Nou, vandaag dag van de waarheid. Ga na het sporten zo mn deeg en spijs in elkaar draaien. Moet het spijs wat nu als bol in de koelkast ligt nog mengen met een ei en wat water. Nog in dubio of ik dat in de foodprocessor met messen doe of kneed in de Kitchenaid. Tips?
Ik heb de brownies gisteren gebakken, vind ze heel erg lekker! Ik heb ze alleen denk ik iets te lang gebakken, vind ze net iets te droog, dus ik zou de volgende keer misschien Rutgers brownie recept + de koffie aanhouden. Ik had nog wat hazelnoten dus die heb ik geroosterd en erdoorheen gedaan, is wel een lekkere toevoeging denk ik. Verder vond ik het wel lastig om te bepalen wanneer de karamel goed was en hij lijkt ook wel wat donkerder dan die van het recept, dus geen idee of het helemaal goed is gegaan haha.
Ik doe dat meestal met de hand, maar anders zou ik het in de kitchenaid met de vlinder/bisschopshaak doen.
Ze zien er mooi uit! Ik vond de omschrijving van het karamel maken in het recept ook wat te vaag: “de karamel laat los van de pan, als je het ziet weet je wat ik bedoel”. Maar had bij het roeren wel dat de karamel los liet van de randen en meer een soort solide ronde plak werd.
Kan trouwens afraden om de spatel met karamel af te likken: loeiheet haha.
Edit: ik had trouwens toevallig die patisse vierkante bakvorm waar ze in het artikel naar verwijst, dus dat was leuk!
Hier zijn de koffiebrownies net af! Ondanks dat er 3 elementen zijn vond ik het echt meevallen qua hoeveelheid werk!
Handig om te vermelden:
- Mijn oven heeft geen boven- en onderwarmte stand, dus heb hem ook op 190 graden hetelucht gebakken voor 25 minuten. Kwam er prima uit.
- Ik gebruikte de Patisse bakvorm die ze ook benoemd in het recept, die had ik toevallig al liggen en is inderdaad een fijne vorm voor brownies (maar ook voor ander gebak dat je vierkant wilt en waarvoor je geen springvorm wilt gebruiken).
- In had nog nooit met oploskoffie in gebak gewerkt, die recepten sloeg ik vaak over omdat ik niet zo’n koffiekenner ben en bang was dat ik de verkeerde koos. Uiteindelijk voor 3 tl poeder uit dit goedkope potje gegaan. Benieuwd of het uitmaakt welk merk je kies! Ik heb het mengsel van gesmolten boter, pure chocolade en de oploskoffie geproefd en dat was echt niet lekker, heel bitter door de koffie. Maar dat is uiteindelijk bij het mengsel met suiker gegooid en ik drink mijn koffie ook het liefst wat zoeter, dus verwacht dat dit wel recht trekt.
Dit is het lekkers voor bij de koffie als we Sinterklaas gaan vieren met de fam vanmiddag, dus later nog een update over de smaak!
Omg dit ziet er zo lekker uit😱
Ik heb de brownies ook gemaakt! Heb wel het recept aangepast want ik wilde een kerstversie. Ik heb een dubbele espresso door het deeg gedaan ipv oploskoffie (ik had ook niet genoeg, proefde het amper). Beslag werd er mooi vloeibaar van dus ik kon wel gieten. Verder heb ik er een theelepel bakpoeder in gedaan want ik vond hem er op haar foto erg compact uit zien. Verder een flinke scheut rum door de gecondenseerde melk en amarenen ipv schuddebuikjes.
Edit, kleine aanvulling: gister was de brownie behoorlijk droog, vandaag perfect!
Ik word zo blij van jullie gebakken dingen, heb helemaal zin om van de week die pecankoeken te gaan maken
Ze zijn klaar! Bij een gebrek aan bakvormen heb ik een cake vorm gebruik voor de brownies. Ze zijn erg goed gelukt al zeg ik het zelf. Het lijkt nu op een zeepje van de Lush haha. Wel heel erg lekker.
Uit homemade van Yvette van Boven. Ik vind de knoflook streng zo erg saai, dus ik zou de volgende keer meer knoflook en iets van zeezoutvlokken door die streng kneden.
Welk recept is dit?
Ik heb de brownies ook gebakken. Het recept heb ik wat aangepast om het vegan te maken. En ik heb de koffie weggelaten omdat ik daar zelf niet van hou.
Donderdagavond heb ik de brownie laag gebakken. Dit heb ik een dag laten staan en vrijdagavond de karamel laag klaar gemaakt. Wel iets meer dan in het recept stond, wist niet wat ik anders met de overgebleven 70 gram gecondenseerde (kokos)melk moest doen. Ik vond de omschrijving van de karamel niet heel duidelijk. En had het idee toen ik klaar was dat het misschien te rubberachtig was geworden. Zaterdagochtend de taart afgemaakt en ipv schuddebuikjes gehakte kruidnoten gebruikt.
Gisteravond tijdens sinterklaas de brownie gegeten. Was wel echt super machtig, maar wel heel lekker, proefde alleen niet echt iets van de kruidnoten. De karamel laag was goed gelukt niet te hard of rubberachtig waar ik bang voor was. Heb een gedeelte in de vriezer liggen, hopelijk smaakt het volgende week nog net zo lekker.
Hee wat cool dat je het geveganized hebt!! Dus ipv roomboter een violife block? En welke ei-vervanger heb je gebruikt?
Ik heb van het merk no egg de egg replacer gebruikt. Gecondenseerde melk vervangen voor gecondenseerde kokosmelk, en vegan witte chocolader van de jumbo.
Was eigenlijk heel makkelijk om alles te vervangen.
Ik bakte afgelopen week deze Sinterklaas taart voor een opdracht de afwerking langs de zijkanten gaat mij steeds beter af!
Die is leuk geworden. Wat voor smaak taart is het?
Het is een biscuit, en er tussen zit een speculaas botercrème op basis van banketbakkersroom en dan is de ‘jam’ speculoos. Maakte vorige jaren cupcakes in deze smaken dus wist dat dat goed zat.
Hmm m’n vorige cheesecake van laura vond ik heel smakeloos