Ik zweer nog altijd bij die van Lidl (Silvercrest) maar die is helaas niet meer leverbaar.
Ik check regelmatig of 'ie terug op voorraad komt; voor mij is het de aanschaf van 2020 geweest. Zeker eens per 3 weken bak ik wafels in het weekend dus hij staat hier niet te verstoffen.
Voor ik hem kocht heb ik wafelijzers van Cloer op mijn verlanglijstje gehad, echter zijn die qua prijs het dubbele van wat jij noemt (soms nog meer). Dat hield mij tegen, omdat ik ook van tevoren slecht kon inschatten hoe vaak ik hem zou gebruiken.
Ik ken iemand die regelmatig wafels verkoopt en zij gebruikt een Cloer, naar tevredenheid.
Ik hoor ook goede verhalen over Severin, met name over dit model. 2 Duitse vrouwen die ik ken gebruiken die en zijn er blij mee, en dit model bakt ook nog eens 2 wafels tegelijk. De reviews op Bol zijn ook positief zie ik.
Mijn belangrijkste criteria waren snelheid en gemak met schoonmaken; niks zo frustrerend als een wafelijzer dat eeuwen doet over een goede wafel, of een wafelijzer waarbij alles aankoekt. Die van Severin lijkt daaraan te voldoen, maar wellicht heb jij nog aanvullende wensen.
Als ik nu een wafelijzer zou willen aanschaffen, zou ik voor die van Severin gaan. Belangrijkste kritiekpunt online is het feit dat er aan de voorkant hete damp ontstaat, dat herken ik wel uit mijn wafelijzer van Silvercrest. Tja het is nu eenmaal een heet ijzer en het beslag dat je er in mikt is vrij vochtig. Voor mij is het geen dealbreaker.