Het is al een keer of twintig gezegd waarschijnlijk, maar dat deeg van de bruine boter pecan koeken:
Ik zou die bak zo leeg kunnen eten
Het is al een keer of twintig gezegd waarschijnlijk, maar dat deeg van de bruine boter pecan koeken:
Ik zou die bak zo leeg kunnen eten
Wil je laten weten of het lukt? En misschien een fotootje? Ben zo benieuwd! Leuk experiment!
Zal ik doen!
Ik wil graag deze inzenden! Je kan fruit of chocolade aan de cheesecake toevoegen of random toppings maken. Of andere koekjes gebruiken voor de bodem bijvoorbeeld
Heeft iemand trouwens een goed babka basis recept? Dat lijkt me ook een leuke om toe te voegen aan de challenge.
Gingerbread cookies gemaakt met m’n dochter! Het leek me vroeger al zo leuk om samen te bakken en het was zo gezellig . Helemaal knus zo vlak voor kerst samen koekjes bakken terwijl het buiten koud is.
Ik heb het recept van Laura’s Bakery gebruikt vond het best plakkerig deeg en lastig om vormpjes uit te steken. Dochter is 1,5 en op het moment dat ze doorhad dat ze de koekjes en versiering kon eten wilde ze van elk koekje een hapje nemen. Gelukkig heb ik er een aantal weten te redden haha.
Ik ben niet zo’n glazuur fan dus die zonder glazuur (niet op de foto) vind ik lekkerder dan de versierde exemplaren.
Respect dat je dat met je dochter hebt gedaan op die leeftijd Die van mij is 4 maanden ouder maar bakken doe ik nog even alleen. Anders krijg ik gewoon allemaal losgescheurde brokjes, of juist 1 hele grote homp haha (ze houdt heel erg van kleien, dus ik kan precies voorspellen hoe het zal gaan
)
Ze mocht de vormpjes in het deeg steken en na het bakken de versiering erop doen maar het was een flinke uitdaging ondanks dat ze het verrassend goed deed! Het werd wel een bende, de hele keuken lag onder het strooisel
Deze staat hier ook op het menu voor tweede kerstdag, ben heel benieuwd!
Leuk Ik vond hem echt heel lekker. Zou dus wel even controleren of je meringue goed stevig is, anders stort hij misschien snel in net zoals de mijne
Ohhhh een babka zou leuk zijn! Ik heb een bakboek van een Israelisch kok en daar staan heel veel variaties op de babka in. Naast smaak kan je ook verschillende vormen maken. Een paar inspiratiefoto’s van pinterest (ja ik ben enthousiast haha)
Ik heb gisteren weer (Elisen) lebkuchen gemaakt voor mijn schoonouders. Allemaal met chocola want dat is hun lievelings.
Hier even een shoplog:
Ik ben net bij de Hanos geweest en heb allemaal leuke spullen ingeslagen! Chocolade, tonkabonen, hazelnoot praline, yuzuchocolade, passievruchtpuree (niet op de foto) en een velvet spray voor mousse taarten. Ik heb ook nieuwe taart ringen en siliconen vormen besteld van Bouwhuis. Heel er veel zin om hiermee aan de slag te gaan
Oeh ik vind een Babka een heel leuk idee! Ik heb een keer een chocoladebabka gemaakt en die was nogal heftig (zat 1,5 reep pure chocolade in ofzo), dus wel zin om nu een nieuwe te maken
Zoals beloofd hier een (foto)verslag van mijn kerstbox! In de drukte ben ik een beetje vergeten goede foto’s te maken, haha. Het heeft me vijf dagen en een zes-tabs excelbestand gekost, maar uiteindelijk heb ik 15 boxen gemaakt met 11 verschillende dingen (eigenlijk 12, maar mijn nougat sneuvelde omdat hij niet goed luchtdicht verpakt was en daardoor helemaal plakkerig werd ), ik zal in de spoiler even het lijstje met recepten neerzetten. Alle doosjes zijn anders versierd, (ik heb erop getekend) maar hieronder is een voorbeeldje van hoe een van de dozen er uiteindelijk uit zag! Ook de labeltjes op de zakjes zijn zelfgemaakt op photoshop en geprint op stickerpapier (en een voor een uitgeknipt, poeh wat een werk haha).
Ik heb alles bij elkaar opgeteld, en als ik elk koekje als 1 ‘ding’ tel, en elk stukje brownie en fudge enzo ook, heb ik in totaal 1255 ‘items’ ingepakt! Dat had ik niet verwacht haha. Ik ben uitgeput maar voldaan, ga nu een winterslaap houden denk ik.
Vrolijke feestdagen allemaal!
Brownies
Lace cookies
Amandelkransjes
Chocolade-vanilleswirlkoekjes
Chocolate chip: oud Foodgloss recept
Espressomuffins
Chai suikerkoekjes
Fudge
Chai gingerbread
Blondies
Karamelkoekjes
Wauw geweldig, petje af!
Heel gaaf! Wat een werk ook. Het ziet er ook heerlijk uit allemaal. Je vrienden en familie boffen maar met je
Heb je ook boter in huis? Want dan kan je gewoon simpele chocolate chip cookies maken.