wat is het?
Torta della nonna. Een taart met citroen banketbakkersroom erin. Recept komt uit de bakatlas
Het is voor mijn moeders verjaardag en die is gek op pitjes. Dus leek deze taart mij ideaal
Ik heb de gingerbreadkoekjes uit de beginpost in de oven en het ruikt meteen zo knus. Moet echt vaker bakken, haha.
Ik heb nou al 2 jaar op insta Christmas crack voorbij zien komen. Het ziet er zo lekker uit haha! Basic crackertjes met Caramel en chocola, versierd met sprinkles. Zoek het maar eens op, ziet er ook leuk uit om weg te geven als kadootje
Ik ga het komende week eens maken
Ik ga voor kerst een croquembouche maken ( vanille soesjes met karamel) en een concorde. Dat is een taartje met schijven en staafjes van Zwitserse merengue en cacao en daar tussen zit chocolade mousse. Beiden nog nooit gemaakt dus ben benieuwd haha
Voorheen kocht ik vaak nougat als cadeautjes met de kerst, dit jaar eens zelf gemaakt! Aardig goed gelukt! Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden.
Ik was zelf erg verbaasd hoe amandelen na 20+ min in de oven zo anders smaakte. Echt nougat amandelen dan opeens.
Ik ga ze deze week ook maken, wat een heerlijk vooruitzicht
Ja!b voor het kerstfeest bij mijn moeder gaan we (misschien) samen een croquembouche maken.
Voor het kerstfeest bij mij schoonouders de chocoladetaart met rozemarijn en sinaasappel van Ottolenghi (en de lievelingstaart van mijn vriend) en de kardemom -koffie cake, ook van hem. Mijn schoonfamilie heeft niet veel met desserts, maar volgens mij is dat gewoon omdat ze nooit lekkere dingen maken/kopen. Dus ik probeer ze een beetje op te voeden:p. En ze dwepen nogal met Ottolenghi, dus als ik desserts van hem maak, denk ik dat ze al iets milder zullen zijn.
Wel wat werk dus, want ik moet tot vrijdagmiddag gewoon werken en schoolsluiting⦠Daarom dat we nog gaan zien of de croquembouche lukt. Anders vinden we wel iets anders, minder ambitieus(want ik weiger om mijn vingers te laten verbranden omdat ik kerststress heb). Mijn moeder is supergoed in last minute lekkere dessertjes op tafel toveren, dus daar ben ik wel gerust in.
Zal ik doen! Beter wordt het resultaat een beetje acceptabel
Gistermiddag heb ik de custardkoekjes uit dit topic gebakken. Bij de eerste hap lijken ze een beetje saai maar schijn bedriegt, ze zijn erg lekker!
In de avond samen met mijn vriend traditionele Griekse kerstkoekjes gebakken: melomakarona met honing, walnoot, sinaasappel, kaneel en nootmuskaat, en kourabiedes, met amandelen en een laagje poedersuiker er omheen.
Ik vind het wel een beetje saai om ieder jaar dezelfde koekjes te maken, maar ik vind het zo leuk dat hij de traditie in ere wil houden en dan zelf gaat bakken. (Normaal heeft hij echt geen interesse in bakken).
Komende week ga ik nog de pecankoeken maken van de challenge, daar kijk ik echt naar uit na alle enthousiaste reviews hier!
Heeft iemand hier een lekker recept voor koekjes of cake wat je kunt maken met standaardingrediƫnten die je eigenlijk altijd wel in huis hebt? Zit in quarantaine dus kan niks halen maar verveel me zo haha.
Mijn weegschaal heeft het opgegeven en ik wist dat ik hier een weegschaal tip had gezien. Is hij pas leverbaar vanaf 6 februari
Iemand een tip voor een vergelijkbare die wel snel bezorgd kan worden?
Oh @zaatar, je hebt me geĆÆnspireerd en ik breng deze week ook een doosje met koekjesselectie naar mijn beste vriendin. Ik houd het wel wat kleiner dan jij haha, maar vond het toch leuk om iets te doen.
Aah zo leuk, veel succes en plezier, ze zal het sowieso super leuk vinden!
Deze! Zo blij mee, wordt meerdere keren per week gebruikt en hij is enorm accuraat.
Afhankelijk van hoe snel de pakketbezorging is, heb je hem morgen in huis.
Wat zijn jullie bakplannen voor de kerst?
Een basiscake is 200 gr boter, 200 gr bloem, bakpoeder, 200 gr suiker en 4 eieren. Lekker zo, of met een appel, kaneel en noten erdoor, of chocola.
Ik maak ook vaak dit recept van Rutger, die ingrediƫnten heb ik altijd in huis.
Ik ga een mirror mousse taart/cake maken. Witte chocolade, pistache en framboos als smaken. Ben erg benieuwd!
2e kerstdag doe ik voor het eerst hetzelfde toetje gezien er toch over blijft
Klinkt allemaal heerlijk!
Ik ga ook 2 desserts maken (en dit hoort zeker bij het bakken!).
Ik wil een matcharoulade maken, dit is de inspiratie:
Met matchajoconde, witte chocolademousse en een cremeux van citroen en tijm
En ik wil nog een bordje maken met caramel en kruipbraam of duindoornbes, maar ben nog op zoek naar inspiratie.
Wat voor desserts heb jij op de planning staan?
Dankjewel! Dat bananenbrood is erg lekker ja, ben nog even aan het wachten tot mijn bananen bruiner zijn haha. Cake ingrediƫnten heb ik in huis, morgen eens maken!