandaag! Lekker knapperige korst, maar ik vond het wel lastig om te maken. ALLES plakte
Die van mij was ook iets van 5cm diep, maar dan 30x15 ipv 18x18. Is mijn standaard brownie vorm. Ging prima!
Edit; na een dag zijn ze wel nog machtiger 
Gevulde speculaas is goed gelukt! Vond het wel lastig om netjes dat deeg aan te sluiten aan de bovenkant maar ik ben niet ontevreden. Heb een ronde vorm gebruikt omdat die een losse bodem heeft. O ja, heb ook Zeeuws bloem gebruikt zoals het recept voorschreef. Leek me niet per se nodig maar zag het liggen bij de Appie.
(Sorry voor de rommelige achtergrond maar food foto’s maken is niet mijn ding)
Ik heb de brownies nu in de koelkast staan, maar het zijn de lekkerste brownies die ik ooit gehad heb. Echt die koffie smaak met karamel. 
Het zijn koffie chocolade brownies met een topping van karamel, nobeltje en schuddebuikjes geworden. 
Ik heb wel een ander karamel recept gebruikt. Duurt langer, maar minder werk.
Ik heb een pesto/zongedroogde tomaat/knoflook-vlecht gebakken vandaag, pas na het diner bedacht om nog een foto te maken van het eindresultaat. Vooral de tomatenstreng vond ik heel lekker!
Ik heb vandaag cinnamon rolls gemaakt met het recept van Preppy Kitchen. Leuk om te maken en heel lekker.
Bij mij was dit ook mislukt maar toen had ik hem op hetelucht gezet ipv op onder en bovenwarmte, kan dat het zijn? Het was een droge koek geworden