Baktopic #2

Haha ik maak ook van dingen die mislukken cakepops. Zo erg dat mijn zoon schijnbaar denkt dat cakepops daar voor gemaakt zijn. Dus toen een meisje in zijn klas cakepops ging trakteren, riep hij “oh jammer dat je de cake hebt verkloot maar dit is ook lekker hoor bedankt!” :scream_cat:

21 likes

Ziet er lekker uit!

Ik ga het recept even aanpassen want volgens mij is de temperatuur inderdaad aan de hoge kant zo. Ik denk dat ik mijn taartje ook iets korter of op een lagere temperatuur heb gebakken, maar die aanpassing is verloren gegaan. Dit was het originele recept wat ik nog had bewaard.

1 like

Ik heb de brownie gemaakt. Vond het beslag best wel stevig. In het recept stond “giet het beslag in de vorm”, maar ik kon hem niet gieten. Moest scheppen :joy:. Net de karamel erop gedaan en dat ging wel goed. Nu laat ik hem een nachtje staan en morgen aansnijden. Ben benieuwd!

1 like

Hahah ja dit had ik ook! Niks te gieten aan, was één en al metselwerk :joy:

2 likes

Ik heb het recept nog meerdere keren door gelezen, want ik dacht dat ik een nat ingrediënt was vergeten. Normaal gesproken is mijn brownie beslag iets vloeibaarder dan dit namelijk :sweat_smile:

3 likes

Ziet er heerlijk uit! Hoe smaakten de taartjes?

En @the.rebel.club welke brownievorm gebruiken jullie? Ik heb er eentje die 5 cm diep is, is dat diep genoeg voor die koffiebrownies of gebruiken jullie een diepere?

1 like

Nee, is diep genoeg voor het recept. Ik heb dat ook gebuikt. Mijn vorm is 18x18x5.

Edit: ik heb ook nog ruimte over aan de bovenkant dus kan hem er makkelijk uit tillen met het bakpapier

1 like

Voor het eerst een brood gebakken vandaag! Lekker knapperige korst, maar ik vond het wel lastig om te maken. ALLES plakte :sweat_smile:

30 likes

Die van mij was ook iets van 5cm diep, maar dan 30x15 ipv 18x18. Is mijn standaard brownie vorm. Ging prima!

Edit; na een dag zijn ze wel nog machtiger :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Gevulde speculaas is goed gelukt! Vond het wel lastig om netjes dat deeg aan te sluiten aan de bovenkant maar ik ben niet ontevreden. Heb een ronde vorm gebruikt omdat die een losse bodem heeft. O ja, heb ook Zeeuws bloem gebruikt zoals het recept voorschreef. Leek me niet per se nodig maar zag het liggen bij de Appie.

(Sorry voor de rommelige achtergrond maar food foto’s maken is niet mijn ding)

33 likes

Ik heb de brownies nu in de koelkast staan, maar het zijn de lekkerste brownies die ik ooit gehad heb. Echt die koffie smaak met karamel. :drooling_face:

Het zijn koffie chocolade brownies met een topping van karamel, nobeltje en schuddebuikjes geworden. :grin:

Ik heb wel een ander karamel recept gebruikt. Duurt langer, maar minder werk.

6 likes

Ik heb een pesto/zongedroogde tomaat/knoflook-vlecht gebakken vandaag, pas na het diner bedacht om nog een foto te maken van het eindresultaat. Vooral de tomatenstreng vond ik heel lekker!

49 likes

Ik heb vandaag cinnamon rolls gemaakt met het recept van Preppy Kitchen. Leuk om te maken en heel lekker.

32 likes

Bij mij was dit ook mislukt maar toen had ik hem op hetelucht gezet ipv op onder en bovenwarmte, kan dat het zijn? Het was een droge koek geworden

1 like

Oh scheiss dat kan wel ja… ik dacht er expres aan gedacht te hebben maar wie weet heb ik uit automatisme alsnog doorgedraaid naar hete lucht :nerd_face:

1 like

Ik snapte ook al niet hoe iedereen dit de lekkerste brownies ooit kon vinden hahaha maar ik was me echt niet bewust van dat sommige dingen mislukken met hetelucht

1 like

Ik heb de brownie ook op hete lucht gebakken en hij zag er wel goed uit. In het recept stond ook hete lucht. Moet hem trouwens nog wel aansnijden.

Ik heb de koffie brownies ook op hete lucht gebakken conform het recept, maar ik vind ze redelijk droog. Volgende keer maar gewoon op warmte bakken. Snap ook niet goed wat de reden voor hete lucht is in dit recept.

Mijn oven kan alleen maar op hetelucht, bak mijn brownies daar ook altijd op en dat gaat prima (wel een shit oven dus duurt bij mij altijd een stuk langer dan het recept). Bak ze altijd iets minder warm en gewoon goed in de gaten houden. Niet droogbakken zoals een cake.

1 like

Ik heb dit weekend deze taart geprobeerd te bakken maar het mislukte totaal? Blauwe Bessen Citroentaart – Uit de keuken van Fatima

Cake was na de baktijd nog totaal vloeibaar, heb m uiteindelijk nog 60 minuten (!) Extra gebakken met alufolie er op. Na afkoelen was de cake wel stevig maar yoch nog niet goed gaar, het smaakte nog te veel naar beslag ipv gebakken cake/taart. De roomkaasfrosting bleef ondanks uren in de koelkast ook heel slap. Nu weet ik dat het niet zo hard word als botercreme maar dit was wel heel lastig werken.

Uiteindelijk maar in de prullenbak gegooid en een taart gekocht :grimacing:

1 like