Klinkt origineel in koekjes qua smaak! En het ziet er nog leuk uit ook die spikkels.
De koffiebrownies staan af te koelen. Vanavond de karamel er op, morgen de chocolade. Ik ben benieuwd, ze ruiken alvast heerlijk.
Ben ook benieuwd. Ik heb dit recept gevolgd. Heb alleen nog een theelepel nigellazaad en wat honing erbij gedaan
Ik vind haar zo tof, ze lijkt me supergezellig.
Nigellazaadjes gebruik ik als ik Turks brood bak, zo lekker.
Jaa dat lijkt ze mij ook! Hele warme lieve uitstraling heeft ze. En het is ook een hele mooie vrouw.
@Schaakmat leuk dat je een koekje uit Pakistan hebt geprobeerd. Hoe vind je ze qua smaak?
Wel lekker, maar ook beetje bevreemdend. Ik ben namelijk gewend om komijn in hartige dingen te doen. Het is heel lekker kruidig, maar op een andere manier dat je koekjes gewend bent
Ik ben ook bezig met de brownies. Door jullie berichten dat de brownie droog zou zijn heb ik ongeveer de hoeveelheden van Rutger aangehouden (meer boter, minder bloem). Ook een lagere oventemperatuur (175) en een wat langere baktijd (30-40). Moet nog zien hoe het geworden is want de brownie zit nog in de oven.
Maar had even een vraagje over de karamel: er moet 250g gecondenseerde melk in volgens het recept maar het blik dat ik heb is 397g. Ik kwam een ander recept tegen waar wel zo’n groot blik gebruikt wordt en dan minder suiker (en iets meer boter erbij): Koffie brownies met karamel en chocolade - FoodQuotes. Heeft iemand van jullie dit ook geprobeerd? Of drinken jullie gewoon de overgebleven gecondenseerde melk op tijdens het bakken
Ik heb dat blik in een maatbeker gemikt omdat ik dus dacht dat ik niet alles nodig had. Maar het was 250 ml dus heb alles gebruikt.
De brownies spraken me niet zo aan, ze klinken voor mij als een beetje top much.
Dan maar de gevulde speculaas van Rutger gemaakt. Lekker maar het speculaasdeeg brokkelder wel heel erg! Jammer genoeg geen foto’s genomen en nu is hij al bijna op
Ik wil voor kerst een witte chocolade cheesecake maken alleen heb ik dit eerder gemaakt en die mislukte compleet en/of smaakte niet naar witte chocolade maar ik kan me niet herinneren welk recept dat was
Ik ga nu voor deze denk ik
https://www.lekkeretenmetlinda.nl/witte-chocolade-cheesecake-met-passievrucht/
Staat volgens mij ook in de openingspost dus ik hoop dat ie goed is haha maar ik ga volgend weekend uitproberen, dus als het niks is pas ik iets aan/probeer ik een ander
Ik ga sowieso voor de spritsen bodem en ik wil m zonder topping presenteren zodat iedereen kan kiezen: ik ga er lemoncurd bij maken, frambozencoulis en ik zoek nog iets om erop te doen met chocolade, iemand een tip?
Wel een goed teken dat ‘ie bijna op is
Chocoladeganache/saus, misschien met mokka er door dat het niet allemaal chocola is? (hoewel ik daar dan weer geen enkel probleem mee heb haha) Of karamelsaus
Hebben jullie tips voor een hartig baksel dat koud lekker is? Heb deze week een borrel maar weet niet goed wat ik mee zal nemen.
Mini quiche!
Ik heb ooit deze met champignon en gruyere gemaakt.
Gougères maak ik ook geregeld, al vind ik die warm wel tien x zo lekker.
Misschien iets met filodeeg of mini-pasteitjes.
Vooral die laatste
Dit maak ik altijd voor de bedrijfskerstborrel. Supermakkelijk en altijd oh’s en ah’s. Te vullen met alles wat je lekker vindt!
De brownies!
Ik heb de witte chocola weggelaten omdat het me veel te machtig leek. Om die reden heb ik ook maar een dunne laag karamel gedaan. Nog steeds is het erg zoet maar als je er een klein stukje van eet is het lekker. Het was in ieder geval een mooie manier om van de schuddebuikjes af te komen die al drie jaar in de kast stonden.
O ja en voor de brownie heb ik min of meer het recept van Rutger aangehouden maar dan met minder suiker. De vanille(essence) heb ik door de brownie gedaan ipv door de karamel.
Dankzij de bak challenges heb ik het bakken weer helemaal ontdekt. Mijn allereerste cheesecake ooit staat nu op te stijven in de koelkast. Ik ben zo benieuwd of hij gelukt is.
Dit is hem geworden! Een cheesecake met vruchten coulis, schuddebuikjes en een bodem van speculaas en koffie. Volgens mij is de bodem niet helemaal gelukt want die was een beetje sompig geworden. De smaak is verder wel heel erg lekker.
Hij ziet er erg lekker uit!