Baktopic #2

Ja heel leuk idee dit! Een babka bakken staat sowieso nog op mijn lijstje en super leuk om dan te zien welke variant iedereen maakt.

1 like

Niet helemaal bakken; maar zijn er hier ook anderen die het kerstdessert gaan verzorgen?

Ik ga denk ik voor een witte chocolade panna cotta, een kokoscrumble en twijfel nog tussen gegrilde ananas of iets van een mango-passievrucht sausje

3 likes

De oven in

11 likes

Ik ga appelcrumble maken van Laura’s Bakery, die is hier al jaren favoriet. Heel simpel maar erg lekker, vooral bij ijs.

2 likes

Ik maak Eton mess, weinig tijd dit jaar omdat we kerstavond pas thuis komen van vakantie en dit is lekker en ziet er relatief impressive uit :sweat_smile:

1 like

Leuk, ik ga toevallig iets soortgelijks maken. Kokos panna cotta met saus (passievrucht of mango?) en frambozenkletskoppen!

2 likes

Dat klinkt lekker! Iets met passievrucht erbij vind ik zelf altijd heerlijk.

Mijn kerstdessert wordt chocolade biscuit met een laagje pinda praliné, pinda crumble en een snicker parfait bovenop.

2 likes

Heeft iemand misschien nog een lekker kerstkoekjedrecept met ingrediënten die je in de normale supermarkt kunt kopen? Vanwege de aangekondigde lockdown geven wij dit jaar weer pakketjes met lekkers ipv andere cadeautjes en de standaard kaneelsterren heb ik vorig jaar al gebakken.

1 like

Ik vind snickerdoodles altijd lekker, het zijn niet echt kerstkoekjes maar wel lekker

2 likes

Ik vier drie keer kerst, dus het wordt de Kladdkaka met saffraan, Trifle (weet nog niet met wat, suggesties zijn welkom) en panna cotta (vorig jaar had ik met kardemom en dat was heel lekker, dus wss doe ik dat weer)

2 likes

Wat wil je precies, moet het echt kerstig zijn of mogen het ook ‘gewone’ koekjes zijn?
In de openingspost staan heel veel lekkere koekjes, waaronder espresso shortbread (mokkakoekjes) van Dorie. Die ga ik straks voorbereiden, het deeg moet namelijk een tijdje in de koelkast.

Verder ben ik groot fan van de World Peace koekjes en de Kolasnittar (die laatste kan gewoon met lichte stroop, hoeft niet per sé golden syrup).

1 like

Oh ik had de hele openingspost nog niet gezien. Wat een superpost zeg!

1 like

Thanks. :smiley: Ooit in het leven geroepen omdat er veel posts waren waarin iets stond als ‘waar kan ik het recept dat jullie gebruiken voor XYZ vinden?’. @Marquez en ik hebben toen alle posts uitgeplozen van 2 topics en samengevoegd in één soort van Wiki-post. Er worden ook regelmatig nieuwe dingen toegevoegd.
Er staat enorm veel lekkers in en het scheelt gezoek en gescroll.

7 likes

En afkoelen maar

26 likes

Die gouden randjes. :heart_eyes:

Durfde hem niet langer erin. Pijnboompitten verbranden namelijk snel

Ik denk dat ie zo precies goed is!

1 like

Mijn tip voor een eventuele kerstchallenge, deze is zó lekker:

2 likes

Net het deeg gemaakt voor de mokkakoekjes en het deeg zelf is al zo lekker. :drooling_face:

Ik heb donderdag nougat gemaakt en vandaag een stuk aangesneden, hij is eindelijk fatsoenlijk gelukt. :tada: Ik laat hem nog even tot morgen of dinsdag helemaal goed drogen voordat ik de rest in blokjes snijd, maar poeh, ben blij dat hij goed is uitgehard zeg.

Edit: nu bezig met de karamel voor m’n karamelkoekjes, en vanmiddag ga ik de fudge maken. Kerstbakken is nu écht begonnen :christmas_tree:

11 likes