Baktopic #2

Heerlijk, ziet er goed uit!

Ik weet niet of je het in kan vriezen maar ik weet wel dat je het in +/- 5 dagen met z’n tweeën op kunt eten. :sunglasses:

7 likes

Ik ga de quiche vormen kopen als ik ze kan vinden. De vorige keer heb ik de spatels gekocht, maar vind ze toch niet zo fijn/stevig. En ze worden snel lelijk, maar dat kan ook komen doordat ik ze in de vaatwasser heb gedaan :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

4 likes

Dit ga ik denk ik met kerst maken! Ziet er lekker uit

Voor mijn kind z’n verjaardag had ik biscuit taart gemaakt met botercrème. Vond hem erg goed gelukt en het lukt mij steeds beter om die botercrème mooi strak te maken.

50 likes

Ziet er heerlijk uit :grinning_face_with_smiling_eyes:, nog gefeliciteerd!

@Nori prachtig :astonished: en het klinkt ook heel lekker!

2 likes

Innde Allerhande staat een soort Paris Brest (soezenkrans) als nagerecht en die leek me.wel leuk om te maken met kerst. Ik zoek alleen een alternatief voor de pralinevulling ivm notenallergie. Zou een chocoladecreme lekker zijn? Of karamel?

2 likes

Leuk! Ik wil ook al een paris brest maken voor Kerst haha. Je zou er ook gewoon een botercrème kunnen gebruiken en die een smaak naar wens geven. Iets van mokka of koffie lijkt me ook erg lekker. Een swiss meringue botercrème is al wat luchtiger en minder zwaar.

1 like

Heeft iemand misschien nog een tip voor een recept met (veel) mango’s? Mijn doos met mango’s moet op :sweat_smile:

1 like

Mangojam maken?

1 like

Ja ik, maar ik gebruik gewoon een broodmix waar alleen water en gist bij moet. Gaat altijd goed. Programma van 4u en met 500 gram meel. Wat gebruik jij?

1 like

Heb je dit alleen bij volkorenbrood, omdat je dat specifiek noemt? Lukken andere broodsoorten wel?
Ik dacht namelijk dat je gist misschien te oud is, maar als je daar bij andere broodsoorten geen last van hebt kan dat het niet zijn natuurlijk.

1 like

Groetjes van mijn chocolade hartaanval. Het was heerlijk! Wel echt supermachtig.

22 likes

Ze zien er heerlijk uit!

2 likes

Mijn browniesss. Wat een machtige dingen zeg, dikke bonken haha. Door de berichten hier heb ik de brownie uit de oven gehaald toen de binnenkant nog erg zacht was. Denk dat ze hierdoor goed zijn gelukt, want de buitenkant was inderdaad heel hard en massief geworden. Kan me voorstellen dat dat in zijn geheel te is. Al dat afkoelen tussendoor duurde ook heel lang, was echt veel langer bezig dan de aangegeven 5 kwartier, had de rest dat ook?

15 likes

Ik zou sowieso mango coulis maken, dat is eigenlijk een soort fruitpuree met suiker. Dat kun je goed invriezen en later voor heel veel doeleinden gebruiken. Denk aan curd, bavarois, spiegeltaarten, smoothies, cremeux, taartvulling, macaron vulling etc. Dit is dan een vervanging voor alles waar je anders diepvriesfruit voor zou opkoken en pureren.

3 likes

Deze zag ik pas in het avondeten topic:

Niet om te bakken dus :sweat_smile: maar wel 3 mango’s

1 like

Koekjes met komijn en nigellazaad

38 likes

Ohhh met de Pretty Pleated vormpjes van Nordic Ware zo te zien? Prachtig! :heart_eyes:

2 likes

Wat een leuk gevormde koekjes inderdaad :star_struck:

Bij Nigellazaad moet ik denken aan

Zal het zo eens googlen.

10 likes

Andere naam voor zwart komijn. Ik vind het zelf wat subtieler en geurender qua smaak dan gewoon komijn. Je kunt bijvoorbeeld gebruiken voor in brood.